Jump to content
AnonymBruker

Behandlere kommer hjem til meg i morgen. Skal jeg servere noe?

Recommended Posts

AnonymBruker

Det er første gangen behandlerens mine kommer hjem til meg. Jeg vet ikke hva som er vanlig i slike tilfeller. Ved vanlig besøk, hadde jeg servert kaffe/te og noe å spise. Når det er helsepersonell, er jeg usikker. Lager jeg noe, kanskje de tror jeg kan ha hatt gift i, eller noe. At de kanskje ikke tar i mot mat og drikke fra en pasient, hjemme hos pasienten. Hva tenker dere, eller hva har dere gjort? Er redd for å virke gjerrig eller uhøflig, hvis jeg ikke har noe å gi...

Anonymkode: cfbcd...882

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ville kun ha tilbudt kaffe/te og vann. De kommer ikke for å spise. 

På DPS hvor jeg går som pasient står det kaffemaskin i gangen,og alle som vil kan ta med seg et pappkrus med kaffe inn til timen. Det står også en stor vannbeholder der sånn at man også kan velge vann. Ville derfor ha tilbudt dette i retur. 

Anonymkode: 50fce...481

AnonymBruker

Spør om de vil ha noe å drikke. Te/kaffe/vann. Det holder lenge. 

Anonymkode: b7de5...9a6

stjernestøv

Hadde laget kaffe første gangen sykepleieren var her, men det ville han ikke ha. Ble så uggen i magen av for mye kaffe. Men sykepleieren fra psykisk helse har både fått kaffe og iskaffe, hun ble så glad at :) 

AnonymBruker

Jeg serverer god kaffe og ulike typer frukt og bær (melon, jordbær, klementiner, druer).

Anonymkode: a5a07...4cf

AnonymBruker

Holder lenge med kaffe/te/vann.

Anonymkode: 9d3ef...566

Annonse

Pragmatikeren

Du trenger ikke servere noe. Men går an å tilby drikke. Jeg har selv vært hjemme hos mange ulike pasienter, og takker gjerne ja til kaffe. Har aldri mistenkt noen for å forgifte mat og drikke. Men har takket nei grunnet dårlig renhold, men da sier jeg ikke noe om det selvsagt. 

AnonymBruker
10 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Du trenger ikke servere noe. Men går an å tilby drikke. Jeg har selv vært hjemme hos mange ulike pasienter, og takker gjerne ja til kaffe. Har aldri mistenkt noen for å forgifte mat og drikke. Men har takket nei grunnet dårlig renhold, men da sier jeg ikke noe om det selvsagt. 

Hva jobber du som da? :)

Pragmatikeren
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du som da? :)

Tror ikke vi har lov til å skrive yrke her, men kan identifisere meg med temaet😜

Janus30

Jeg har aldri fått servert hverken frukt, bakverk eller kanapeer på DPSet. Ser ingen grunn til å by på noe mer enn det de selv serverer i forbindelse med avtalene: romtemperert vann i plastkrus, sure kafferester fra en skitten kanne eller smakløs te av billigste merke. 

Hvis du imidlertid virkelig vil slå på stortromma kan du sette fram en skål First Price Mariekjeks. Husk å sette de fram noen dager i forveien slik at de rekker å bli seige og ytterligere udelikate. 

AnonymBruker
34 minutter siden, Janus30 skrev:

Jeg har aldri fått servert hverken frukt, bakverk eller kanapeer på DPSet. Ser ingen grunn til å by på noe mer enn det de selv serverer i forbindelse med avtalene: romtemperert vann i plastkrus, sure kafferester fra en skitten kanne eller smakløs te av billigste merke. 

Hvis du imidlertid virkelig vil slå på stortromma kan du sette fram en skål First Price Mariekjeks. Husk å sette de fram noen dager i forveien slik at de rekker å bli seige og ytterligere udelikate. 

🙄

AnonymBruker

Jeg går for drikke, jeg😊

Janus30
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄

Jeg tullet👍

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er første gangen behandlerens mine kommer hjem til meg. Jeg vet ikke hva som er vanlig i slike tilfeller. Ved vanlig besøk, hadde jeg servert kaffe/te og noe å spise. Når det er helsepersonell, er jeg usikker. Lager jeg noe, kanskje de tror jeg kan ha hatt gift i, eller noe. At de kanskje ikke tar i mot mat og drikke fra en pasient, hjemme hos pasienten. Hva tenker dere, eller hva har dere gjort? Er redd for å virke gjerrig eller uhøflig, hvis jeg ikke har noe å gi...

ikke noe mer enn kaffe/te/vann.

Anonymkode: f66f0...e72

AnonymBruker
1 time siden, Janus30 skrev:

Jeg tullet👍

Hehe, å ja. Der var jeg litt treig :)

AnonymBruker

Min mor tilbød legen kaffe men han takket nei. Noe tilbud om hjelp fikk jeg heller ikke. Han virket bare misfornøyd med min oppførsel. Tror ikke han ville ha betalt engang. Men det er jo flott at de kommer hjem. Sånt går i bølger tror jeg om man har muligheter til å få lege hjem. Sp kommer det en " motbølge" har jeg inntrykk av alt etter kommuneøkonomien. Men dengang tror jeg ikke det var noe fastlegesystem.

Anonymkode: efe57...197

kupton

Støtter de som skriver kaffe/te/vann.

AnonymBruker
17 timer siden, Pragmatikeren skrev:

Tror ikke vi har lov til å skrive yrke her, men kan identifisere meg med temaet😜

Ok, så fint at det er folk fra den andre siden som kan hjelpe oss sjukinger.

Er du dame eller mann da?

Pragmatikeren
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så fint at det er folk fra den andre siden som kan hjelpe oss sjukinger.

Er du dame eller mann da?

Jeg er Pragmatikeren😀

AnonymBruker
27 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Jeg er Pragmatikeren😀

I grammatikken er pragmatiker et substantiv av hankjønn. En pragmatiker. Altså er du mest sannsynlig en mann? ;)