Gå til innhold

Kjærlighets problem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en dame som har funnet en jeg er veldig glad i. Det er dessverre 30 års aldersforskjell mellom oss. Vi har vært i sammen i 3 måneder. Vi har hatt det veldig bra lenge men nå føler jeg at interessen har kjølnet litt. Han chatter ikke så mye med meg lengre og sitter og chatter med andre når han er her med meg. Sier han elsker meg men begynner å lure litt. Hva syns du jeg bør gjøre?

Anonymkode: 43eff...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er en dame som har funnet en jeg er veldig glad i. Det er dessverre 30 års aldersforskjell mellom oss. Vi har vært i sammen i 3 måneder. Vi har hatt det veldig bra lenge men nå føler jeg at interessen har kjølnet litt. Han chatter ikke så mye med meg lengre og sitter og chatter med andre når han er her med meg. Sier han elsker meg men begynner å lure litt. Hva syns du jeg bør gjøre?

Anonymkode: 43eff...bdd

Finne deg noen hobbyer så du ikke sitter å venter på ham. Gjør deg litt utilgjengelig  🙂 

Anonymkode: b1ba0...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu

Ingen kan "elske" noen etter bare tre måneder. Ordene "Jeg elsker deg" er noen av de mest misbrukte ordene i verden, synes jeg. De mister sin verdi om en slenger rundt seg med dem i tide og utide til tilfeldige kjærester en måtte ha av noen få ukers varighet. Ergo kan du ikke stole på og ta for god fisk at han elsker deg etter tre måneder. Det er nemlig bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Ingen kan "elske" noen etter bare tre måneder. Ordene "Jeg elsker deg" er noen av de mest misbrukte ordene i verden, synes jeg. De mister sin verdi om en slenger rundt seg med dem i tide og utide til tilfeldige kjærester en måtte ha av noen få ukers varighet. Ergo kan du ikke stole på og ta for god fisk at han elsker deg etter tre måneder. Det er nemlig bare tull.

Selvfølgelig kan man elske noen etter 3 måneder. Kjærlighet er da ofte mest intenst de første månedene. Når man blir forelsket i noen. Å si man elsker noen etter noen uker med intenst sexliv og forelskelse er da ikke misbruk av ordet.....

Anonymkode: c82c1...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan man elske noen etter 3 måneder. Kjærlighet er da ofte mest intenst de første månedene. Når man blir forelsket i noen. Å si man elsker noen etter noen uker med intenst sexliv og forelskelse er da ikke misbruk av ordet.....

Anonymkode: c82c1...ee9

Da er vi uenige. Det du beskriver er forelskelse. Kjærlighet i ordets rette betydning er noe annet.

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Da er vi uenige. Det du beskriver er forelskelse. Kjærlighet i ordets rette betydning er noe annet.

Kjærlighet er ett sekkebegrep. Man har kjærlighet til både partner og barn, og familie. Men å elske gjør man bare med den man er partner med. Så så enkelt er det. 

Anonymkode: c82c1...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehuggu
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjærlighet er ett sekkebegrep. Man har kjærlighet til både partner og barn, og familie. Men å elske gjør man bare med den man er partner med. Så så enkelt er det. 

Anonymkode: c82c1...ee9

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ELSKER barna mine! 

Man elsker ned en partner ja, men det betyr ikke at du automatisk elsker partneren din hver gang du får deg ny partner. Man elsker ikke noen dypt og inderlig etter tre måneder. Det tar lang tid å bygge opp ekte kjærlighet som tåler det meste. 

Dummeste jeg ser er ungdom som skriver på fb etter å ha hatt kjæreste i to uker; jeg elsker deg jm/gm 😂 Men er jo litt søtt også da fordi det er så innmari naivt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

må være kjempe nyttig for ts at to stykker sitter å diskuterer hva de personlig legger i begrep "elsker" . 

Anonymkode: b1ba0...d88

Ja, ikke sant? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 22.02, Gjest Surrehuggu skrev:

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ELSKER barna mine! 

Man elsker ned en partner ja, men det betyr ikke at du automatisk elsker partneren din hver gang du får deg ny partner. Man elsker ikke noen dypt og inderlig etter tre måneder. Det tar lang tid å bygge opp ekte kjærlighet som tåler det meste. 

Dummeste jeg ser er ungdom som skriver på fb etter å ha hatt kjæreste i to uker; jeg elsker deg jm/gm 😂 Men er jo litt søtt også da fordi det er så innmari naivt! 

Jeg mener at det fins ikke en fasit på når man elsker noen. Jeg tror man kan føle kjærlighet etter kort tid også. Det er også ulikt fra menneske til menneske. 

Men... noen ganger så tror man at man elsker en person så høyt, men tilslutt finner man ut at man egentlig ikke gjorde det.  Så det er ikke alltid lett å vite. 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 22.02, Gjest Surrehuggu skrev:

Man elsker ikke noen dypt og inderlig etter tre måneder. Det tar lang tid å bygge opp ekte kjærlighet som tåler det meste.

Selv om ikke du gjør det så betyr ikke det at andre ikke kan gjøre det. :) Da jeg hadde vært i lag med min kjære i 3 mnd var jeg ikke i tvil om at jeg elsket ham svært høyt allerede, men det tok enda 3 mnd til før jeg sa det til ham. Det er nå 14 år siden. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er en dame som har funnet en jeg er veldig glad i. Det er dessverre 30 års aldersforskjell mellom oss. Vi har vært i sammen i 3 måneder. Vi har hatt det veldig bra lenge men nå føler jeg at interessen har kjølnet litt. Han chatter ikke så mye med meg lengre og sitter og chatter med andre når han er her med meg. Sier han elsker meg men begynner å lure litt. Hva syns du jeg bør gjøre?

Anonymkode: 43eff...bdd

Han chatter ikke så mye med deg lenger??? Er det et avstandsforhold? Aldersforskjellen har vel en del å si også kanskje, jeg hadde ikke kunnet ha en partner som var 30 år eldre eller yngre enn meg selv, av flere grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jensemann
2 timer siden, Lillemus skrev:

Selv om ikke du gjør det så betyr ikke det at andre ikke kan gjøre det. :) Da jeg hadde vært i lag med min kjære i 3 mnd var jeg ikke i tvil om at jeg elsket ham svært høyt allerede, men det tok enda 3 mnd til før jeg sa det til ham. Det er nå 14 år siden. ❤️ 

Det som menes er nok at det oftest tar lengre tid enn noen måneder å bygge opp en sterk kjærlighet som også vil holde i regn, vind og storm. Forelskelse pleier som regel å gå over i dyp kjærlighet først etter noe lengre tid, kanskje år.

Tror den kjærligheten man føler ved forelskelse er noe helt annet enn den kjærligheten man føler etter lang tid som par. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, jensemann skrev:

Det som menes er nok at det oftest tar lengre tid enn noen måneder å bygge opp en sterk kjærlighet som også vil holde i regn, vind og storm. Forelskelse pleier som regel å gå over i dyp kjærlighet først etter noe lengre tid, kanskje år.

Tror den kjærligheten man føler ved forelskelse er noe helt annet enn den kjærligheten man føler etter lang tid som par. 

For meg føltes det ikke stort annerledes da enn det gjør i dag. :) Og jeg var ganske godt voksen alt for 14 år siden, i slutten av 30-årene den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...