Gå til innhold

Har nettopp fått juling!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av et familiemedlem. Jeg er øm og mørbanket, gul og blå, og lurer på om jeg skal dra på legevakten for å få dokumentert skadene med bilder i tilfelle jeg vil anmelde dette på mandag. 

Men har mine tvil, fordi det tross alt er familie. Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: 200a2...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av et familiemedlem. Jeg er øm og mørbanket, gul og blå, og lurer på om jeg skal dra på legevakten for å få dokumentert skadene med bilder i tilfelle jeg vil anmelde dette på mandag. 

Men har mine tvil, fordi det tross alt er familie. Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: 200a2...b5c

Ja, det ville jeg.

Anonymkode: 8970a...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal dra å ta bilder. Det er langt fra greit å banke folk Det er drittsekk oppførsel som fortjener konsekvenser. Man vet aldri når det skjer på nytt.

Anonymkode: cb935...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Få det dokumentert hos legevakten og politianmeld saken. Ingen får oppføre seg slik. At vedkommende er familie, er ikke formildende men tvert om ekstra ille.

Anonymkode: 87274...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Få det dokumentert hos legevakten og politianmeld saken. Ingen får oppføre seg slik. At vedkommende er familie, er ikke formildende men tvert om ekstra ille.

Anonymkode: 87274...381

Enig. 

Anonymkode: b6c45...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for all støtte, det varmer! Det er bare det at jeg ikke tror at jeg tør å anmelde heller. Personen er en mann som er mye større og sterkere enn meg som er kvinne. Om jeg anmelder kommer han sikkert til å banke meg mer, eller komme med motanmeldelse på ting som ikke er sant. Han har en fin jobb og tjener grass. Jeg er ufør. Jeg har pga min inntekt krav på fri rettshjelp, men han med den gode inntekten han har vil da engasjere egen advokat som nok er mye flinkere og bedre. Jeg tror derfor at jeg ikke vil komme noen vei med en anmeldelse, dessverre.

Anonymkode: 200a2...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gitt at en dyrere advokat er bedre. Sakens stilling endres ikke avhengig av advokaters inntekt. Har du bevis står du langt sterkere.

Anonymkode: bd893...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med med legen og ring et krisesenter 🙏🏻 Værsåsnill

Jeg er ingen random person på nettet som sier det, jeg var et voldsoffer selv! 

Be om hjelp før det er forseint, tru meg du vil ikke legge deg hver natt og se bildene av han inni hode ditt. 

Sett foten ned nå, ikke om noen måneder for jeg lover deg at det blir flere neste gang og ikke bare den ene gangen hær

 

Anonymkode: 49976...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med med legen og ring et krisesenter 🙏🏻 Værsåsnill

Jeg er ingen random person på nettet som sier det, jeg var et voldsoffer selv! 

Be om hjelp før det er forseint, tru meg du vil ikke legge deg hver natt og se bildene av han inni hode ditt. 

Sett foten ned nå, ikke om noen måneder for jeg lover deg at det blir flere neste gang og ikke bare den ene gangen hær

 

Anonymkode: 49976...f06

Takk for at du bryr deg! Ja, jeg tenker at jeg drar på legevakta i morgen for å få tatt bilder av skadene. Merker at kjeven min ikke er helt god nå. Vanskelig å gape og lukke munnen. Dessuten har jeg fått en del blåmerker. Greit å få dokumentert det, sånn at jeg stiller sterkere ved en evt anmeldelse.

Anonymkode: 200a2...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av et familiemedlem. Jeg er øm og mørbanket, gul og blå, og lurer på om jeg skal dra på legevakten for å få dokumentert skadene med bilder i tilfelle jeg vil anmelde dette på mandag. 

Men har mine tvil, fordi det tross alt er familie. Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: 200a2...b5c

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort og vet lite om situasjonen din. Hvis du vurderer å anmelde bør du absolutt få dokumentert skadene og ikke vente for lenge. Jeg synes ikke du skal tenke på hvem som har mest penger.

Jeg ville i uansett unngått den personen, f.eks ikke bodd i samme hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du bryr deg! Ja, jeg tenker at jeg drar på legevakta i morgen for å få tatt bilder av skadene. Merker at kjeven min ikke er helt god nå. Vanskelig å gape og lukke munnen. Dessuten har jeg fått en del blåmerker. Greit å få dokumentert det, sånn at jeg stiller sterkere ved en evt anmeldelse.

Anonymkode: 200a2...b5c

Er dette noe som skjer til vanlig? Eller er det første gangen? 

I hvilke annledning skjedde det? 

Fysisk vold er ulovlig. Bor du i samme bolig som den som gjorde dette? Er personen en av foreldrene dine/ bror eller hva? 

Ikke provoser vedkommende på noen måte. Det kan være farlig og skummelt i slike tilfeller. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...