Gå til innhold

Idiotene overtar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror mye det er det at vi hører om alt i dag i dagens medieverden. Vi gjorde ikke det i tidligere tider.

Anonymkode: 9e463...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det frie markedet. som har tatt av med internettet, folk har mange valg og kan velge hva de vil konsumere. Folk flest er "idioter" *. vg/db/KG/youtube/facebook/twitter etc alle melker denne idiotien/svakheten i menneskehjernen, for profitt, gjennom clickbaits fake news, opprør, ekko kamre, advertisement pleasement etc

EN har 4 muligheter her (for sosiale medier)

1. Genmanipulering av menneskehjernen til bedre å stå imot primitive lyster som medieselskapene melker

2. Begrensninger på det frie markedet, f.eks å innføre krav om "yttringsfrihet" på "sosiale-platformer," altså å nedlegge et forbud for f.eks facebook eller KG mot å slette ting som ikke bryter mot det nasjonale lovverket i landet som ønsker å skrive/lese innlegget

3. Ta fra folket internettet

4. La ting fortsette som før

Er fordeler og ulemper ved alt, jeg tror egentlig at 2 kunne vært et ok eksperiment ihvertfall, skal ikke love at alt ville bli løst av problemer men synes det er verdt risikoen når vi ser hvor vi er på vei er den en litt sånn "What do you have to lose" situasjon.

For aviser er det vanskeligere, men :

1. En start tror jeg kunne være å gjøre som avisene selv hyller, kvotering. Er det for mange vesntreradikale i avisa (som i NRK), så må noen mer høyre-orienterte folk kvoteres inn for å skape balanse og berikende kulturelt mangfold.

Ettersom avisene selv skryter av mangfold og slik, tror jeg ikke det blir noe motstand mot et slikt krav ;) , så det ville vært interessant å se hvordan ville utvikle seg i praksis ;) 

 

Men, fra alvor til spøk, ingenting vil skje, og alt vil gå i dass istedenfor, er min prediksjon, men vi får se hva som skjer, jeg har ihvertfall gitt opp kampen om å redde samfunnet, og clickbaiterne kommer nok heller ikke til å redde dere bare så det er sagt

Lykke til

 

*jeg også forøvrig, men tror jeg er litt mindre idiot ettersom jeg ihvertfall innser at jeg er en idiot, de fleste idioter er idioter uten å innse at de er idioter så jeg er ett steg foran, men til liten nytte ettersom jeg fortsatt er idiot da xD

Anonymkode: 73cb3...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Artikkelen er ikke et eksempel på at folk flest er idioter på Facebook.

Det er et eksempel på at utdannede journalister skriver svada for å selge aviser (eller annonser via klikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det frie markedet. som har tatt av med internettet, folk har mange valg og kan velge hva de vil konsumere. Folk flest er "idioter" *. vg/db/KG/youtube/facebook/twitter etc alle melker denne idiotien/svakheten i menneskehjernen, for profitt, gjennom clickbaits fake news, opprør, ekko kamre, advertisement pleasement etc

EN har 4 muligheter her (for sosiale medier)

1. Genmanipulering av menneskehjernen til bedre å stå imot primitive lyster som medieselskapene melker

2. Begrensninger på det frie markedet, f.eks å innføre krav om "yttringsfrihet" på "sosiale-platformer," altså å nedlegge et forbud for f.eks facebook eller KG mot å slette ting som ikke bryter mot det nasjonale lovverket i landet som ønsker å skrive/lese innlegget

3. Ta fra folket internettet

4. La ting fortsette som før

Er fordeler og ulemper ved alt, jeg tror egentlig at 2 kunne vært et ok eksperiment ihvertfall, skal ikke love at alt ville bli løst av problemer men synes det er verdt risikoen når vi ser hvor vi er på vei er den en litt sånn "What do you have to lose" situasjon.

For aviser er det vanskeligere, men :

1. En start tror jeg kunne være å gjøre som avisene selv hyller, kvotering. Er det for mange vesntreradikale i avisa (som i NRK), så må noen mer høyre-orienterte folk kvoteres inn for å skape balanse og berikende kulturelt mangfold.

Ettersom avisene selv skryter av mangfold og slik, tror jeg ikke det blir noe motstand mot et slikt krav ;) , så det ville vært interessant å se hvordan ville utvikle seg i praksis ;) 

 

Men, fra alvor til spøk, ingenting vil skje, og alt vil gå i dass istedenfor, er min prediksjon, men vi får se hva som skjer, jeg har ihvertfall gitt opp kampen om å redde samfunnet, og clickbaiterne kommer nok heller ikke til å redde dere bare så det er sagt

Lykke til

 

*jeg også forøvrig, men tror jeg er litt mindre idiot ettersom jeg ihvertfall innser at jeg er en idiot, de fleste idioter er idioter uten å innse at de er idioter så jeg er ett steg foran, men til liten nytte ettersom jeg fortsatt er idiot da xD

Anonymkode: 73cb3...8fc

I respectfully disagree.

Jeg har mer tro på at sannheten kommer frem i det frie marked (her: frie medier) enn i et samfunn hvor myndighetene bestemmer hva folk skal høre. Det skrives mye tull av "folk flest", men hvis man leser litt forskjellige medier, diskuterer litt på dol og bruker sunn fornuft så får man et inntrykk av hva som er mest sant.

Jeg synes ikke journalister slipper like lett unna med svada lenger. Jeg synes NRK har blitt mye bedre de siste årene, og tror det er fordi de blir avkledd om de blir for partiske.  (Jeg innrømmer motvillig av NRK er bra, selv om jeg er sterkt imot tanken om at man må ha en statskanal for å få "nøytrale nyheter")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg har mer tro på at sannheten kommer frem i det frie marked

"Feelings" har tatt over for facts, fordi vi mennesker trenger bekreftelse på våre feelings, og endelig har internetttet frigjort oss til å få vite at alle våre "feelings" faktisk stemmer med virkeligheten, på helt annen måte enn med gammeldags aviser kunne gjøre

Når våre feelings, som alle er forskjellige, blir "bekreftet" som sannhet/fakta av ekko kamrene våre, vil folk føle et sterkt press på å endre verden, i henhold til følelsene våre

Du vil få en ekstrem polarisering og tribalisering hvor vi alle kjemper mot uforenlige mål, hvor å tape ikke er et alternativ alt står på spill for "vår" "sannhet" er den riktige

Dette vil føre til samfunnets kollaps, vi blir uendelig små grupper som mener alle andre tar feil og at dagens politikk er ekstremt urettferdig og MÅ endres drastisk

Du kan tenker deg om det var 100 religioner, og alle mente at alle andre religioner var onde djeleveler som må bekjempes, dette gir ikke noe godt samfunn, eller fremskritt, eller bringer sannheten noe nærmere, det blir kaos og misnøye og konflikter og destruktive handlinger og et elendig samfunn å leve i, mye ala det du kan se i historiebøker

Disse ekko kamrene våre blir de nye religionene, alt for å melke litt profitt gjennom våre idiot hjerner som lett kan utnyttes for profitt

Jeg tror dette er oppskriften på et dysunfksjonelt samfunn som vil kollapse

Men vi får bare være enige om å være uenige bare tror jeg, så får historien fortelle fasiten ;) 

 

PS. tror eneste håp er å ta fra folk internettet, men det blir neppe så populært, kanskje vi kan bake det inn som klimatiltak internett bruker mye strøm, og kidsa "virker" være opptatt av å redde kloden (angivelig) så de går sikkert med på det

internet-meme-lol-troll-crazy-260nw-1065

Anonymkode: 73cb3...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er idioter i mine begreper men noe internett speiler lite for noen av oss tror jeg er at verdensmarkedet bare vil innhente oss alle smått om senn. Man kan ikke drive å tulle som man driver i dag uten at det får implikasjoner. Og da er man virkelig tilbake på " skratch". og ikke noe bra for noen. Men våre flotte politikre finner nok noe å skylde på. Heldigvis ikke mitt ansvar og noe jeg tenker på. Jeg har nok med meg og mitt.

Anonymkode: 9e463...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hver tredje velger går for Rødt, SV og MDG i Oslo tror jeg trygt vi kan si at idiotene er i ferd med å overta i den byen.

Anonymkode: 8dc98...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når hver tredje velger går for Rødt, SV og MDG i Oslo tror jeg trygt vi kan si at idiotene er i ferd med å overta i den byen.

Anonymkode: 8dc98...fd4

Rett og slett skremmende.

Veldig interessant hvordan demografiske endringer også virker ha meget stor effekt på valget

Tror Oslo viser hvordan fremtiden ser ut for landet, befolkningen har helt andre meninger om ting enn før, kulturen er helt endret

Tenk når de får rent flertall og kan droppe AP, bare RØDT SV og MDG, grønn kommunisme som får styre alt. Det blir spennende tider fremover, det er sikkert og visst

De som rammes hardest av slikt, er forøvrig de som angivelig skal tjene på slikt. Vi så det i Venezuela, de rike de bare flyttet til nye land, de fattige sitter nå igjenn i venezuela og spiser fra søppeldunker og tjener 5 dollar i måneden, er DET virkelig løsningen for de fattige, er det det beste vi kan tilby fattige folk ? 

Nei, dette går i dass, det er det ingen tvil om

Lykke til

Anonymkode: 73cb3...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør lære mer av innvandrerene tror jeg. Lære mere også om deres forskjellige religioner som ofte er sterkt politiske på grunn av en historie og samfunn veldig forskjellig fra slik Norge har vært. Alt sammen omfavnet av eliten og makthaverne..Man må bare lære å innrette seg så godt man kan i dagens Norge.Finne seg til rette i sin egen lille hule slik miljøvernere nå gjør i radio og TV og forfatter sine budskap uten tanke for dem som må betale prisen. Man kan trekke sammenlikninger til bevegelser i historien som ikke har vært godheten selv. Kanskje nettopp derfor de er så opptatt av makt.

Anonymkode: 9e463...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

"If you can not be at them so join them.". Det er ingen dårlig strategi tror jeg.

Anonymkode: 9e463...103

"If you can't beat them, join them", heter det vel.

Anonymkode: 8dc98...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Tror man bør være oppmerksom på at så mye man leser og hører om i dag er ren reklame og politiske vyer. Det virker som enkelte skyr ingen midler i saligheta si. Men at det går på dunken er liten tvil om tror jeg.

Anonymkode: 9e463...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat. Tror man bør være oppmerksom på at så mye man leser og hører om i dag er ren reklame og politiske vyer. Det virker som enkelte skyr ingen midler i saligheta si. Men at det går på dunken er liten tvil om tror jeg.

Anonymkode: 9e463...103

 

Anonymkode: 8dc98...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 5.55, AnonymBruker skrev:

Vi bør lære mer av innvandrerene tror jeg. 

Dagens! 😂😂😂

Anonymkode: 613e9...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg her tenker på er hvordan vi alle bare har mer enn nok med vårt og mindre og mindre omtanke for andre. Jeg tror det er en utvikling som er vanskelig å snu. Jeg vet ikke hvorfor.

Innvandrerne har kanskje gode ordni ger i starten men jeg undres om de alle får hva de trenger og lykkes de ikke umiddelbart har ikke storsamfunnet mye tålmodighet og omtanke tror jeg. Vi vet lite hva de flyktet fra tror jeg. Rykket opp med roten som de kanskje er. Selvfølgelig noen er kanskje primært arbeidsinnvandrere og følger bare de store strømmene i Europa og har ikke så stort ønske om varig tilhørighet Men jeg undres på om vi har kunnskap og ressurser nok som samfunn til å håndtere så mange ting. Men har vi så mye valg egentlig.

Men svarene ligger nok i fjern fremtid for de som lever i den.

Anonymkode: 9e463...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...