Gå til innhold

Jeg får angst av valgkampen og politikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg alene om det?. Er det bare fordi jeg har en psykisk lidelse at jeg er redd?  Redd for at noen skal overta makten som ikke vil meg og mine barn vell. At folk og politikere går med skylapper og er så opptatt av noen får saker at de mister hele bildet. Jeg føler meg plutselig utrygg i landet mitt. I gamle, trauste , trygge Norge. Kan noen si noe beroligende til meg? 

Anonymkode: 2269d...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg alene om det?. Er det bare fordi jeg har en psykisk lidelse at jeg er redd?  Redd for at noen skal overta makten som ikke vil meg og mine barn vell. At folk og politikere går med skylapper og er så opptatt av noen får saker at de mister hele bildet. Jeg føler meg plutselig utrygg i landet mitt. I gamle, trauste , trygge Norge. Kan noen si noe beroligende til meg? 

Anonymkode: 2269d...9e9

Jeg synes dette høres ut som psykisk sykdom.

Anonymkode: 96e48...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg alene om det?. Er det bare fordi jeg har en psykisk lidelse at jeg er redd? 

Anonymkode: 2269d...9e9

Psykisk lidelse kan jo være så mangt, men angst og unødvendig bekymring er nok vanlig når man på ulike måter sliter psykisk. 

Ellers tror jeg ikke du behøver å være redd for valgkamp og politikk. Enn så lenge bor vi heldigvis i et godt og sivilisert samfunn, og de aller fleste politikerne er kloke og fornuftige (selv om de kan være sterkt uenige med hverandre). Vi har også et godt demokrati som blant annet sørger for at ikke maniacs kan kjøre sololøp i politikken, og samtidig få mye makt og innflytelse. De med sterkt avvikende meninger og holdninger har foreløpig ikke kommet særlig høyt opp på den stigen (bortsett fra MDG 😂😉), og da tenker jeg på skumle politikere med svært skadelig og farlig tankegods. 

Du trenger ikke å føle deg utrygg i Norge. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surrehuggu skrev:

Psykisk lidelse kan jo være så mangt, men angst og unødvendig bekymring er nok vanlig når man på ulike måter sliter psykisk. 

Ellers tror jeg ikke du behøver å være redd for valgkamp og politikk. Enn så lenge bor vi heldigvis i et godt og sivilisert samfunn, og de aller fleste politikerne er kloke og fornuftige (selv om de kan være sterkt uenige med hverandre). Vi har også et godt demokrati som blant annet sørger for at ikke maniacs kan kjøre sololøp i politikken, og samtidig få mye makt og innflytelse. De med sterkt avvikende meninger og holdninger har foreløpig ikke kommet særlig høyt opp på den stigen (bortsett fra MDG 😂😉), og da tenker jeg på skumle politikere med svært skadelig og farlig tankegods. 

Du trenger ikke å føle deg utrygg i Norge. 

 

Tusen takk. Du har nok rett. 

Anonymkode: 2269d...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg alene om det?. Er det bare fordi jeg har en psykisk lidelse at jeg er redd?  Redd for at noen skal overta makten som ikke vil meg og mine barn vell. At folk og politikere går med skylapper og er så opptatt av noen får saker at de mister hele bildet. Jeg føler meg plutselig utrygg i landet mitt. I gamle, trauste , trygge Norge. Kan noen si noe beroligende til meg? 

Anonymkode: 2269d...9e9

Hvilket parti er du redd for?

Anonymkode: d008f...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele påkaller bare kvalmen hos meg. Alle tenker bare på seg og sine. Slik tror jeg dessverre alltid det har vært. Også alle disse pengene de har slomset bort da og hva vi har sammen og hva har de ikke drevet med på bakrommet.Men det preller visst av på dem. Våre politikere. Gjør det ikke det så har de romslige ordninger. Mange av dem aner ikke hva de snakker om tror jeg.

Anonymkode: 4fe97...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hele påkaller bare kvalmen hos meg. Alle tenker bare på seg og sine. Slik tror jeg dessverre alltid det har vært. Også alle disse pengene de har slomset bort da og hva vi har sammen og hva har de ikke drevet med på bakrommet.Men det preller visst av på dem. Våre politikere. Gjør det ikke det så har de romslige ordninger. Mange av dem aner ikke hva de snakker om tror jeg.

Anonymkode: 4fe97...273

Midt i all klagingen er det verdt å minne om at vi lever i verdens beste land.

Vi er et velfungerende demokrati og en liberal rettsstat, vi har en fri presse, menneskerettighetene er lovfestet, vi har solide velferdsordninger, vi har materiell velstand, vi har lite kriminalitet osv. Listen er lang. Jorden er full av mennesker som hadde ofret både bein og armer for å leve livet til Ola Sutrekopp. 

Det livet og samfunnet vi tar for gitt er ikke en historisk normaltilstand. Ganske langt i fra faktisk. At man lever under det vestlige demokratiets glansdager er bare flaks. Ren skjær flaks. Vi aner ikke hvor heldige vi er i dette landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2 millioner kroner i oljefondet per statsborger (+"gratis" vannkraft til hele landet, og en god del olje og gass som venter på å tyte ut og kan selges) , så selv om vi velger noen tullinger klarer de neppe å ødelegge alt på kort tid ihvertfall , så ville ikke bekymret meg veldig.

Ser en 40-50 år frem i tid er det klart at vi som andre vil møte utfordringer av mange forskjellige typer, og hvem vet hvordan det går, men vi har en av verdens mest opplyste befolkning så er det håp for noen så er det oss

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...