Gå til innhold

Kjøper du ofte nye klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper svært sjelden nye klær. Slenger rundt mye i treningstøy. Skulle gjerne ha pyntet meg mer. Men jeg tenker økonomi. Hva med dere? 

Anonymkode: 450ef...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper svært sjelden nye klær. Slenger rundt mye i treningstøy. Skulle gjerne ha pyntet meg mer. Men jeg tenker økonomi. Hva med dere? 

Anonymkode: 450ef...bb9

Ja, jeg kjøper for mye klær, selv om jeg kjøper langt mindre enn for noen år siden. Nå er jeg mer kritisk og betaler litt mer for det jeg kjøper. Jeg har også en jobb som fordrer relativt pene klær, men hjemme blir det ofte treningstøy eller "kosebukser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare denne mnd har jeg kjøpt 5 kjoler, men de er ikke dyre da. Sier til meg selv at jeg heretter skal kun shoppe lite og dyrere. Det krever dog at jeg klarer å lande på en stabil lavere vekt🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Ja, bare denne mnd har jeg kjøpt 5 kjoler, men de er ikke dyre da. Sier til meg selv at jeg heretter skal kun shoppe lite og dyrere. Det krever dog at jeg klarer å lande på en stabil lavere vekt🥴

Fem kjoler bare denne måneden og ennå har vi to tredeler av måneden igjen 😮😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Fem kjoler bare denne måneden og ennå har vi to tredeler av måneden igjen 😮😜

Tenkte lønnings-mnd jeg nå😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder har jeg kjøpt mye klær og i perioder har jeg levert veldig mye til gjenvinningsbokser eller bestilt bortkjøring til gjenvinningsstasjon sammen med rydding av loft og boder hvor jeg har bodd.Dette har mye bakgrunn i vanskeligheter med å finne riktige størrelser, elde og slitasje, og at jeg har hatt mye ansvar for gamle foreldres klær og  at jeg selv har flyttet mellom hybler og ikke har hatt bil og problemer med å få med alt på kort varsel. Å få videresolgt ting er ikke så lett alltid det heller. Ting skal arrangeres og de fleste har så nok av ting og tang tror jeg. Selvsagt kan man bytte men det er ikke alltid så lett når størrelser er mere vanskelig.Man skal jo også trives i klærne. Eldre mennesker er ofte enda mer kresne synes jeg. De godtar ikke alt. Har også bestemte oppfatninger av kvalitet basert på egen erfaring tror jeg ofte.Økonomi spiller jo også mye inn. Kjøper man rimeligere sengetøy for eksempel synes jeg ofte de slites mye fortere i vask. Prisforskjeller er ofte store så jeg har ikke ordenlig testet ut. Enkelte mennesker har jo forskjellige antrekk alt ettersom om de er hjemme i huset eller ute blant folk tror jeg.Men at det er gått for mye penger til klær og mye slomsing det er ingen tvil men det er jo også viktig synes jeg  at klær holder seg i vask og kan vaskes synes jeg og det er ikke alltid tilfelle. Settingen når man handler har også opp gjennom årene vært en utfordring for mange tror jeg. I små lokalmiljø tror jeg mange er engstelig for at det skal ryktes at de nå ikke kommer seg inn i XL lenger. Tror mange velger netthandel om de kan men økonomi har mye å si og mange kjøper nok en del når de ser tilbud i avis eller media. Mote og trender styrer mange av oss mete enn vi aner tror jeg. Vi ønsker så gjerne å " være innafor" og godtatt. I alle aldre tror jeg.

Anonymkode: 5d359...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper svært sjelden nye klær. Slenger rundt mye i treningstøy. Skulle gjerne ha pyntet meg mer. Men jeg tenker økonomi. Hva med dere? 

Anonymkode: 450ef...bb9

Siden jeg flyttet sammen med kjæresten i juni har jeg ikke kjøpt noe nei. Snodig så mye det ble når jeg slo sammen to "husstander"... Vi har vært særboere i 14 år og siden jeg i den tiden har bodd 50/50 hos ham og i egen leilighet så ble det fort dobbelt av veldig mye gitt. Tror ikke jeg trenger å kjøpe noe nytt på flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte vanskelig å holde seg innenfor budsjettet sitt på alle områder i livet synes jeg og være framoverskuende nok til hva man egentlig vil få bruk for i framtida. Det kan jo være så mangt. Man håper jo alltid på bedring i egen helse ikke minst.Men at jeg trives i klær betyr mer for meg enn mye annet synes jeg sammen med hvor jeg bor. Alt er ofte ikke så lett. Dette med økonomi er heller ikke lett. Håper jeg lærer mer med årene og blir mer flink. Tror absolutt at der finnes potensiale selv.

Håper også å klare å gå ned i vekt og da vil jeg jo plutselig ha mye i kleskapet som passer bra. Driver også  å strikker litt selv men garn er jo ofte ikke så rimelig det heller. Oftest lønner det seg å kjøpe tror jeg men det er en o.k liten hobby synes jeg. For oss som trenger det.

Anonymkode: 5d359...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjøper ikke klær så ofte. Men jeg har ofte et raid om sommeren, synes det er gøy å få tak i sommertøy på salg. Så det ble noen plagg i juli: 2 knebukser, en kort kjole, en lang bukse + topp + 2 BH'er.

Bukser kjøper jeg veldig sjelden. Arver som regel bukser av den eldste dattera 😄 Hater å prøve dongeribukser i butikken, synes det er så vanskelig å finne noen som sitter godt. Forrige gang jeg kjøpte dongeribukse var for 1,5 år siden, da fant jeg ei veldig god ei på Fretex 🙂

Synes det er gøy å gå i sportsbutikker, det er SÅ mye fint sportstøy! Men jeg har egentlig nok hjemme, det er jo ikke så ofte jeg trener 😄 😮 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler i nettbutikk ca 2 ganger i året, ca 3'000 kroner i året bruker jeg på klær totalt. Har uvanlig kroppsfasong så nettbutikker er kjekt for da får jeg klær som passer bra. Har god økonomi så kunne brukt mer men bryr meg lite om utseende og slikt. 

Anonymkode: f1f08...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bare gjøre sitt beste tror jeg med klær som med hensyn på så mye annet men det er nok mye å spare her for oss som sårt trenger det. For oss som bor her det er mye kaldt vær er kanskje det viktigste og ha noen gode varme klær som basisgarderobe også mindre vektlegge det andre. Ikke det når man hører om forskjellige typer  kriser og katastrofer  i verden så er det penger og økonomi folk trenger ofte mer enn noe annet. Man kan bare gjøre sitt beste tror jeg og alle er vi ikke like.

Anonymkode: 5d359...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kjøpt to par sandaler og en blazer. 

Skulle gjerne hatt et par hvite chunky sneakers og et par nude pumps. Trenger også en sort høstjakke. 

Deretter burde jeg heller gå ned og ha kjøpestopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cilie skrev:

Har også kjøpt to par sandaler og en blazer. 

Skulle gjerne hatt et par hvite chunky sneakers og et par nude pumps. Trenger også en sort høstjakke. 

Deretter burde jeg heller gå ned og ha kjøpestopp. 

Hvorfor nude pumps? Eller er det bare jeg som synes det ikke er pent og at ingen kler det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, cilie skrev:

Har også kjøpt to par sandaler og en blazer. 

Skulle gjerne hatt et par hvite chunky sneakers og et par nude pumps. Trenger også en sort høstjakke. 

Deretter burde jeg heller gå ned og ha kjøpestopp. 

Takk skal du ha!

Nok en gang får DOL meg til å google noe jeg aldri burde googlet.  Jeg må forte meg å google masse manneting så jeg får normal reklame på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvorfor nude pumps? Eller er det bare jeg som synes det ikke er pent og at ingen kler det? 

Gitt at det er riktig farge, synes jeg det både er slankende og forlengende på beina, i tillegg til feminint. Feks til en knelang kjole når det blir for hardt med sorte. Nå er det uansett straks strømpebuksetid, så mulig jeg venter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Takk skal du ha!

Nok en gang får DOL meg til å google noe jeg aldri burde googlet.  Jeg må forte meg å google masse manneting så jeg får normal reklame på nettet.

👍😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎09‎.‎2019 den 11.47, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper svært sjelden nye klær. Slenger rundt mye i treningstøy. Skulle gjerne ha pyntet meg mer. Men jeg tenker økonomi. Hva med dere? 

Anonymkode: 450ef...bb9

Jeg hadde likt om jeg med hånden på hjertet kunne si jeg svært sjelden kjøpte klær. I enkelte perioder er jeg god på å tenke at jeg har nok - men så innimellom kommer jeg liksom i siget, og plutselig mener jeg da at trenger både det ene og det andre. Som at jeg trengte to par joggesko i forrige uke - og nå lurer på om jeg ikke også trenger et par nye tursko. Også trengte jeg en parkas, men var ikke helt fornøyd med den jeg kjøpte på salg for to uker siden, så dermed syntes jeg det var fornuftig å investere i en fra Bergans også i forrige uke. Også var det den linkjolen som hang utenfor en butikk en dag med fint vær, og innehaveren som bestemt mente at jeg trengte både en i blått og en i grønt... Ja, også trengte jeg uten tvil ny BH - og tror kanskje jeg trenger en til,. 

MEN jeg har vært veldig flink i dag. Til tross for masse fint treningstøy i sportsbutikken med fine tursko, så kjøpte jeg ingenting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Takk skal du ha!

Nok en gang får DOL meg til å google noe jeg aldri burde googlet.  Jeg må forte meg å google masse manneting så jeg får normal reklame på nettet.

Du kan google HOKA fjellstøvler først og deretter for eksempel fiskeutstyr. Da forsvinner nok alle annonsene for nude pumps fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 9.9.2019 den 11.47, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper svært sjelden nye klær. Slenger rundt mye i treningstøy. Skulle gjerne ha pyntet meg mer. Men jeg tenker økonomi. Hva med dere? 

Anonymkode: 450ef...bb9

Ja, jeg gjør nok det. Handler mer og mer på nett. Spesielt kjoler. Har kjoledilla.

Siste innkjøp var på lørdag på XXL. Da kjøpte Kari Traa ullundertøy, overdel og bukse. 

Ellers har jeg kjøpt noe varme gensere og en Bergans høstjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

Du kan google HOKA fjellstøvler først og deretter for eksempel fiskeutstyr. Da forsvinner nok alle annonsene for nude pumps fort!

Jeg oppdaget i dag at det faktisk er mulig å bruke tid på å sitte og google treningssokker også... Utrolig mye forskjellig som finnes! Jeg har bare ett - ETT! - brukanes par og det holder jo ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...