Gå til innhold

Trist og lei av alt. Hva er poenget med å seigpines år for år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg trist og lei. For et meningsløst drittliv. Hvorfor finnes det ikke klinikker for å få hjelp til avslutning på en verdig måte? 

Anonymkode: f5c7b...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjipt å ha det slikt. Men samfunnet er nok ikke bygget opp for at folk skal ta livet av seg. Det er bygget til å forhindre det, men ressursene er det smått om. De som tar steget etterlater seg sår i manges liv. 

 

Dessuten så blir det oftest bedre, når depresjonen legger seg.

Anonymkode: a4fbd...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kjipt å ha det slikt. Men samfunnet er nok ikke bygget opp for at folk skal ta livet av seg. Det er bygget til å forhindre det, men ressursene er det smått om. De som tar steget etterlater seg sår i manges liv. 

 

Dessuten så blir det oftest bedre, når depresjonen legger seg.

Anonymkode: a4fbd...d09

Jeg føler meg ikke deprimert, har alltid følt det sånn, er lei av et ensformig og ensomt liv uten innhold.

Anonymkode: f5c7b...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg ikke deprimert, har alltid følt det sånn, er lei av et ensformig og ensomt liv uten innhold.

Anonymkode: f5c7b...51e

Gjør du noe for å skaffe deg venner da? Evnt folk med samme lidelse dersom du har psyk diagnose eller Asperger?

 

 

Anonymkode: a4fbd...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg ikke deprimert, har alltid følt det sånn, er lei av et ensformig og ensomt liv uten innhold.

Anonymkode: f5c7b...51e

Har du egen familie og venner, da?

Anonymkode: d5a9f...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør du noe for å skaffe deg venner da? Evnt folk med samme lidelse dersom du har psyk diagnose eller Asperger?

 

 

Anonymkode: a4fbd...d09

Jeg er autist og har ikke hatt en venn siden jeg har barn.

Anonymkode: f5c7b...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes tvert om. Jeg er glad jeg har overlevet så langt uten at jeg sitter igjen med så veldig mye utover et trygt sted å bo. Som ikke er lite i dagens verden.  Alle er ikke like. Kanskje er du feilmedisinert og kanskje er du i en gruppe mennesker som har krav på jevnlige timer med psykiater og noe andre tilbud enn du høres å ha. Enkeltmennesket forsvinner helt i systemene ofte synes jeg man må ha familie som står nærmest umenneskelig på og kanskje med ressurser til rettshjelp til og med. Selv da har mange problemer har jeg inntrykk av. Kommunen man er hjemmehørende og hvilke ressurser de har til rådighet er helt avgjørende har jeg inntrykk av. 

Du høres yngre ut og kanskje i tredve årene. Viktig å komme i skole og eller en liten jobb eller et mer kreativt tilbud kanskje sammen med rett helsehjelp. Eller et treningstilbud som også muliggjør en bedre fremtid.  Man må prøve å ikke miste livsmotet. Det kan snart bli lysere tider.  Det er ikke bra nok å gå å føle det er slik du beskriver. Veldig trist å høre om at det er slik. Du kan kontakte fastlegen og ringe nav for å avtale en tid og høre om de har noe for deg. Har du gitt dem en sjanse.

Anonymkode: 62cfb...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er autist og har ikke hatt en venn siden jeg har barn.

Anonymkode: f5c7b...51e

Kan du ikke være venn med andre autister da? Rart det ikke er noe ala mental helse for dere. Selv er jeg også mye alene, jeg har heller ikke noen venner. Men har gamle foreldre jeg snakker mye med. Men jeg har ikke lyst på venner. Er det sånn med deg også? Har du lyst på venner, eller ønsker du å være alene? Jeg har schizofreni, der er også autisme ett symptom (en av de fire A´r i negative symptomer). Autisme ble før kalt barne schizofreni.

Anonymkode: a4fbd...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Institusjonalisert eller annen hjelp til å komme ut av livet synes jeg ikke noe samfunn bør holde seg med. Alt trenger man ikke mener jeg. Hva folk trenger er livshjelp. At man kan føle det slik henger sammen med så mye tror jeg. Men jeg respekterer andres meninger og syn og alle vet best selv for seg selv og sine. Har ingen problemer med det å forstå at andre kan tenke og føle annerledes. Men alt trenger man ikke føler jeg personlig.

Anonymkode: 62cfb...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Asperger syndrom, men de andre psykiske diagnosene preger meg så mye at AS drukner litt oppi alt. Men mulig jeg ikke hadde utviklet masse andre psykiske lidelser hvis jeg ikke hadde hatt AS da. 

Skjønner hva du mener med at livet er meningsløst. Jeg synes livet er fryktelig vondt rett og slett. Alle traumene jeg har på toppen og en del store belastninger i livet gjør at jeg er hyppig bruker av psykiatrien og institusjonslivet. 

Har dessverre ingen gode råd. Annet enn at det er jo noe med å finne ting å fylle tiden med. Så det ikke blir for mye tid til å bare kjenne på hvor meningsløst og ensformig alt er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...