Gå til innhold

Hund som hilste på alle men avskydde meg. tilfeldig???


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

hei. jeg gikk en rusletur i dag med kollegaene på dagtilbudet. alle hadde på forskjellig klær. da traff vi på en eldre koselig dame med en border terrieraktig hund. den knurret litt når personalet mit kom frem, men så hilste personalet på denne hunden og den viste glede og lot seg klapoe. eigerensa at den ikke biter, og at det ikke er vanlig for hunden nå når den ikke er valp, at hun bjeffer og knurrer når noen vil hilse. jeg prøvde å hilse på den flere ganger, ved å sitte på huk å ta hånda bort så hun kunne få snuse på meg, men uansett hva jeg gjorde (tillogmed å håndhilse på eiger for å vise at jeg ikke var farlig for hunden, og så bøyde meg ned for å hilse på hunden men da klikket den og bjeffet og knurret og trakk seg tilbake, som om jeg var et monster) så ble den en "annen hund" og bjeffet og knurret. eigeren ba meg ikke ta det tungt, fordi hunden reagerer sån på enkelte noen ganger. hunden hillste på alle andre kolegaer og personale, men meg ville hun helst ikke ha i nærheten. holdningen til hunden var ernergisk og glalogrete med de andre når de hilste på på samme måte som jeg prøvse. sån er det forresten med hunder som går forbi meg ofte når vi går på rusleturer ellers også. de får sån "det mennesket der er ikke noe bra menneske" kroppspråk (halen rett ned og snøfting). jeg sa "ssst" sån som cecar millan, og satt meg på alle fire på huk, og tok hånda frem og sa "hei, jeg er ikke farlig" og sånne klikkelyder med munnen de lager i spsa dyrepolitiet på tv når de skal hjelpe redde hunder så de skal roe seg å føle seg tryggere, men den roet seg ikke. eigeren fikk ikke hunden til å slutte å knurre å bjeffe på meg heller. jeg trakk meg bort for å vuse at jeg ikke ville den noe, men med en gang jeg forsiktig og rolig som bare det bøyde meg og tok hånda frem, for å prøve å bli venn, så bjeffet den og trakk seg bakover istedefor å være vennlig som den var med alle de 6 andre av oss, som om jeg var noe skrekkelig den helst ville sett død og pisset på. eigeren sa noe om at hunden kan reagerr på enkelte klær, og at buksa mi med leopardmønster kan ha gjort den skeptisk. hva tror dere? tror dere det var buksen min, eller at hunder generelt senser at jeg ikke er noe å ta vare på?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehuggu

Du må ikke ta signaler fra en hund som tegn på at du ikke er noe å ta vare på. Du kan ikke tillegge en hund menneskelige  egenskaper og tanker slik som at du ikke er noe bra menneske, og at den helst ville ha sett deg død og pisset på. I det hele tatt må du ikke bry deg om hvordan en tilfeldig hund oppfører seg mot deg ved et tilfeldig møte. :)

Jeg kjenner så klart ikke den hunden, men fikk en tanke om at den kanskje kunne ha reagert på lydene du lagde. Hisssselyden og klikkingen med tunga? Ting en lærer og hører om på TV behøver ikke nødvendigvis stemme med virkeligheten i alle tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Du må ikke ta signaler fra en hund som tegn på at du ikke er noe å ta vare på. Du kan ikke tillegge en hund menneskelige  egenskaper og tanker slik som at du ikke er noe bra menneske, og at den helst ville ha sett deg død og pisset på. I det hele tatt må du ikke bry deg om hvordan en tilfeldig hund oppfører seg mot deg ved et tilfeldig møte. :)

Jeg kjenner så klart ikke den hunden, men fikk en tanke om at den kanskje kunne ha reagert på lydene du lagde. Hisssselyden og klikkingen med tunga? Ting en lærer og hører om på TV behøver ikke nødvendigvis stemme med virkeligheten i alle tilfeller.

det var IKKE hisselyder. det var sånne "hssst" lyder som han cecar millan lager for å roe hunden og få den i et annet modus. de lydene lagde jeg etter at den begynte å bjeffe å knurre å være redd-aktig. og i tillegg tilat jeg satt på huk og sa til den med godsnskking at jeg ikke er farlig. jeg tok hånden frem. kan det være mensen den kjente?

men jeg dunket ikke i den på siden, sån som cecar gjør, så klart. ikke høye lyder. det var også klikkelyder sån lave søte klikkelyder som når man lager når rytteren skal få hesten til å gå.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så motig og du er som tør omgås hunder. Jeg er bare glad om ikke jeg støter på noen da jeg er engstelig for hunder og spesielt engstelig nå med denne uforklarlige hundesykdommen. Man vet jo ikke om dette er noe som smitter også mellom mennesker. Kanskje utløst av alle de hundene som hentes hjem til Norge fra fjerne utland som man har sett reportarsjer om på TV. Selv om man velger å ha hund har man jo ingen rett til å påføre andre kanskje sykdom. Det blir som med røyking det. Synes det er rart at folk tar med hunder spesielt nå f.eks til valglokaler og steder det er større ansamlinger med mennesker. Om det ikke er en blindehund eller annen tjenestehund da. Man vet jo veldig lite ettersom jeg forstår. Mennesker kan jo bare ha mye lenger inkubasjonstid.

 

Anonymkode: df145...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så motig og du er som tør omgås hunder. Jeg er bare glad om ikke jeg støter på noen da jeg er engstelig for hunder og spesielt engstelig nå med denne uforklarlige hundesykdommen. Man vet jo ikke om dette er noe som smitter også mellom mennesker. Kanskje utløst av alle de hundene som hentes hjem til Norge fra fjerne utland som man har sett reportarsjer om på TV. Selv om man velger å ha hund har man jo ingen rett til å påføre andre kanskje sykdom. Det blir som med røyking det. Synes det er rart at folk tar med hunder spesielt nå f.eks til valglokaler og steder det er større ansamlinger med mennesker. Om det ikke er en blindehund eller annen tjenestehund da. Man vet jo veldig lite ettersom jeg forstår. Mennesker kan jo bare ha mye lenger inkubasjonstid.

 

Anonymkode: df145...63f

enig. jeg liker ikke bjeffing, og jeg er redd for å bli bjeffet på, for lydene er så skingrende og plutselige. men jeg er ikke redd for å bli bitt. hunder er uforutsigbare. jeg liker ikke når hunder blir med på bingo og annet arrangement der man må høre etter, spessielt når eigeren sier at den biter fordi den ikke liker fremmede, og klynker under hele bingoen. eldre kom bort og ville klappe hunden. og jeg liker ikke at eigere lar hunden bjeffe i hagene boligfelt på alt og alle, hele dagen. de burde få vært inne i hundegård eller i huset som familiemedlem istedet, og heller kommet ut på gåturer i bånd istedefor å stå i hager å bjeffe. mange er livredde hunder. jeg hater bare bjeffingen.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være støyende og veldig enig i at man som hunde eier bør ta godt vare på hunden sin.

En nabo langt oppe i veien her hadde lenge en stor hund som trakk så i båndet at hun ramlet nesten overende. På grunn av barnebarna som kom tror jeg hun måtte få den omplassert nettopp fordi den var så støyende og uvøren.

Jeg har selv hatt hund men det var hund jeg ikkr brakte hjem fra utlandet men fikk kjøpe gjennom en oppdretter her i landet selv om hjemløse hunder i utlandet sikkert trenger vetrinærhjelp og annen hjelp de også.

Allikevel er jeg redd og holder behørig avdtand til hunder og katter jeg ikke kjenner.

Men de fleste hun de eiere er jo veldig flinke da og passer godt på.

Anonymkode: df145...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunder reagerer mer på kroppsholdning, blikk og kroppsspråk enn de reagerer på hvordan vi er. Jeg har en hund som er besøkshund, vi er på flere hjem rundt her og det er noen beboere han ikke liker, ofte ting folk ikke tenker på. Hun ene stirrer på han, det syntes hunden er ubehagelig å velger da å gå bort fra henne. Han ene har litt ukontrollerte bevegelser og stiv korppsholdning, og hunden går i stor bue rundt han hver gang. Også er det ei som en gang lagde en ekkel lyd, så hu vil hunden heller ikke hilse på. Og som damen sa, om hunden tidligere har hatt en dårlig erfaring med noen med sånn bukse er det nok. Hunden min skyr nemlig folk med staver da han ble slått av en skiløper engang.

Ellers ville jeg ikke sett særlig på hva Cæsar Milan gjør, han er dessverre av den gammeldagse typen når det gjelder dressur :( Jeg ville heller sett på serier som superhundene o.l. :)

Anonymkode: 932f3...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...