Gå til innhold

Hvem er Google?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen googlet Google?  Enkelte tror Google er en mann tror jeg. Andre et firma? Betyr mye for så mange av oss tror jeg i hverdagen sammen med det lokale værvarsel kanskje. Men man kan kanskje bli over opptatt av internettet som av så mye. Jeg har hørt på radio at i flere skolesammenheng eksponerer man barna mindre for bruk av datateknologi enn tidligere. Hvilke inntrykk har dere som omgås barn.? Hva skjer i skolen i dag. Hva bruker man tid på.

Anonymkode: 94f4b...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen googlet Google? 

Anonymkode: 94f4b...84e

nei det har jeg ikke, men "noen" har helt sikkert gjort det

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte tror Google er en mann tror jeg. Andre et firma? 

Anonymkode: 94f4b...84e

det er et firma, under firmaet alphabet, det er ikke en mann som sitter og svarer på alle søk, det ville krevd mange ansatte det...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Betyr mye for så mange av oss tror jeg i hverdagen sammen med det lokale værvarsel kanskje. 

Anonymkode: 94f4b...84e

ja google har gjort at det er lettere å finne informasjon på nettet, så det er viktig. Trolig enda mer viktig enn værvarselet

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Men man kan kanskje bli over opptatt av internettet som av så mye. 

Anonymkode: 94f4b...84e

ja er viktig å pleie sosiale relasjoner irl og ikke leve på nettet, da blir livet litt tomt

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt på radio at i flere skolesammenheng eksponerer man barna mindre for bruk av datateknologi enn tidligere. 

Anonymkode: 94f4b...84e

Nei er nok motsatt. Men det begynner å komme tydelig forskning på nedsidene ved databruk (særlig sosiale medier er dårlig for barn), men problemet er alle fordelene gjør at en kanksje må la barna holde på like vel, vanskelig sak

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer i skolen i dag. Hva bruker man tid på.

Anonymkode: 94f4b...84e

Stort sett det samme som i gamle dager, i mattetimene bruker mange ipad eller laptop til å lage grafer og slikt, men synes det er oppskrytt egentlig at kidsa roter med slikt, selvfølgelig når du blir eldre så kan det være greit å bruke dataverktøy for noen ting, men å tegne enkle grafer som x = 2y + 4 da skal du ikke trenge ipad lizzom

Anonymkode: 3bcfe...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men kan vel kanskje gjøre det lettere senere å forstå og kanskje beregne ting kanskje spesielt økonomi.

Det viktigste er at helsa går fremst også for barn og i arbeide med barn føler jeg. Men på meg virker det når jeg hører debatter at folk som jobber i skolen virkelig brenner for noe og kanskje ofte sliter seg ut før tida ikke godt å si.

Enkelte ganger spør Google( Norge?) om din posisjon(?) deg bekrefte ditt telefonnummer. Det har med sikkerhet å gjøre tror jeg.

Jeg så også et program på TV om hvordan Google skannet inn bøker og litteratur for å videreformidle kunnskap og det så ut til å være spennende prosjekt og ikke lite løft. Bare imponerende.

Det lokale værvarsel er til god hjelp synes jeg.Blir det muligens bedring i været i den kommende uka synes jeg det er fint å se frem til. 

Anonymkode: 94f4b...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen googlet Google?  Enkelte tror Google er en mann tror jeg. Andre et firma? Betyr mye for så mange av oss tror jeg i hverdagen sammen med det lokale værvarsel kanskje. Men man kan kanskje bli over opptatt av internettet som av så mye. Jeg har hørt på radio at i flere skolesammenheng eksponerer man barna mindre for bruk av datateknologi enn tidligere. Hvilke inntrykk har dere som omgås barn.? Hva skjer i skolen i dag. Hva bruker man tid på.

Anonymkode: 94f4b...84e

Google er en snill mann som gir oss gratis nettleser, epost, kart med gatebilder og alt mulig helt gratis. 

Anonymkode: 7ea83...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Google er en snill mann som gir oss gratis nettleser, epost, kart med gatebilder og alt mulig helt gratis. 

Anonymkode: 7ea83...323

Og så deler han ut gratis smågodt til barn for at de skal bli med ham hjem for å leke. 

Anonymkode: 01879...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...