Gå til innhold

De verste jobbene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du på som den verste jobben som finnes? 

Jeg tenker umiddelbart på gynekolog, gastrolog, tarm-lege, tannlege, pleieassistent, ja, alle yrker som må forholde deg til kroppsvæsker og lukt! 

Anonymkode: dcc4c...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du på som den verste jobben som finnes? 

Jeg tenker umiddelbart på gynekolog, gastrolog, tarm-lege, tannlege, pleieassistent, ja, alle yrker som må forholde deg til kroppsvæsker og lukt! 

Anonymkode: dcc4c...f41

Dovasker på Oslo S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du på som den verste jobben som finnes? 

Jeg tenker umiddelbart på gynekolog, gastrolog, tarm-lege, tannlege, pleieassistent, ja, alle yrker som må forholde deg til kroppsvæsker og lukt! 

Anonymkode: dcc4c...f41

Enig. Jeg orker ikke tanken om å jobbe med noe der man må gå å grave i en annens intime deler. Foreks yrke innenfor gynekolog osv. Men vi behøver gynokologer også. Så det er bra at noen tar den jobben. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke alle helse til alt så ofte begrenser yrkesvalgene seg sjøl i livet synes jeg. Men man skal aldri si aldri. Samfunnet og hva vi trenger er i stadig endring.  De aller fleste finner frem til noe de liker tror jeg kanskje med litt prøving og feiling. En rekke krav stilles jo til ganske mange yrker utover det rent teoretiske faktisk både til sertifikat for bil , syn, hørsel og språk og kanskje personlige egenskaper.Jeg synes det er vanskelig å si så mye om yrker  jeg aldri har prøvet. Har selv jobbet mest på kontor med mye arbeidsoppgavet som nå er rasjonalisiert bort ,men man var mye som " potet" å regne og det var tunge dager der også. Ordnede arbeidsforhold og godt miljø betyr mye uansett hva man driver med synes jeg. Også en bærekraftig lønn kanskje.

I dag er mulighetene mange fler enn noen gang tror jeg men samtidig usikkerheten om framtida så mye større. Dette med deltid og heltid har vært debatt tema så lenge jeg kan huske.Mange håper jo på nye jobbtilbud til " massene" ved omlegging til grønn teknologi.

Anonymkode: 25001...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledere av nasjoner, presidenter.

Politi i Mexico og andre søramerikanske land med høy kriminalitet, korrupsjon og mafiavirksomhet.

Anonymkode: 7eee7...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fokuserer også mer på jobber jeg gjerne kunne tenkt meg. Som regel er de ofte ivaretatt av andre oftest veldig godt kvalifiserte og kan ikke huske når jeg trodde jeg kunne gjort så mye bedre. Heller mye værre med min uflaks ofte. Alt trenger man ikke å tenke på såsom statsminister idetheletatt jobber med mange muligheter. Det er allerede noen som har jobben.

Anonymkode: 25001...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hva som er de verste. Er mye mer opptatt av de beste jobbeme og ville prmært søkt dem helt fritt tenkt.Men med min uflaks hadde jeg sikkert veltet vinglasset eller mistet pølsa på noen statsledere. Tenkt deg hva Trump ville sagt. Måtte vel sendt mye blomster i etterkant kanskje men det er kanskje en tabbekonto og rom i budsjettet for noen regninger fra renserier rundt om i verden

 

Anonymkode: 25001...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville bare blitt vanskeligheter. Ikke minst kanskje for diplomatiet. Gråter nesten bare når jeg tenker tanken. Biler som kræsjer , fly som mister høyde, fugler som flyr i motoren ( kanskje grågjess) , radopreportasjer som helt mister tråden, politiske analyser som mangler fagkunnskap. Eller bare helt vanlig uflaks som plutselig sykdom osv. Men det finnes kanskje noen jobber som er innenfor mulighetenes rekkevidde. Jeg er mere opptatt av dem i den grad de finnes.

Anonymkode: 25001...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du på som den verste jobben som finnes? 

Jeg tenker umiddelbart på gynekolog, gastrolog, tarm-lege, tannlege, pleieassistent, ja, alle yrker som må forholde deg til kroppsvæsker og lukt! 

Anonymkode: dcc4c...f41

Som for eks i mitt yrke som helsefagarbeider, her tørker vi stump dagen lang. Man blir vant til det. ;)

Anonymkode: 1417e...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er klart man tenker på også alle de som har det vondt. Tror veterinær eller jobb i Matilsynet ville jeg ikke ønsket jeg var nå og alle de hundeeiere og dyreeiere som har omsorg for sine syke dyr på grunn av sykdom eller klimakrise. Eller jobb med syke barn også men jeg har aldri søkt meg de retninger heller. Men kanskje forske for å finne svar. Men vanskelig det også.

Anonymkode: 25001...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er klart man tenker på også alle de som har det vondt. Tror veterinær eller jobb i Matilsynet ville jeg ikke ønsket jeg var nå og alle de hundeeiere og dyreeiere som har omsorg for sine syke dyr på grunn av sykdom eller klimakrise. Eller jobb med syke barn også men jeg har aldri søkt meg de retninger heller. Men kanskje forske for å finne svar. Men vanskelig det også.

Anonymkode: 25001...9b5

Enig. Kan ikke si at det å jobbe med det jeg jobber som med eldre, lukt, og tilslutt ser de puster inn sitt siste åndedrag er det verste. Det er naturens gang, alle kommer dit ei gang. Fysisk er det et krevende arbeid å være hjelpepleier (tunge løft osv), men jeg hadde nok aldri taklet å se små kreftsyke barn lide. Så jeg kunne aldri jobbet med det. Jeg gråter hver gang jeg ser et sykt barn. De skal ho bli gamle. Så ære til de som karer å jobbe tett opp i disse barna. ♡ 

Hilsen hjelpleieren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som for eks i mitt yrke som helsefagarbeider, her tørker vi stump dagen lang. Man blir vant til det. ;)

Anonymkode: 1417e...5a6

Guttungen min har jobbet på helsesenter i snart ett år og for et halvt års tid siden fortalte han en dag at katta hos faren hadde spydd og han måtte tørke opp etter henne. Jeg kommenterte at det var vel ikke spesielt lekkert og han bare trakk på skuldrene, "Det er da ingenting i forhold til hva vi tørker på jobben..." :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Xtra skrev:

Noe av det verste jeg kunne tenke meg var å være oppsøkende selger for et produkt jeg ikke har veldig tro på.

Det var det første jeg tenkte også. Deretter tenkte jeg prest, produsent for TV-kanalen Visjon Norge eller kommunikasjonsansvarlig for Siv Jensen. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du på som den verste jobben som finnes? 

Jeg tenker umiddelbart på gynekolog, gastrolog, tarm-lege, tannlege, pleieassistent, ja, alle yrker som må forholde deg til kroppsvæsker og lukt! 

Anonymkode: dcc4c...f41

Å jobbe med mennesker er det mest krevende men kanskje også det mest givende. Dessverre er helsevesenet så underbemannet og travel at man ofte bare sitter igjen med det krevende. Tenker det verste må likevel være å ha en jobb som er så ensformig og kjedelig at timene « snegler» seg avgårde. 

Anonymkode: 01c0f...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange jobber jeg ikke kunne tenke meg, men det er få jobber som byr meg helt i mot.

Jeg måtte være i en svært vanskelig økonomisk situasjon hvis jeg skulle ha jobbet med å produsere eller selge produkter som strider i mot det jeg synes er moralsk riktig å forbruke. Akkurat nå kommer jeg ikke på eksempler, men typisk sånne dille-ting som går i stykker med en gang, avhengighetsprodukter (som Betsson og andre spill), pyramidegreier, narkotika, elendige TV-serier og -program etc.

Jeg tåler mye av lukt og ting som andre synes er ekle, men jeg tror jeg ville ha syntes det var vanskelig med intimstell og pleie av syke og gamle personer, det er ikke helt meg. Men jeg hadde sikkert blitt vant til det også. Det gjør meg lite med møkking og stell av dyr (selv om jeg synes oppkast er verre enn møkk).

Jeg hadde heller ikke trivdes som finansmegler eller revisor, tror jeg. Innbiller meg at det hadde blitt for lite mennesker og for mye tall og PC...

Prest tenkte jeg faktisk på å bli en gang. Nå ble jeg ikke det, men det er ikke så fjernt fra meg, som det er hos andre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...