Gå til innhold

En kjent person innen idrett død, men dødsårsak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir lettere frustrert av å lese i nyhetene om at en kjent sportsutøver er død, og i en alder av 49 år uten at de skriver dødsårsaken. Det er jo ikke en normal alder å dø i. Derfor lurer jeg. Noen som vet hvorfor nyhetene skriver om en persons død uten å informere årsak?  

Anonymkode: d5f68...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir lettere frustrert av å lese i nyhetene om at en kjent sportsutøver er død, og i en alder av 49 år uten at de skriver dødsårsaken. Det er jo ikke en normal alder å dø i. Derfor lurer jeg. Noen som vet hvorfor nyhetene skriver om en persons død uten å informere årsak?  

Anonymkode: d5f68...367

Fordi folk har rett til et privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger holdes dødsårsaken utenfor offentligheten rett og slett fordi familien ikke ønsker spørsmål og oppstuss rundt dødsfallet, eller fordi den døde har uttrykket ønske om det tidligere.

Andre ganger kan det være spesielt opprivende og tragiske omstendigheter rundt dødsfallet som gjør at dette ikke er noe som passer å skrive om i media. 

Jeg har ikke lest noe om dødsårsaken i dette tilfellet, så jeg vet ikke noe sikkert om hva som har skjedd. Regner med at de som kjente ham personlig og som var glad i ham, er informert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Fordi folk har rett til et privatliv.

Selvsagt.  Men man lurer på hvorfor vedkommende døde i så ung alder men folk må få ha rett til privatliv selvfølgelig. 

Anonymkode: d5f68...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir lettere frustrert av å lese i nyhetene om at en kjent sportsutøver er død, og i en alder av 49 år uten at de skriver dødsårsaken. Det er jo ikke en normal alder å dø i. Derfor lurer jeg. Noen som vet hvorfor nyhetene skriver om en persons død uten å informere årsak?  

Anonymkode: d5f68...367

Jeg vet ikke hvorfor, men man kan ikke trekke noen sikker konklusjon ut av at man ikke har informasjon heller. Jeg mener vi bare må akseptere at vi ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke en normal alder å dø i

Anonymkode: d5f68...367

49 er en helt normal alder å dø i, særlig for menn, helt normale folk kan dø som 49 åring uten noen "unaturlig hendelse"

main-qimg-2d42e72ba3ae9abf417076c991cc41

at snittet er 81 el.l betyr ikke at alle skal bli ca 81 når de dør, noen dør tidligere andre senere

 

så er det selvsagt statistiske/matematiske effekter på gruppenivå angående hyppigheter av det ene og det andre i forhold til totalen i forhold til alder, men statistikk på gruppenivå kan ikke brukes for å fastslå et individs situasjon (med mindre det er 100% da)

Anonymkode: 00dbf...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Jeg vet ikke hvorfor, men man kan ikke trekke noen sikker konklusjon ut av at man ikke har informasjon heller. Jeg mener vi bare må akseptere at vi ikke vet.

Det er umulig å vite hvorfor. Men jeg synes at det er sjelden en dødsårsak er vanskelig/ ubehagelig å dele. Men man må akseptere at den ikke vil deles. 

Anonymkode: d5f68...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

49 er en helt normal alder å dø i, særlig for menn, helt normale folk kan dø som 49 åring uten noen "unaturlig hendelse"

main-qimg-2d42e72ba3ae9abf417076c991cc41

at snittet er 81 el.l betyr ikke at alle skal bli ca 81 når de dør, noen dør tidligere andre senere

 

så er det selvsagt statistiske/matematiske effekter på gruppenivå angående hyppigheter av det ene og det andre i forhold til totalen i forhold til alder, men statistikk på gruppenivå kan ikke brukes for å fastslå et individs situasjon (med mindre det er 100% da)

Anonymkode: 00dbf...24e

Trodde det var sjelden å dø av alderdom i en alder av 49 for eksempel. 

Anonymkode: d5f68...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

De ønsker åpenbart ikke si noe om dødsårsaken. 

Jepp. Jeg tenker at det er mulig en årsak til det. Men blir feil å spekulere rundt det. Trist er det uansett dødsårsak  

Anonymkode: d5f68...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Hva skal vi egentlig med å vite døsårsaken? Død er vedkommende uansett. 

Det er sant. Men ofte skrives det om hva vedkommende døde av. Antar at det ihvertfall ikke var alderdom. 

Anonymkode: d5f68...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke trenge seg på kjente eller ukjente synes jeg. Veldig dumt er det jo også å kanskje bringe videre til andre usannheter.På den annen side når det gjelder de aller nærmeste vil ofte de fleste søke å finne svar og ofte er det media som kanskje har krefter til å hjelpe om man ikke når frem i behandlingssystemet virker som. I media dreier ofte alt seg om å bringe penger i kassa så man bør nok utøve kildekritikk uansett hvor opplysninger kommer fra. Kanskje selv fra rettssystemet. Men noe er strengt privat synes jeg også. Men det kan være vanskelig om man kanskje står å venter på bussen å bli overøst av spørsmål kanskje fra andre som sliter selv og kanskje føler lite tillit til systemet . Ikke bare å vende ryggen til alltid.

Anonymkode: 80a28...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...