Gå til innhold

Gå på jobb med mye hoste / hes hals?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med kunder hele dagen. Jeg fikk feber i går kveld, pluss vond hals. Mistet stemmen. Men har ikke feber lenger. Stemmen er fortsatt ganske hes. Jeg hoster mye. Liker ikke å være borte fra jobb så lurer på om jeg skal forsøke å gå og heller gå hjem istedet om jeg blir for dårlig. Jeg føler at det blir fryktelig anstrengende og stressende med å gå rundt på jobben med kunder rundt med denne hosten, men kan det være lurt å forsøke å gå slik at arbeidsgiver forstår at jeg virkelig prøver, og heller reise hjem igjen om det blir for ille å jobbe med dette? 

Anonymkode: 18e90...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feber er hjemmegrunn og også grunn til å gå til fastlege og få noe for halsen om det ikke gir seg. Tror også de fleste arbeidsgivere og kolleger tenker sånn. Tulle seg inn i et godt varmt pledd og lage seg en solbærtoddy og ringe jobb og de nærmeste eventuelt og bestille en legetime om det føles som noe som ikke så lett går over. Feber bør man ta alvorlig og tenke på eventuelt et besøk på legevakta om fastlege ikke er tilgjengelig særlig raskt. Slik tenkte jeg når jeg var i jobb. Jobbet mye ved sentralbord. God bedring.😊

Anonymkode: b4112...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feber er hjemmegrunn og også grunn til å gå til fastlege og få noe for halsen om det ikke gir seg. Tror også de fleste arbeidsgivere og kolleger tenker sånn. Tulle seg inn i et godt varmt pledd og lage seg en solbærtoddy og ringe jobb og de nærmeste eventuelt og bestille en legetime om det føles som noe som ikke så lett går over. Feber bør man ta alvorlig og tenke på eventuelt et besøk på legevakta om fastlege ikke er tilgjengelig særlig raskt. Slik tenkte jeg når jeg var i jobb. Jobbet mye ved sentralbord. God bedring.😊

Anonymkode: b4112...8c9

Det er ingen grunn til å oppsøke lege ved luftveisinfeksjoner så lenge almenntilstanden ikke er betydelig redusert. 

Anonymkode: 418e9...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med kunder hele dagen. Jeg fikk feber i går kveld, pluss vond hals. Mistet stemmen. Men har ikke feber lenger. Stemmen er fortsatt ganske hes. Jeg hoster mye. Liker ikke å være borte fra jobb så lurer på om jeg skal forsøke å gå og heller gå hjem istedet om jeg blir for dårlig. Jeg føler at det blir fryktelig anstrengende og stressende med å gå rundt på jobben med kunder rundt med denne hosten, men kan det være lurt å forsøke å gå slik at arbeidsgiver forstår at jeg virkelig prøver, og heller reise hjem igjen om det blir for ille å jobbe med dette? 

Anonymkode: 18e90...ce3

Jeg ville tatt en hjemmedag, det er ikke noe særlig å stå bak en disk og skulle ekspedere mange kunder samtidig som man hoster og tydelig er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med kunder hele dagen. Jeg fikk feber i går kveld, pluss vond hals. Mistet stemmen. Men har ikke feber lenger. Stemmen er fortsatt ganske hes. Jeg hoster mye. Liker ikke å være borte fra jobb så lurer på om jeg skal forsøke å gå og heller gå hjem istedet om jeg blir for dårlig. Jeg føler at det blir fryktelig anstrengende og stressende med å gå rundt på jobben med kunder rundt med denne hosten, men kan det være lurt å forsøke å gå slik at arbeidsgiver forstår at jeg virkelig prøver, og heller reise hjem igjen om det blir for ille å jobbe med dette? 

Anonymkode: 18e90...ce3

Jeg hadde helt klart gått på jobb. Det er en rusk/forkjølelsestid for de fleste av oss og det hører høsten med 🙂 

Anonymkode: 663ec...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feber er hjemmegrunn og også grunn til å gå til fastlege og få noe for halsen om det ikke gir seg. Tror også de fleste arbeidsgivere og kolleger tenker sånn. Tulle seg inn i et godt varmt pledd og lage seg en solbærtoddy og ringe jobb og de nærmeste eventuelt og bestille en legetime om det føles som noe som ikke så lett går over. Feber bør man ta alvorlig og tenke på eventuelt et besøk på legevakta om fastlege ikke er tilgjengelig særlig raskt. Slik tenkte jeg når jeg var i jobb. Jobbet mye ved sentralbord. God bedring.😊

Anonymkode: b4112...8c9

legevakt når man har feber ?

Anonymkode: 663ec...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs helt på allmentilstanden. Ville ikke blitt hjemme på grunn av litt hoste og sår hals alene.

 

Uansett - ikke forvent takknemlighet fra arbeidsgiver for at du går på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...