Gå til innhold

Mulig dårlig hørsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å få med meg hva folk sier innimellom. Jeg har en jobb med masse kunder. Det er ganske frustrerende og hemmende for meg når jeg skal drive kundebehandling og ikke klarer å høre hva noen av dem sier. Jeg er ikke plaget med det i alle sammenheng. Foreks når jeg prater med de nærmeste rundt meg så klarer jeg å høre / oppfatte hva som blir sagt, men iblant på jobben så sliter jeg. 

Har pratet med lege om det før men han mener at jeg hører bra nok. Men jeg merker at jeg sliter med det i jobben. Og når jeg ber kunder gjenta og jeg fremdeles ikke hører hva de sier så blir det pinlig og kjipt.  

Noen som vet litt om dette med hørsel og hva som kan gjøres med det i arbeidssammenheng? 

Anonymkode: 3b36c...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør gå til øre/nese/hals lege og få testet hørselen.  Der får du råd videre om du f.eks. har nytte av høreapparater.  Jeg har nedsatt hørsel og har hatt det en del år.  Selv om jeg bruker høreapparater sliter jeg innimellom.  Det er viktig å være ærlig overfor omgivelsene og si ifra at man hører dårlig.  Det tok meg lang tid og jeg prøvde å skjule det så godt jeg kunne.

Det at du hører bedre sammen med dine nærmeste kjenner jeg godt til.  Du kjenner stemmene deres og da blir det noe annet.  Jeg sliter veldig med å snakke engelsk på tlf. med fremmede mennesker selv om jeg har brukt engelsk mye.  Det gjelder ikke spesielt med venner som snakker engelsk som jeg kjenner stemmen til.  Samme kan jeg egentlig si om noen norske dialekter.

Jeg har heller ikke problemer med å snakke med de jeg ser ansiktet på.  Da leser jeg på leppene hva de sier og det hadde jeg gjort lenge uten å være klar over det.

Nå vet jeg ikke hva slags kunder du har og hvor godt du kan tilpasse omstendighetene til deg selv, men begynn med ørelegen.

Anonymkode: 8c6fb...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...