Gå til innhold

Behandlere kommer hjem til meg i morgen. Skal jeg servere noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er første gangen behandlerens mine kommer hjem til meg. Jeg vet ikke hva som er vanlig i slike tilfeller. Ved vanlig besøk, hadde jeg servert kaffe/te og noe å spise. Når det er helsepersonell, er jeg usikker. Lager jeg noe, kanskje de tror jeg kan ha hatt gift i, eller noe. At de kanskje ikke tar i mot mat og drikke fra en pasient, hjemme hos pasienten. Hva tenker dere, eller hva har dere gjort? Er redd for å virke gjerrig eller uhøflig, hvis jeg ikke har noe å gi...

Anonymkode: cfbcd...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville kun ha tilbudt kaffe/te og vann. De kommer ikke for å spise. 

På DPS hvor jeg går som pasient står det kaffemaskin i gangen,og alle som vil kan ta med seg et pappkrus med kaffe inn til timen. Det står også en stor vannbeholder der sånn at man også kan velge vann. Ville derfor ha tilbudt dette i retur. 

Anonymkode: 50fce...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde laget kaffe første gangen sykepleieren var her, men det ville han ikke ha. Ble så uggen i magen av for mye kaffe. Men sykepleieren fra psykisk helse har både fått kaffe og iskaffe, hun ble så glad at :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke servere noe. Men går an å tilby drikke. Jeg har selv vært hjemme hos mange ulike pasienter, og takker gjerne ja til kaffe. Har aldri mistenkt noen for å forgifte mat og drikke. Men har takket nei grunnet dårlig renhold, men da sier jeg ikke noe om det selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Du trenger ikke servere noe. Men går an å tilby drikke. Jeg har selv vært hjemme hos mange ulike pasienter, og takker gjerne ja til kaffe. Har aldri mistenkt noen for å forgifte mat og drikke. Men har takket nei grunnet dårlig renhold, men da sier jeg ikke noe om det selvsagt. 

Hva jobber du som da? :)

Anonymkode: 50fce...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du som da? :)

Anonymkode: 50fce...481

Tror ikke vi har lov til å skrive yrke her, men kan identifisere meg med temaet😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått servert hverken frukt, bakverk eller kanapeer på DPSet. Ser ingen grunn til å by på noe mer enn det de selv serverer i forbindelse med avtalene: romtemperert vann i plastkrus, sure kafferester fra en skitten kanne eller smakløs te av billigste merke. 

Hvis du imidlertid virkelig vil slå på stortromma kan du sette fram en skål First Price Mariekjeks. Husk å sette de fram noen dager i forveien slik at de rekker å bli seige og ytterligere udelikate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Janus30 skrev:

Jeg har aldri fått servert hverken frukt, bakverk eller kanapeer på DPSet. Ser ingen grunn til å by på noe mer enn det de selv serverer i forbindelse med avtalene: romtemperert vann i plastkrus, sure kafferester fra en skitten kanne eller smakløs te av billigste merke. 

Hvis du imidlertid virkelig vil slå på stortromma kan du sette fram en skål First Price Mariekjeks. Husk å sette de fram noen dager i forveien slik at de rekker å bli seige og ytterligere udelikate. 

🙄

Anonymkode: cfbcd...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er første gangen behandlerens mine kommer hjem til meg. Jeg vet ikke hva som er vanlig i slike tilfeller. Ved vanlig besøk, hadde jeg servert kaffe/te og noe å spise. Når det er helsepersonell, er jeg usikker. Lager jeg noe, kanskje de tror jeg kan ha hatt gift i, eller noe. At de kanskje ikke tar i mot mat og drikke fra en pasient, hjemme hos pasienten. Hva tenker dere, eller hva har dere gjort? Er redd for å virke gjerrig eller uhøflig, hvis jeg ikke har noe å gi...

Anonymkode: cfbcd...882

ikke noe mer enn kaffe/te/vann.

Anonymkode: f66f0...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor tilbød legen kaffe men han takket nei. Noe tilbud om hjelp fikk jeg heller ikke. Han virket bare misfornøyd med min oppførsel. Tror ikke han ville ha betalt engang. Men det er jo flott at de kommer hjem. Sånt går i bølger tror jeg om man har muligheter til å få lege hjem. Sp kommer det en " motbølge" har jeg inntrykk av alt etter kommuneøkonomien. Men dengang tror jeg ikke det var noe fastlegesystem.

Anonymkode: efe57...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Pragmatikeren skrev:

Tror ikke vi har lov til å skrive yrke her, men kan identifisere meg med temaet😜

Ok, så fint at det er folk fra den andre siden som kan hjelpe oss sjukinger.

Er du dame eller mann da?

Anonymkode: 50fce...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så fint at det er folk fra den andre siden som kan hjelpe oss sjukinger.

Er du dame eller mann da?

Anonymkode: 50fce...481

Jeg er Pragmatikeren😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Jeg er Pragmatikeren😀

I grammatikken er pragmatiker et substantiv av hankjønn. En pragmatiker. Altså er du mest sannsynlig en mann? ;)

 

Anonymkode: 50fce...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...