Gå til innhold

Blodtrykksfall.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Hvordan føles det? Etter medisinen når jeg legger meg detter jeg på en måte ned,hopper til i hele kroppen. Er dette blodtrykksfall? I går halverte jeg dosen og fikk det ikke. Er det farlig med blodtrykksfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hvordan føles det? Etter medisinen når jeg legger meg detter jeg på en måte ned,hopper til i hele kroppen. Er dette blodtrykksfall? 

Det merker du vel helst når du reiser deg opp.

Anonymkode: 6e5e9...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det merker du vel helst når du reiser deg opp.

Anonymkode: 6e5e9...81a

Å? Hva annet kan det være da? Får vel spør psykiateren om det da,var sikker på at det var blodtrykksfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke kjent med betegnelsen, men jeg har lavt blodtrykk i utgangspunktet, og kjenner ofte dette når jeg reiser meg brått opp og glemmer å ta hensyn til det. Har vært nær ved å besvime i slike situasjoner flere ganger. Men jeg vet at det ikke er farlig.

 

(Dette var jo ikke direkte svar på ditt spørsmål, jeg vet ikke hva det var du følte og vet ingen ting om evt. sammenheng med medisiner)

 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg var ikke kjent med betegnelsen, men jeg har lavt blodtrykk i utgangspunktet, og kjenner ofte dette når jeg reiser meg brått opp og glemmer å ta hensyn til det. Har vært nær ved å besvime i slike situasjoner flere ganger. Men jeg vet at det ikke er farlig.

 

(Dette var jo ikke direkte svar på ditt spørsmål, jeg vet ikke hva det var du følte og vet ingen ting om evt. sammenheng med medisiner)

 

Ok. Jeg ble svimmel når jeg trente, kanskje det var blodtrykksfall? 

Ikke godt å si hva som er hva,eller hva det kommer av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg ble svimmel når jeg trente, kanskje det var blodtrykksfall? 

Ikke godt å si hva som er hva,eller hva det kommer av. 

Det er ikke uvanlig å bli svimmel når blir sliten, om det er blodtrykksfall eller noe annet, vet jeg ikke, og skjønner heller ikke betydningen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Det er ikke uvanlig å bli svimmel når blir sliten, om det er blodtrykksfall eller noe annet, vet jeg ikke, og skjønner heller ikke betydningen av.

Ok. Bare tenkte på det,svimmelhet kunne komme av så mye sa fysioterapeuten. Blir jo svimmel når jeg får angst også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Bare tenkte på det,svimmelhet kunne komme av så mye sa fysioterapeuten. Blir jo svimmel når jeg får angst også. 

Kanskje du ikke skal tenke så mye ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Kanskje du ikke skal tenke så mye ;) 

Kanskje ikke ;) Men tenker jo mitt når jeg får ulike reaksjoner i kroppen,tenker ikke på det ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt blodtrykksfall noen ganger. Alle gangene har vært når jeg har stått eller gått, blir kjempe svimmel, synet blir uklart, kaldsvetter, kvalm, i ferd med å svime av og har vært nødt til å sette meg ned for å ikke ramle. Årsaken til at jeg har fått det er mest sannsynlig lite mat over tid.

Man kan føle seg svimmel og blir sliten hvis kroppen er i dårlig form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg har hatt blodtrykksfall noen ganger. Alle gangene har vært når jeg har stått eller gått, blir kjempe svimmel, synet blir uklart, kaldsvetter, kvalm, i ferd med å svime av og har vært nødt til å sette meg ned for å ikke ramle. Årsaken til at jeg har fått det er mest sannsynlig lite mat over tid.

Man kan føle seg svimmel og blir sliten hvis kroppen er i dårlig form.

Ok. Har opplevd det jeg også,når jeg reiser meg fort opp kan jeg bli veldig svimmel. 

Sykepleieren fra psykisk helse sier at jeg ikke er i dårlig form, har tempo når vi går tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Har opplevd det jeg også,når jeg reiser meg fort opp kan jeg bli veldig svimmel. 

Sykepleieren fra psykisk helse sier at jeg ikke er i dårlig form, har tempo når vi går tur. 

Hvis du fremdeles spiser lite så kan det være det.

Man blir ikke i god form av å røre på seg 1-2 timer i uka, ikke for å være frekk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Hvis du fremdeles spiser lite så kan det være det.

Man blir ikke i god form av å røre på seg 1-2 timer i uka, ikke for å være frekk altså.

Ja jeg spiser lite,må jo det for å gå ned. 

Det er ikke så mye en gang, følte jeg pustet og peste da vi gikk tur. "Nei jeg har opplevd verre, du er i god form du" sa hun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg spiser lite,må jo det for å gå ned. 

Det er ikke så mye en gang, følte jeg pustet og peste da vi gikk tur. "Nei jeg har opplevd verre, du er i god form du" sa hun. 

 

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men mannen min er ikke enig med henne i det, jeg er i dårlig form sier han. 

Alt er relativt. Du kan være i god form sett i forhold til en del andre pasienter sykepleieren forholder seg til, og i dårlig form sett i forhold til allmennheten, slik din mann påpeker. 

Du har ditt utgangspunkt og begrensninger, men likevel mye å tjene på å sakte øke aktivitetsnivået, med enda bedre form som gevinst. Klarer du spise mindre og sunnere, som du vel også har fokus på, blir det win-win. 

 

Anonymkode: 0d42b...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Alt er relativt. Du kan være i god form sett i forhold til en del andre pasienter sykepleieren forholder seg til, og i dårlig form sett i forhold til allmennheten, slik din mann påpeker. 

Du har ditt utgangspunkt og begrensninger, men likevel mye å tjene på å sakte øke aktivitetsnivået, med enda bedre form som gevinst. Klarer du spise mindre og sunnere, som du vel også har fokus på, blir det win-win. 

 

Anonymkode: 0d42b...4d3

Ja sikkert det hun mener, for hun hadde sett verre sa hun. Min mann syns jeg puster og peser bare jeg går opp trappene, gjør jo det. Men han er jo i superform, kan jo ikke sammenligne han og meg. Det sa sykepleieren når jeg sa han sa jeg var i dårlig form,tror hun bare ville være snill. 

Ja skal prøve å være mer fysisk aktiv, tenker jo på å begynne på dps på treningen igjen. Men psykiateren sa jeg kunne vente litt med det,men kan jo bare ringe å høre. Der sa de jo hvis man skulle vente til man fikk motivasjon kom det ingen,kan være noe i det og. Kanskje det bare er til å hoppe ut i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg spiser lite,må jo det for å gå ned. 

Det er ikke så mye en gang, følte jeg pustet og peste da vi gikk tur. "Nei jeg har opplevd verre, du er i god form du" sa hun. 

Sykepleieren ønsker vel å komme med oppmuntrende ord. 

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja sikkert det hun mener, for hun hadde sett verre sa hun. Min mann syns jeg puster og peser bare jeg går opp trappene, gjør jo det. Men han er jo i superform, kan jo ikke sammenligne han og meg. Det sa sykepleieren når jeg sa han sa jeg var i dårlig form,tror hun bare ville være snill. 

Ja skal prøve å være mer fysisk aktiv, tenker jo på å begynne på dps på treningen igjen. Men psykiateren sa jeg kunne vente litt med det,men kan jo bare ringe å høre. Der sa de jo hvis man skulle vente til man fikk motivasjon kom det ingen,kan være noe i det og. Kanskje det bare er til å hoppe ut i det. 

Hvis du puster og peser bare av å gå opp trappene er det et tegn på at du er i ekstremt dårlig form, men hvis du tar disse trappene noen ganger hver dag så kan det hjelpe det å komme i bedre form.

Det beste er å finne en fysiskaktivitet som du tror du klarer å holde ut med i en lengere periode. Har du tro på at du vil klare å trene på dps i flere uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Sykepleieren ønsker vel å komme med oppmuntrende ord. 

Hvis du puster og peser bare av å gå opp trappene er det et tegn på at du er i ekstremt dårlig form, men hvis du tar disse trappene noen ganger hver dag så kan det hjelpe det å komme i bedre form.

Det beste er å finne en fysiskaktivitet som du tror du klarer å holde ut med i en lengere periode. Har du tro på at du vil klare å trene på dps i flere uker?

Ja hun ønsket vel å være oppmuntrende sikkert. 

Ja kan gå opp og ned trappene noen ganger for dagen, det er jo god trening. 

Holdt jo ut i tretten uker siste men da var jeg lei,det ble for mye med to ganger i uken men jeg har jo godt av det. Så burde jo gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...