Gå til innhold

Nektet innsyn i journal?


Gjest Bifrost

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å bli nektet innsyn i journal fra akuttmottak eller intensivavdeling etter et selvmordsforsøk? Hvordan vurderes det om man skal få innsyn og hvor strenge er de?

Vet man kan nektes innsyn dersom det er nødvendig for å hindre fare for liv eller helseskade. Teknisk sett kan man jo bruke informasjonen som står i journal til å lykkes neste gang. Men vet ikke hvor strenge de er eller hvordan dette vurderes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har de aldri gjort med meg i hvert fall. Var ikke noe jeg trengte for å finne ut hvordan lykkes neste gang da jeg hadde vært død nå hvis jeg ikke hadde fått akutt hjelp. 

Har derimot blitt nektet innsyn da en psykolog tok seg den frihet å risikovurdere min adferd og tilbøyelighet til å gjenta en ganske alvorlig handling. Fordi det visstnok kunne være opprivende og destabiliserende for meg å lese. Jeg ba aldri om en slik vurdering og sa det til henne i fortrolighet. Hvor jeg ikke gav henne tillatelse til å journalføre det som hadde skjedd. Behandler jeg har på akuttavdelingen var uenig i at denne psykologen som knapt kjente meg gjorde dette. 

Anonymkode: f4c30...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...