Gå til innhold

Har begynt å tenke på at jeg gjør lite i fritiden..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får du slike tanker også?

Jeg har ikke den store økonomien og blir derfor litt begrenset i hva jeg kan finne på. Kunne tenke meg å reise bort i helger osv, men det blir for dyrt. 

Denne helgen har vært som vanlige helger.  Jeg har vært på en tur i fjellet. Har vært på en annen tur i skogen. Har sett en film. Og har sett noen dokumentarer. Har surfet på nettet.  Spist god mat. Hatt besøk av venner. Vært på besøk hos venner. Har grillet. Vært ute å sett i butikker etter noe nye klær (men venter med å kjøpe fordi jeg har ikke fått lønn ennå). Har ellers ryddet i huset og slappet av. Hva mener dere? Er det lite gjort på en helg eller er det greit nok? Jeg kunne ønske at jeg hadde fått gjort mye mer. Men det er vel innenfor det normale tenker jeg. Selv om jeg føler at jeg skulle utnyttet tiden mye mer i livet. 

Hva får du gjort på en helg? 

Anonymkode: d5020...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du slike tanker også?

Jeg har ikke den store økonomien og blir derfor litt begrenset i hva jeg kan finne på. Kunne tenke meg å reise bort i helger osv, men det blir for dyrt. 

Denne helgen har vært som vanlige helger.  Jeg har vært på en tur i fjellet. Har vært på en annen tur i skogen. Har sett en film. Og har sett noen dokumentarer. Har surfet på nettet.  Spist god mat. Hatt besøk av venner. Vært på besøk hos venner. Har grillet. Vært ute å sett i butikker etter noe nye klær (men venter med å kjøpe fordi jeg har ikke fått lønn ennå). Har ellers ryddet i huset og slappet av. Hva mener dere? Er det lite gjort på en helg eller er det greit nok? Jeg kunne ønske at jeg hadde fått gjort mye mer. Men det er vel innenfor det normale tenker jeg. Selv om jeg føler at jeg skulle utnyttet tiden mye mer i livet. 

Hva får du gjort på en helg? 

Anonymkode: d5020...42f

Jeg synes du har fått gjort mye!
 

Noen av de beste dagene for meg er faktisk «det enkle;» ta med engangsgrillen på et svaberg, ta et høstbad, gå i skogen og se høstfarger, besøke et el flere av alle de flotte stedene på svenskekysten også som en dagstur osv. Det er fint å reise lenger, men da må økonomien tillate det. Hvis det er et ønske å reise mer,  går det an å følge med på hotell-tilbud/fly/ferge-tilbud og feks ta en natt el to i en annen by. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva får du gjort på en helg? 

Anonymkode: d5020...42f

Synes du har gjort mye jeg! :) Prøver å komme meg ut på tur minst en av helgedagene, helst begge. Noen ganger må jeg på butikker (mer enn dagligvare), noen ganger pusler vi i hagen, som regel blir det noe husarbeide som jeg ikke orker ta unna i uka og ellers slapper vi av, suller på nettet og ser på tv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kunne tenke meg å reise bort i helger osv, men det blir for dyrt. 

Vi reiser sjelden bort bare fra lørdag til søndag, bortsett fra til vår egen hytte (som ikke er så langt unna) om sommeren. Det blir mye styr for lite hvis man ikke har (minst) en dag ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du slike tanker også?

Jeg har ikke den store økonomien og blir derfor litt begrenset i hva jeg kan finne på. Kunne tenke meg å reise bort i helger osv, men det blir for dyrt. 

Denne helgen har vært som vanlige helger.  Jeg har vært på en tur i fjellet. Har vært på en annen tur i skogen. Har sett en film. Og har sett noen dokumentarer. Har surfet på nettet.  Spist god mat. Hatt besøk av venner. Vært på besøk hos venner. Har grillet. Vært ute å sett i butikker etter noe nye klær (men venter med å kjøpe fordi jeg har ikke fått lønn ennå). Har ellers ryddet i huset og slappet av. Hva mener dere? Er det lite gjort på en helg eller er det greit nok? Jeg kunne ønske at jeg hadde fått gjort mye mer. Men det er vel innenfor det normale tenker jeg. Selv om jeg føler at jeg skulle utnyttet tiden mye mer i livet. 

Hva får du gjort på en helg? 

Anonymkode: d5020...42f

Mange av oss får bare gjort en brøkdel av dette.

Anonymkode: 870bb...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, laban skrev:

Vi reiser sjelden bort bare fra lørdag til søndag, bortsett fra til vår egen hytte (som ikke er så langt unna) om sommeren. Det blir mye styr for lite hvis man ikke har (minst) en dag ekstra. 

Jeg har lyst å reise. Har kun vært på to små weekendreiser i år. Men har kommet frem til at det er bedre å kose seg hjemme med tanke på at det er for dyrt med overnatting/ transport og alt det der. Jeg kommer nok til å vente til neste år med å reise. Men det er gøy å reise. 

Anonymkode: d5020...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du slike tanker også?

Jeg har ikke den store økonomien og blir derfor litt begrenset i hva jeg kan finne på. Kunne tenke meg å reise bort i helger osv, men det blir for dyrt. 

Denne helgen har vært som vanlige helger.  Jeg har vært på en tur i fjellet. Har vært på en annen tur i skogen. Har sett en film. Og har sett noen dokumentarer. Har surfet på nettet.  Spist god mat. Hatt besøk av venner. Vært på besøk hos venner. Har grillet. Vært ute å sett i butikker etter noe nye klær (men venter med å kjøpe fordi jeg har ikke fått lønn ennå). Har ellers ryddet i huset og slappet av. Hva mener dere? Er det lite gjort på en helg eller er det greit nok? Jeg kunne ønske at jeg hadde fått gjort mye mer. Men det er vel innenfor det normale tenker jeg. Selv om jeg føler at jeg skulle utnyttet tiden mye mer i livet. 

Hva får du gjort på en helg? 

Anonymkode: d5020...42f

Jeg synes du har gjort mye i løpet av helgen. Hadde jeg gjort alt det, hadde jeg tenkt at dette jammen meg ble en innholdsrik helg med både avslapping, sosialt, ute på tur og nyttige ting (rydding). Hva mer kunne du ha ønsket deg av en hjemmehelg?

Jeg har vært på hyttetur to helger på rad. Veldig koselig det. Neste helg skal jeg være hjemme, gleder meg til det 🙂Har følgende planer: fredag etter jobb skal jeg få handlet noen bursdagsgaver og byttet noe tøy (synes det er så kjedelig å gjøre sånne ærender, så jeg har utsatt det i flere uker), kose meg hjemme (evt hente døtrene hvis de skal ut) - lørdag skal jeg ut og hjelpe min far med rydding av materialer og skrot + plukke flere epler + lage eplemos + evt treffe ei venninne hvis det passer seg sånn - søndag skal jeg i familiebursdag hos min niese ❤️ + evt gå en tur i skogen. En slik helg, som likner litt på den du har hatt, kaller jeg for en innholdsrik helg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg synes du har gjort mye i løpet av helgen. Hadde jeg gjort alt det, hadde jeg tenkt at dette jammen meg ble en innholdsrik helg med både avslapping, sosialt, ute på tur og nyttige ting (rydding). Hva mer kunne du ha ønsket deg av en hjemmehelg?

Jeg har vært på hyttetur to helger på rad. Veldig koselig det. Neste helg skal jeg være hjemme, gleder meg til det 🙂Har følgende planer: fredag etter jobb skal jeg få handlet noen bursdagsgaver og byttet noe tøy (synes det er så kjedelig å gjøre sånne ærender, så jeg har utsatt det i flere uker), kose meg hjemme (evt hente døtrene hvis de skal ut) - lørdag skal jeg ut og hjelpe min far med rydding av materialer og skrot + plukke flere epler + lage eplemos + evt treffe ei venninne hvis det passer seg sånn - søndag skal jeg i familiebursdag hos min niese ❤️ + evt gå en tur i skogen. En slik helg, som likner litt på den du har hatt, kaller jeg for en innholdsrik helg 🙂

Ja det var jo en innholdsrik helg. Men jeg er nok av den typen som savner litt forandringer/ altså å reise osv. Men jeg regnet på det isted og kom frem til at det er bedre å ha god økonomi fremfor å reise å tømme seg blakk.  Men kan ha det fint hjemme også. Koster mye for en kort helgetur. Kan være fint med lokale turer i nærheten  istedet. Er opplevelser i det :) . Hyttetur er koselig da.  Jeg tenker på å ta med barna på en slik tur men nærmere der jeg bor. Ser at det lett vil gå 5000 kr o flyreise om vi reiser langt og det er dyrt. 

Lykken kan man finne mange steder. Jeg drømmer vel for mye om reiser. Men man kan faktisk ha det veldig fint hjemme også.  :)

Anonymkode: d5020...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...