Gå til innhold

Melding på radio om stort reiseselskap konkurs.


Gjest Karma@

Anbefalte innlegg

Tror dere dette blir utviklingen. Nå ble det sagt at de reisende hadde reisegaranti men det er vel bare et nummer i rekken da lønninger vel går først  om det er aktiva i boet.

Veldignedslående nyheter synes jeg. Det er så mange som sliter med sykdom i dag også kanskje få dette på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Karma@ skrev:

Nå ble det sagt at de reisende hadde reisegaranti men det er vel bare et nummer i rekken da lønninger vel går først  om det er aktiva i boet.

Reisegarantifondet er sterkere enn den vanlige "still deg bakerst i køen"-ordningen for småkunder når en annen type bedrift går konkurs.

https://reisegarantifondet.no

22 minutter siden, Karma@ skrev:

Veldig nedslående nyheter synes jeg. Det er så mange som sliter med sykdom i dag også kanskje få dette på toppen.

Er det de ansatte eller kundene du mener sliter med sykdom? Tror ikke det er mer sykelighet i reiselivsbransjen enn i andre. Og de syke er vel ikke mest opptatt av å bestille feriereiser.

Generelt tror jeg ikke folk flest er så syke og alt er så fryktelig som du later til å mene. Når det er sagt - det er ikke hyggelig å få vite at arbeidsgiver eller firmaet man er kunde hos, står i fare for å gå konkurs. Men sånt er underlagt et omfattened regelverk for å begrense skadene for de som rammes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt så billig å reise sånn det er nå. Så det er ikke rart mer tradisjonelle selskap får lavere lønnsomhet. Det er jo synd for de det gjelder, og de som jobber der. Men jeg synes det bør bli mye dyrere å dra på reiser med fly. Klimaet må også ivaretas.

 

 

Anonymkode: 172ec...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke bare å stå der i løse luften. Mange jobbreise kanskje. Håper de blir vell ivaretatt. Det er vel kanskje offentlige garantier og forsikringer også. Nok et internasjonalt regelverk som dere sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres betryggende ut at der er ting som overstyrer andre ting. Det er kanskje ikke så mange som er underveis akkurat nå så alt går bra for alle.❤

Men veldig trist at sånt skjer spesielt ettersom dette var et flyselskap som jeg forstod  ( hadde selv ikke hørt om dette selskapet før) hadde en virksomhetside om å være mere folk flest sitt  Kanskje er de blitt lurt opp i stry og blitt svindlet og bedratt. Det kommer kanskje mer om det i media ettersom saken rulles ut. Man vet aldri hva hende kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare bra at folk reiser mindre med fly.

Anonymkode: c6be3...013

Prinsipielt enig med deg. Alt trenger man ikke av ting som bare fordyrer i noe regnskap heller ikke klimaregnskap om det var hva du tenker på. Alt trenger man ikke av tekniske installasjoner helt generelt synes jeg  ofte problematisk både med avhending, reparasjon nærmest nedbrytbart avfall på forsvarlig og god måte. Vi som ikke har den mest solide økonomien vil vel kanskje si at alt trenger man ikke av noe som bare fordyrer ens liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...