Gå til innhold

Holder sin vekt hemmelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kvinnelige partner vil ikke fortelle hva hun veier. Hun er overvektig, men mitt spørsmål er om det er vanlig at dette er en hemmelighet overfor sin partner eller ikke? Jeg er selv overvektig, men har ikke noe problem ved å oppgi min vekt til henne, og kanskje si at jeg nå må skjerpe meg. Det er jo ikke sånn at jeg spør henne ofte om dette. 

Anonymkode: 08a4c...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kvinnelige partner vil ikke fortelle hva hun veier. Hun er overvektig, men mitt spørsmål er om det er vanlig at dette er en hemmelighet overfor sin partner eller ikke? Jeg er selv overvektig, men har ikke noe problem ved å oppgi min vekt til henne, og kanskje si at jeg nå må skjerpe meg. Det er jo ikke sånn at jeg spør henne ofte om dette. 

Anonymkode: 08a4c...50b

Det kan være utrolig mye skam forbundet med vekt og overvekt hos kvinner. La den ballen ligge, bare vis at du setter pris på henne uansett vekt. Ikke la dte bli en stor sak.

Anonymkode: 30bd7...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kvinnelige partner vil ikke fortelle hva hun veier. Hun er overvektig, men mitt spørsmål er om det er vanlig at dette er en hemmelighet overfor sin partner eller ikke? Jeg er selv overvektig, men har ikke noe problem ved å oppgi min vekt til henne, og kanskje si at jeg nå må skjerpe meg. Det er jo ikke sånn at jeg spør henne ofte om dette. 

Anonymkode: 08a4c...50b

Det er ikke uvanlig at man ikke vil være åpen om sin vekt. Hvorfor trenger du å vite hva hun veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kvinnelige partner vil ikke fortelle hva hun veier. Hun er overvektig, men mitt spørsmål er om det er vanlig at dette er en hemmelighet overfor sin partner eller ikke? Jeg er selv overvektig, men har ikke noe problem ved å oppgi min vekt til henne, og kanskje si at jeg nå må skjerpe meg. Det er jo ikke sånn at jeg spør henne ofte om dette. 

Anonymkode: 08a4c...50b

Hvorfor er det viktig for deg å vite hennes vekt? Jeg synes heller ikke noe om å fortelle samboeren min hva jeg veier, selv om jeg ikke er så veldig overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 15.9.2019 den 20.35, Lillemus skrev:

Hvorfor er det viktig for deg å vite hennes vekt? Jeg synes heller ikke noe om å fortelle samboeren min hva jeg veier, selv om jeg ikke er så veldig overvektig.

Jeg forstår heller ikke hvorfor det er viktig å vite partneren sin vekt. En partner får ta meg som jeg er. 

Anonymkode: fe9dc...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg åpen om min egen vekt, men det er fordi det er grunn til bekymring i motsatt retning (undervekt). Kjæresten min er overvektig og jeg har faktisk fått ham til å endelig etter 20 år gå på vekten. Vi hadde en lang samtale om det der han mente at det ikke var viktig å vite hvor mye man veide, men jeg argumenterte for at det faktisk var viktig å følge med på sin egen vekt enten den viste for mye eller for lite for at man kunne gjøre grep for sin egen helse før det gikk for langt. Han forstod argumentene og tok de til følge. Jeg har aldri bedt om å få vite hans vekt og jeg understreket i samtalen at han kunne holde vekten sin skjult for meg. Jeg ønsket bare at han veide seg jevnlig for å selv følge med på sin egen vekt for sin egen del. Jeg synes ikke at partneren i utgangspunktet har noe med hva den andre veier. Det er en privatsak. Hovedsaken er jo at man er glad i personen som han eller hun er. Er det vekten som avgjør det, er det noe alvorlig galt i forholdet :) Jeg visste aldri vekten til min forrige partner heller og maste ikke om å få vite den. Han hadde noen kilo for mye, men jeg visste han fulgte med på den selv og forsøkte å gjøre grep for at den ikke skulle gå ytterligere opp og noe samarbeidet vi selvsagt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
På 15.9.2019 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Min kvinnelige partner vil ikke fortelle hva hun veier. Hun er overvektig, men mitt spørsmål er om det er vanlig at dette er en hemmelighet overfor sin partner eller ikke? Jeg er selv overvektig, men har ikke noe problem ved å oppgi min vekt til henne, og kanskje si at jeg nå må skjerpe meg. Det er jo ikke sånn at jeg spør henne ofte om dette. 

Anonymkode: 08a4c...50b

Jeg tror det er vanlig blant de som mener de veier for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så rart at hun ikke vil si det. Jeg hadde en kort periode hvor jeg gikk fort opp 30 kg i vekt også gikk jeg de ned igjen like fort. Da jeg var på mitt tyngste så skammet jeg meg. Tror ikke jeg fortalte noen hva jeg veide da. Men kan være at ingen spurte heller. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Min kvinnelige partner vil ikke fortelle hva hun veier. Hun er overvektig, men mitt spørsmål er om det er vanlig at dette er en hemmelighet overfor sin partner eller ikke? Jeg er selv overvektig, men har ikke noe problem ved å oppgi min vekt til henne, og kanskje si at jeg nå må skjerpe meg. Det er jo ikke sånn at jeg spør henne ofte om dette. 

Anonymkode: 08a4c...50b

Jeg ville aldri spurt hverken partner eller andre hva de veier, med mindre jeg trengte å vite vekten f.eks. I forbindelse med gavekjøp. Hvorfor spør du? Min mann vet vel heller ikke  nøyaktig hva jeg veier, det spør han heldigvis ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...