Gå til innhold

Når det blir varmt?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Når klimahysteriet virker å slå til, og det blir 50 grader i skyggen i 3dje verden, kommer du til å åpne ditt hjem og dele med klimaflykningene som kommer? De kommer, garantert.

God flytur! Skal det være bacon på burgeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel bare for europeere å begynne byggingen av hundretusenvis av omsorgsboliger det. Man trenger ikke å åpne hjemmene sine for dem. OgTenk hvor mange arbeidsplasser det vil skape! 😍

Anonymkode: 25590...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet vil ligge i pleie og omsorgssektoren i fremtiden. Først i forhold til eldrebølgen , så for klimaflyktningene.

Så barn og unge: utdann dere i den retningen.Vi trenger flere hender, ikke flere akademikere 

Anonymkode: 25590...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Når klimahysteriet virker å slå til, og det blir 50 grader i skyggen i 3dje verden, kommer du til å åpne ditt hjem og dele med klimaflykningene som kommer? De kommer, garantert.

God flytur! Skal det være bacon på burgeren?

Folk vil vel bare " trenge seg på" om ikke Forsvaret er kommet dem i forkjøpet for å organisere matutdelinget osv. Vanskelig å se for seg alle disse tingene man hører om. Jeg tenker vel litt at da er jeg borte selv og har annet å tenke på eller jeg har tenkt tanken at disse isbreene bare er inne i en litt heftig " kalvingssesong" som vi hørte om i geografitimene dengang jeg var ung og liksom stopper opp før klokka slår 12.00 liksom. Jeg vet ikke . Vi står alle på hverandres skuldre i kamp mot nød og død og all elendighet som måtte kunne vedfares verden tror jeg. Men jeg har vanskelig for å tro at det er så dårlig stellt med jorda som mange hevder de vet.Spesielt vanskelig blir det vel for oss som ikke har noen humanitær utdanning eller måtte være eldre og " ikke troende". Vi blir vel bare steplet avvikere eller demente .Vi får reise rundt med et " loppesirkus" eller bli kunstnere men det er kanskje ikke hva som da trengs. Jeg har heller ikke full klarhet i hva vi har gjort som har brakt oss til et slik " nullpunkt" som man får følelse av. Men finner vi nye og bedre måter å produsere det vi trenger på så er vel ingen motstandere av det akkurat. Utover at vel ingen ønsker at noen skal tjene seg søkkrike på nød og elendighet og bare glemme dem som strøk med i slengen. Suynes mye resultatene så langt bare har vært utnytting av arbeidskraft som gjør hvasomhelst for penger og det tyder jo ikke bra.

Jeg tror jeg har mere tro på naturen enn mange jeg hører. At den har en selvreparingsevne. På samme måte som dårlig vær kan komme brått og være kjempe farlig

Kanskje ønsketenkning men det kan jo være miljøvernere lider av mye det samme. Bare de tror at menneskene sitter med tøylene til alt.

Jeg prøver mer å gripe dagen i dag og tenke mer på hel  synes bare det hele vorket dkremmende.sa enn min generasjon ofte har gjort. Men en umulig oppgave. Å ta igjen det forsømte.

Setter mer pris på stillhet enn jeg gjorde i tidligere tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er ingen motstander av ny og forbedret kunnskap. Bare så det er sagt. Men jeg er motstander av all urett og eksperimentering med mennesker og ønsker meg ikke noe nytt " gjøkeredet" ( spillefilm med Nicolsen , en klassiker) Å tenke natur og miljø er også veldig vesentlige verdier for meg. Men at jeg skal begynne å spise så mye annerledes tror jeg ikke.Merkelig at utviklingen fører med seg at også natur og miljø snart er salgsvare og ikke en appelsin i Østhellinga på en en skitur lenger. Vanskelig å tro annet enn at dette ender i massearbeidsledighet da alt henger så innmari sammen ofte. Man kan kanskje konkurrere fordi man har den foretrukne og skjermede og klarerte varesortiment men når det kommer til stykke ikke på tid. Forbrukere gidder ofte ikke vente stort. Folk reiser mye i dag og de har bil.

Jeg tror de fleste bare prøver å senke forbruket i det stille og håper det beste for alles framtid men samtidig ønsker å være seg selv. Ingen ønsker masse kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte mennesker er bare slu og sleipe og vil alt annet enn vell. Kanskje bare utnytte det norske systemet og gjøre penger på Norge. Men folk flest er fredelige og hyggelige mennesker med mye tanke for andre og omsorg for seg og sine. Man kan ikke tenke det verste om alt og alle og husk Norge har mye kunnskap og består av opplyste mennesker i dag og Norge har vært " bondefanget" før.

Men har de som mener jordkloden er så syk som de sier rett,  bør man kanskje også huske at det er så mye ved sykdom vi ikke forstår selv i dag.

Vi er mange som husker Bob Geldorf og hvordan han samlet alle popstjernene til forestilling til inntekt for sultrammede. " Do they  know it's Chrismas". Hele verden ga sine bidrag.

Det er ofte så mye vi ikke vet Jeg synes vel derfor unge mennesker burde la tvilen komme den eldre generasjon til gode.

Tror mange voksne gjør hva de kan for å møte sine barn og hjelpe dem i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig å prøve å tenke positivt men det betyr ikke at jeg sluker alt fra politikerne rått. Enkelte politikere bringer bare vemmelse til torgs synes jeg. Men det er vanskelig å følge med på alt. Jeg har ofte nok med å følge med på værvarslet for noen dager fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på dette med målemetoder og apperatur som vel har forandra seg mye på 150 år og blitt mye forbedret kanskje. Måler man " det samme" i dag som for 150 år siden på en måte?  Jeg tenker på temperaturstigningen på jordkloden totalt.  Men alt sånn er selvfølgelig tenkt på. Forskere er veldig krevende mennesker.

Vanskelig å si hva som vil skje for alt er jo i utvikling hele tida og kanskje kommer det en ny stor Albert Einstein ( han med mc2)og snur opp ned på alt.Man vet ofte ikke mye.

Man kan ikke se så sort på alt etter mitt syn.

Anonymkode: 1cb7a...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atomkraft og atomvåpen er jeg imot. I det hele tatt alt vi vet er skadelig og bringer oss nye farlige avfallsstoffer som vi har ikke plass for. Jeg vet at mange tenker helt annerledes enn meg men de har kanskje ikke hørt om Tsjernobyl og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.9.2019 den 18.39, Worrysome plenty skrev:

Når klimahysteriet virker å slå til, og det blir 50 grader i skyggen i 3dje verden, kommer du til å åpne ditt hjem og dele med klimaflykningene som kommer? De kommer, garantert.

God flytur! Skal det være bacon på burgeren?

Tviler ikke på egne feil og mangler men jeg tviler på at " å forstå drivhuseffekten" er det eneste man trenger å forstå her i verden. Ingen er feilfrie tror jeg.Heller ikke utlendinger eller sørlendinger for den saken skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Karma@ skrev:

Tviler ikke på egne feil og mangler men jeg tviler på at " å forstå drivhuseffekten" er det eneste man trenger å forstå her i verden. Ingen er feilfrie tror jeg.Heller ikke utlendinger eller sørlendinger for den saken skyld.

Man kan meget vell tror jeg ha " knukki lesekoden" uten å ha skuet inn i " det aller helligste" dvs i manges øyne tror jeg " ha forstått drivhuseffekten virkelig til fulle". Kjenner jeg får vondt i magen og sia bare ved tanken. Om det er å være brun eller bakstreversk får det stå sin prøve. Hitler var vist ikke feilfri han heller på en måte.

Jeg er ganske trøtt og lei av hele suppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske trøtt og lei av NRK suppa og alt i media om saken . Mulig det har mye med det å gjøre at jeg har hatt mye sykdom i livet . Men selv om jeg ikke har hatt mulighet til å gjøre så mye flyreiser selv i livet så er jeg i stand til å unne andre mennesker deres reiser.

Det hele er igrunnen en dritt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Karma@ skrev:

Ingen er feilfrie tror jeg.Heller ikke utlendinger eller sørlendinger for den saken skyld.

 

55 minutter siden, Karma@ skrev:

Hitler var vist ikke feilfri han heller på en måte.

Det er ingen som påstår at sørlendinger eller Hitler(!) er feilfrie. Tråden handler om klimasaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...