Gå til innhold

Hva lytter du til på NRK om noe overhodet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble veldig skuffet over hvordan NRK hadde eksperimentert ved skolevalgene og gått over streken synes jeg. Går ut over troverdigheten deres synes jeg som seriøs media aktør.

Nå er det kun  i høyden Jazz radio for min del.

Hva tenker dere om hva som er skjedd?

Anonymkode: dc45a...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble veldig skuffet over hvordan NRK hadde eksperimentert ved skolevalgene og gått over streken synes jeg. Går ut over troverdigheten deres synes jeg som seriøs media aktør.

Nå er det kun  i høyden Jazz radio for min del.

Hva tenker dere om hva som er skjedd?

Anonymkode: dc45a...5ea

Uansett er jo etter mitt syn NRK helt uovertruffen når det gjelder radio. Selv veksler jeg mellom P1, P2, P3, Alltid Nyheter og av og til NRK Klassisk eller til og med Sport, om det skjer noe spesielt. Og noen ganger MP3 om avkommet får bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det eneste jeg "hører" er når det er noe interessant på dagsnytt 18 på NRK 2.  Det er jo opprinnelig ett radioprogram. Jeg har ikke noen radio koblet opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad overskriften:

Jeg hører mye på radio, og nesten utelukkende på NRK. Syns de har mange gode program både på P2, P3 og P13. Dagsnytt 18 kan jeg både se og høre, og jeg abonnerer på fler NRK-podcaster. 

Ad innlegget:

Jeg likte eksperimentet veldig godt, og syns de fikk fram akkurat det budskapet de ønsket, nemlig at det er skummelt lett å påvirke folks meninger med fake news. Imotsetning til deg syns jeg det er rart at folk ikke syns dette var et godt og tankevekkende program. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble veldig skuffet over hvordan NRK hadde eksperimentert ved skolevalgene og gått over streken synes jeg. Går ut over troverdigheten deres synes jeg som seriøs media aktør.

Nå er det kun  i høyden Jazz radio for min del.

Hva tenker dere om hva som er skjedd?

Anonymkode: dc45a...5ea

Jeg lytter fortsatt mest til NRK.

Det opplagte problemet er at stuntet kan ha påvirket et reelt valg gjennom forhåndsstemmer. En annen ting at statskanalen ikke bør gå helt i front med å spre fake news, peke nese og si " ha ha -vi lurte dere!", bare for å få frem poeng som er klinkende klart fra før. (For å sitere Trine Eilertsen i Aftenpodden)

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Jeg likte eksperimentet veldig godt, og syns de fikk fram akkurat det budskapet de ønsket, nemlig at det er skummelt lett å påvirke folks meninger med fake news. Imotsetning til deg syns jeg det er rart at folk ikke syns dette var et godt og tankevekkende program. 

Helt enig. Glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Ad overskriften:

Jeg hører mye på radio, og nesten utelukkende på NRK. Syns de har mange gode program både på P2, P3 og P13. Dagsnytt 18 kan jeg både se og høre, og jeg abonnerer på fler NRK-podcaster. 

Ad innlegget:

Jeg likte eksperimentet veldig godt, og syns de fikk fram akkurat det budskapet de ønsket, nemlig at det er skummelt lett å påvirke folks meninger med fake news. Imotsetning til deg syns jeg det er rart at folk ikke syns dette var et godt og tankevekkende program. 

Jeg er helt enig med deg, men jeg ser også noen problematiske sider ved saken. En del av disse ungdommene er tross alt førstegangsvelgere, og dette kan ha påvirka dem i kommunevalget. Men alt i alt har jeg landa på at de positive sidene ved eksperimentet veier opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK er jo eneste kanalen det går an å høre på.  Null reklame, null tullprat. 

Må høre Ekko hver dag. Beste programmet som finnes. 

Anonymkode: 6b596...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele NRK fremstår mer og mer bare latterlig synes jeg. Helt støvsuget for kritisk journalistikk og med høy korruosjonsfaktor tror jeg. De har for mange " hatter" å ivareta til at de lenger er troverdig der i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man der snur kappen med vinden og ikke reagerer på til eksempel hva som skjedde ved skolevalgene i år. Man evner ikke et kritisk blikk på egen virksomhet.

Det er klart man gjør seg sine tanker om hva pengene her i landet går til. Både hva gjelder politikere og annet.Nå vil pengene bare komme av seg selv via skatteseddelen til folk så de har vel fått det slik de vil ha det sikkert det.

"Makta vet å te seg." Noe kommentarer utover det er vel ganske unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.9.2019 den 14.46, AnonymBruker skrev:

Ble veldig skuffet over hvordan NRK hadde eksperimentert ved skolevalgene og gått over streken synes jeg. Går ut over troverdigheten deres synes jeg som seriøs media aktør.

Nå er det kun  i høyden Jazz radio for min del.

Hva tenker dere om hva som er skjedd?

Anonymkode: dc45a...5ea

Jeg hører omtrent bare på NRK P1. Av og til smeller jeg til med NRK Klassisk.

Når jeg kjører den bilen som ikke har DAB-radio, kan jeg velge mellom NRJ eller Radio Metro (en lokalradio her). Blir som regel Radio Metro, men jeg er ikke noe særlig begeistret for den.

Hører stort sett kun på radio mens jeg kjører bil. Av og til mens jeg lager mat. Aldri ellers.

Når det gjelder det eksperimentet, synes jeg at det var et glitrende eksempel på hvordan vi kan bli påvirket av medier, og hvordan vi fort kan glemme kildekritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det egentlig ikke helt at folk synes det er så tankevekkende. Er det ikke innlysende at folk kan bli påvirket av falske nyheter? Er det rimelig å manipulere et ekte valg for å få frem et så banalt poeng? (Jeg gjentar meg selv, men det er jo bare disse argumentene jeg har.)

Jeg synes det er noe arrogant over stuntene til NRK. Enten det er Satiriks -stuntet i klimastreiken, eller at de blander inn undercover-humorister i ekte debatter. Folk stiller ikke på sånt for å være kulisser for NRK-humorister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...