Gå til innhold

Kupton/andre: Ekstreme søvnproblemer i livskrisesituasjon.


DoktorOffline

Anbefalte innlegg

Har sovet 2-4 timer (urolig søvn) i nesten en uke på grunn av en livskrise. Jeg er på et punkt der jeg nå er nødt til å få en god natts søvn på minst 8-10 timer. Jeg har forsøkt høye doser Imovane, men våkner etter kort tid selv på 3 * 7,5mg.

Hva kan jeg gjøre? Har Valium og Vallergan.

Kan jeg f.eks. ta 5-10 mg valium (jeg har moderat toleranse fra før), 10 mg Vallergan og 7,5 mg Imovane (høy toleranse) samtidig uten at det er farlig?

Har også kvetiapin, men aldri brukt disse før.

Takk Kupton, håper du kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, DoktorOffline skrev:

Har sovet 2-4 timer (urolig søvn) i nesten en uke på grunn av en livskrise. Jeg er på et punkt der jeg nå er nødt til å få en god natts søvn på minst 8-10 timer. Jeg har forsøkt høye doser Imovane, men våkner etter kort tid selv på 3 * 7,5mg.

Hva kan jeg gjøre? Har Valium og Vallergan.

Kan jeg f.eks. ta 5-10 mg valium (jeg har moderat toleranse fra før), 10 mg Vallergan og 7,5 mg Imovane (høy toleranse) samtidig uten at det er farlig?

Har også kvetiapin, men aldri brukt disse før.

Takk Kupton, håper du kan svare.

Jeg føler med deg, og jeg tror terskelen er lavere for å kunne ta en del i kortvarige krisesituasjoner. Det er vel ikke lov å diskutere doser osv her, så hvis jeg var deg hadde jeg sporenstreks ringt fastlegen min og spurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, DoktorOffline skrev:

Har sovet 2-4 timer (urolig søvn) i nesten en uke på grunn av en livskrise. Jeg er på et punkt der jeg nå er nødt til å få en god natts søvn på minst 8-10 timer. Jeg har forsøkt høye doser Imovane, men våkner etter kort tid selv på 3 * 7,5mg.

Hva kan jeg gjøre? Har Valium og Vallergan.

Kan jeg f.eks. ta 5-10 mg valium (jeg har moderat toleranse fra før), 10 mg Vallergan og 7,5 mg Imovane (høy toleranse) samtidig uten at det er farlig?

Har også kvetiapin, men aldri brukt disse før.

Takk Kupton, håper du kan svare.

Når du har kvetiapin kan du prøve det, det er ihvertfall min anbefaling. I begynnelsen når jeg tok dem sov jeg veldig godt bare på 25 mg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Når du har kvetiapin kan du prøve det, det er ihvertfall min anbefaling. I begynnelsen når jeg tok dem sov jeg veldig godt bare på 25 mg. 

Jeg har også krise og tar seroquel. Kanskje det hjelper deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kvetiapin så kan den hjelpe deg da du ikke har bygget opp toleranse mot de. Jeg bruker den selv og sliter mye med søvn og fungerer bedre for meg enn andre medisiner og jeg har forsøkt det meste. Jeg bruker 50 mg og sover greit selv om jeg har brukt de ei stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...