Gå til innhold

Hallusinasjoner eller evt. psykose; er det alltid synlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan folk alltid se på en person at personen hallusinerer?

Kan man alltid se om noen er i psykose?

Kan en hallusinere uten at folk rundt merker det?

Hvordan merker man i såfall at noen hallusinerer hvis det ikke er veldig tydelig... type snakker med noen som ikke er der, roper ut om ting, og slikt. 

Anonymkode: a4e3c...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, man kan ikke alltid se det, ofte ikke. Men man kan se om de stirrer på noe en selv ikke ser, snur seg mot lyder bare de selv hører eller skvetter eksempelvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan folk alltid se på en person at personen hallusinerer?

Kan man alltid se om noen er i psykose?

Kan en hallusinere uten at folk rundt merker det?

Hvordan merker man i såfall at noen hallusinerer hvis det ikke er veldig tydelig... type snakker med noen som ikke er der, roper ut om ting, og slikt. 

Tror ikke folk kan se det,men det er noen som er åpenbart paranoide og de snakker ofte om det har jeg merket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så rart, fordi jeg kan hallusinere uten at noen nødvendigvis legger merke til det. Men psykiateren sa at han ikke trodde at jeg hallusinerer i blant fordi det ikke var synlig for han🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er så rart, fordi jeg kan hallusinere uten at noen nødvendigvis legger merke til det. Men psykiateren sa at han ikke trodde at jeg hallusinerer i blant fordi det ikke var synlig for han🙄

det betyr ikke at han mente det bokstavelig , det kan bare være en uttrykksmåte .

Anonymkode: 092f9...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det betyr ikke at han mente det bokstavelig , det kan bare være en uttrykksmåte .

Nei. 

Jeg forklarte hva jeg hadde opplevd av hallusinasjoner, og psykiateren sa «det er ikke hallusinasjoner». Jeg spurte hva det kunne være ellers, og han sa «vet ikke». Så sa han at det jeg beskrev HØRTES ut som hallusinasjoner, men han trodde ikke det gjaldt meg, fordi han ikke kunne se det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Jeg forklarte hva jeg hadde opplevd av hallusinasjoner, og psykiateren sa «det er ikke hallusinasjoner». Jeg spurte hva det kunne være ellers, og han sa «vet ikke». Så sa han at det jeg beskrev HØRTES ut som hallusinasjoner, men han trodde ikke det gjaldt meg, fordi han ikke kunne se det. 

ja , men å SE det betyr ikke nødvendigvis at han mener det bokstavelig. en psykiater vet at hallusinasjoner ikke er fysisk synlig 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja , men å SE det betyr ikke nødvendigvis at han mener det bokstavelig. en psykiater vet at hallusinasjoner ikke er fysisk synlig 🙂 

Jaja, men poenget er at jeg ikke ble trodd fordi psykiateren ikke kunne observere det på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I journalnotater bruker behandleren min alltid å skrive om jeg virker preget av hallusinasjoner. Jeg skjønner ikke helt hvordan han vurderer det. Ofte har han tatt feil. 

At jeg har et "flakkende" blikk betyr ikke at jeg hallusinerer. Men det trodde visst behandleren min. 

At jeg klarer å holde en upåfallende samtale, betyr ikke at jeg IKKE har hallusinasjoner. Jeg kan ha vel så mye hallusinasjoner, men velger å ignorere dem. 

Synshallusinasjoner er lettere å ignorere enn auditive hallusinasjoner. Jeg tror det kan merkes på meg når jeg hører stemmer 

Anonymkode: d1061...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg har lest journalen fra da jeg var 21 år gammel, og der står det att jeg virker hallusinert, og da hallusinerte jeg ikke, iallfall ikke stemmer. Men jeg var veldig fjern.

Siste store sykdomsperiode, så kranglet jeg høylytt med implanterte tanker. Da kunne nok flere snu seg å se det. Noen skvatt når jeg gjorde det, og hun jeg var sammen med fikk det påpekt av venner att jeg satt å snakket med "meg selv". På det værste kunne jeg brøle "hold kjeft", og slå meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

For en tosk! Han kan jo prøve det selv og se hvordan det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...