Gå til innhold

Trenger indre ro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sliten, veldig sliten. Ønsker meg til et sted minst et par måneder hvor jeg kan trene kroppen og finne en indre ro. Kan dra når som helst og hvor som helst. Har kroniske sykdommer som gjør at jeg ønsker å trene kropp og finne balanse i meditasjon ol. Har sett filmer hvor en er «innelåst» et sted med mye struktur, trener «kampsport» hele tiden, mediterer. Hvor drar jeg? 

Anonymkode: 15b4d...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sliten, veldig sliten. Ønsker meg til et sted minst et par måneder hvor jeg kan trene kroppen og finne en indre ro. Kan dra når som helst og hvor som helst. Har kroniske sykdommer som gjør at jeg ønsker å trene kropp og finne balanse i meditasjon ol. Har sett filmer hvor en er «innelåst» et sted med mye struktur, trener «kampsport» hele tiden, mediterer. Hvor drar jeg? 

Anonymkode: 15b4d...abc

dersom du er syk kan du høre med foreningen for den sykdommen du har (om det finnes), kanskje de har noen gode anbefalinger til deg .

Anonymkode: b061d...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å finne seg en passende DNT-hytte. Pakke sekken med det en trenger. Stå opp kl. 07 hver morgen. En god frokost i ro og fred. Så ut på tur med nok klær, en tarp, fyrstikker, litt opptenningssaker osv. Gå lange turer. Finne seg et rolig tjern, tenne bål, kanskje slenge uti en krok med mark på. Lage seg middag i det fri. Gå på noen topper hver dag. Sove middag ute. Hjem til hytta og peisen sent på kvelden. Kanskje en Laphroaig ved peisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, kupton skrev:

Det er vel bare å finne seg en passende DNT-hytte. Pakke sekken med det en trenger. Stå opp kl. 07 hver morgen. En god frokost i ro og fred. Så ut på tur med nok klær, en tarp, fyrstikker, litt opptenningssaker osv. Gå lange turer. Finne seg et rolig tjern, tenne bål, kanskje slenge uti en krok med mark på. Lage seg middag i det fri. Gå på noen topper hver dag. Sove middag ute. Hjem til hytta og peisen sent på kvelden. Kanskje en Laphroaig ved peisen.

Det hadde vært topp, men om TS er som meg, vil det være altfor skummelt å gjøre alene. Det vil dessuten medføre for mye logistikk og stress. Jeg skulle heller hatt base på et bra hotell med alle fasiliteter, med ulike kurs/behandlinger/trening osv. Ala hva man tror kjendiser sjekker inn på når det det har blitt for mye av det ene el andre.

Det er nok dessverre ikke innafor verken mtp økonomi el jobb. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sliten, veldig sliten. Ønsker meg til et sted minst et par måneder hvor jeg kan trene kroppen og finne en indre ro. Kan dra når som helst og hvor som helst. Har kroniske sykdommer som gjør at jeg ønsker å trene kropp og finne balanse i meditasjon ol. Har sett filmer hvor en er «innelåst» et sted med mye struktur, trener «kampsport» hele tiden, mediterer. Hvor drar jeg? 

Anonymkode: 15b4d...abc

Hvis du faktisk har mulighet til å reise bort i et par mnd så kan du jo leie deg en rimelig og enkel hytte. Ta med deg noen bøker, meditere i naturen, trene (les deg opp på hva slags trening som er godt for deg), gå lange turer og ha det stille og fredelig og bare oppsøke sivilisasjonen når du trenger påfyll av mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært mye ute å reist sjøl utover noen turer til mest sør -England som barn og ung. Men Sveits virker spennende.

Ellers er det jo alltid Skagen og Grenen  i Danmark.

Anonymkode: ce3f9...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nylig om noe som heter vipassana og er en «stille camp» hvor man ikke får lov å prate med andre i løpet av oppholdet og bruker store deler av dagen til å meditere, det er kurs i dette.  Finnes sentre i mange land og disse er gratis å delta på. Om du er fornøyd etter oppholdet kan du velge å donere penger til senteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sliten, veldig sliten. Ønsker meg til et sted minst et par måneder hvor jeg kan trene kroppen og finne en indre ro. Kan dra når som helst og hvor som helst. Har kroniske sykdommer som gjør at jeg ønsker å trene kropp og finne balanse i meditasjon ol. Har sett filmer hvor en er «innelåst» et sted med mye struktur, trener «kampsport» hele tiden, mediterer. Hvor drar jeg? 

Anonymkode: 15b4d...abc

Det finnes mange slike steder du beskriver i utlandet, men det vil koste ekstremt mye å være et slikt sted i et par måneder. Det eneste realistiske økonomisk, vil være et opplegg som det kupton beskriver.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sliten, veldig sliten. Ønsker meg til et sted minst et par måneder hvor jeg kan trene kroppen og finne en indre ro. Kan dra når som helst og hvor som helst. Har kroniske sykdommer som gjør at jeg ønsker å trene kropp og finne balanse i meditasjon ol. Har sett filmer hvor en er «innelåst» et sted med mye struktur, trener «kampsport» hele tiden, mediterer. Hvor drar jeg? 

Anonymkode: 15b4d...abc

https://www.nosenyoga.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Missimor skrev:

Leste nylig om noe som heter vipassana og er en «stille camp» hvor man ikke får lov å prate med andre i løpet av oppholdet og bruker store deler av dagen til å meditere, det er kurs i dette.  Finnes sentre i mange land og disse er gratis å delta på. Om du er fornøyd etter oppholdet kan du velge å donere penger til senteret. 

Vipassana er ekstremt hardt, med 10 timers meditasjon i 10 dager,  uten noen form for kommunikasjon med andre (unntatt med en coach noen få min per dag). Dette er for de som er spesielt interessert i meditasjon.

Noe som heller kanskje kan passe bedre, er Plum village i Frankrike. Google det 😊

Ellers finnes det retreater i Norge også. Det billigste og enkleste er vel likevel det Kupton foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På ‎16‎.‎09‎.‎2019 den 10.15, kupton skrev:

Det er vel bare å finne seg en passende DNT-hytte. Pakke sekken med det en trenger. Stå opp kl. 07 hver morgen. En god frokost i ro og fred. Så ut på tur med nok klær, en tarp, fyrstikker, litt opptenningssaker osv. Gå lange turer. Finne seg et rolig tjern, tenne bål, kanskje slenge uti en krok med mark på. Lage seg middag i det fri. Gå på noen topper hver dag. Sove middag ute. Hjem til hytta og peisen sent på kvelden. Kanskje en Laphroaig ved peisen.

Jepp, nesten akkurat slik jeg (og kjæresten) har det denne uka det 😀 Firmahytte i steden for DNT-hytte, Står opp ca 9.00 i steden for 7.00. Ikke Laprohog, men Pepsi-max ( Har faktisk glemt at vi har med både vin og øl ), har ikke med fiskestang, men fotoapparat.Sover ikke ute heller, men bortsett fra det er alt likt.

Ikke noe stress. Både trening og total avslapning. Balsam for kropp og sjel 🙂

Men er for pysete til å ville ha vært her alene. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...