Gå til innhold

Er redd for å trå feil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en situasjon hvor jeg ble nedjustert i timer på jobben, men jeg fikk de nødvendige timene som jeg trengte tilbake. Organisasjonen ønsker å se på saken, og ber meg sende inn timelistene, pluss arbeidslister, men jeg orker ikke en konfliktfyllt situasjon med sjefen, og jeg er fornøyd så lenge jeg får de nødvendige timene mine, tiltross for at stillingsprosenten i kontrakten er helt feil. Jeg vet ikke helt om jeg skal svare organisasjonen om dette, sende timelistene eller ikke. Er redd for at de blander seg inn nå når jeg har fått de nødvendige timene mine tilbake.

Vet at sjefen har gjort veldig mye feil der han ikke følger loven, men jeg orker ikke noe bråk om det nå når jeg skal jobbe der videre. Men jeg er redd for å bli justert ned igjen i timer.. Det kan jo plutselig skje, og da vil jeg jo at organisasjonen skal hjelpe meg... Så jeg står i et dilemma. 

Noen som har tips om hvordan jeg bør svare organisasjonen eller løse dette? Jeg søker ny jobb, og håper jeg får ny jobb. 

Anonymkode: dae3e...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Jeg ville fremstilt det til forbundet akkurat slik saken er. Slik du fremstiller det her, så kan de gi deg råd ut i fra situasjonen du er i nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fionys skrev:

La forbundet se på saken, du har ingen garanti på at du får beholde disse timene over tid selv om det ser ut slik i dag.

Det er det som er det usikre. Jeg ønsker ikke at de skal blande seg inn nå. Men jeg trenger råd. 

Anonymkode: dae3e...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som er det usikre. Jeg ønsker ikke at de skal blande seg inn nå. Men jeg trenger råd. 

Anonymkode: dae3e...9ed

Et kjent grunnprinsipp i diplomati: "Snakk mildt, men ha en stor kjepp". Du kan være samarbeidsvillig og positiv, men la sjefen din forstå at fagforeningen følger med på alt som skjer. Du bør gi fagforeningen få alt de ber om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Gargamel skrev:

Et kjent grunnprinsipp i diplomati: "Snakk mildt, men ha en stor kjepp". Du kan være samarbeidsvillig og positiv, men la sjefen din forstå at fagforeningen følger med på alt som skjer. Du bør gi fagforeningen få alt de ber om.

Det er en trygghet for meg å la fagforeningen følge med. Jeg ønsker ingen konflikt med sjefen men jeg føler meg utrygg dersom jeg ikke har noen som kan gi meg råd/ følge med på dette. Samboer og noen i familien mener det er best å ikke svare fagforbundet. Men jeg har kommet frem til at det blir for uttyggt.  Jeg må ha fagforbundet å råde meg med for plutselig så kan jeg bli nedjustert igjen. 

Anonymkode: dae3e...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer og noen i familien mener det er best å ikke svare fagforbundet.

Bedriften kan ikke straffe deg for å sjekke at ting foregår lovlig. Du har tidligere vært i tvil om fordelene ved å være organisert - her har du én av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laban skrev:

Bedriften kan ikke straffe deg for å sjekke at ting foregår lovlig. Du har tidligere vært i tvil om fordelene ved å være organisert - her har du én av dem. 

Nei men jeg er redd for at bedriften blir sur på meg for at jeg sjekker ut. Samboer og familien min er tydeligvis redd for det samme for de ber meg om å bare håpe på at jeg får timene mine. Men jeg må få lov til å sjekke det ut i en slik situasjon. Jeg vil bare være sikker på at jeg ikke blir nedjustert på kun 4 / 5 dagers varsel igjen. 

Anonymkode: dae3e...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men jeg er redd for at bedriften blir sur på meg for at jeg sjekker ut. Samboer og familien min er tydeligvis redd for det samme for de ber meg om å bare håpe på at jeg får timene mine. Men jeg må få lov til å sjekke det ut i en slik situasjon. Jeg vil bare være sikker på at jeg ikke blir nedjustert på kun 4 / 5 dagers varsel igjen. 

Anonymkode: dae3e...9ed

Fagforeningen kan mer om sånne konflikter enn de fleste.

Ikke hør på meg og ikke hør på ham. Hør på fagforeningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gargamel skrev:

Fagforeningen kan mer om sånne konflikter enn de fleste.

Ikke hør på meg og ikke hør på ham. Hør på fagforeningen. 

Er enig. 

Anonymkode: dae3e...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...