Gå til innhold

Verden er ond og fæl! :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare tar det innover meg, hvor mye fælt som skjer i verden, hvor slemme mennesker er mot hverandre. Hvor onde mange mennesker er. Ja, det er mange gode mennesker, men jeg synes vi ser flest av de onde dessverre. 

Og jo mer jeg tenker på det, jo mer lei meg blir jeg. Føler jeg ikke lenger kan gå på gata og se normale personer, tenker liksom at de fleste er slemme? Jeg har nok "lav terskel" for å definere hvem som er slemme og hvem som er snille, noen er "bare uvitende", men det de gjør er likefullt ondskap. 

Men hvordan slutte å tenke på disse greiene her hele tiden? Er i en dårlig periode nå psykisk, ja, jeg har bedt om hjelp. Men likevel er jeg bare lei meg og imens jeg er i denne dårlige perioden med problemer i privatlivet, så ser jeg plutselig hvordan alt rundt meg er. Vi lever ikke i et varmt og inkluderende samfunn! Og det er så forferdelig trist!?

Alt er bare trist, jo! Når butikker slenger ut reklamer, er det ikke for å gi til veldedighet, det er for å tjene penger. Turbokapitalisme. De lurer folk, prøver å lure dem til å kjøpe kjøpe kjøpe kjøpe kjøpe mer mer mer mer mer. Hele tiden. 

Når butikkene pynter til jul, er det ikke for å feire, men for å selge. Tjene masse, masse penger. Mer enn i fjor! Og enda mer neste år! Helt fra september skal de tjene penger på jula! Eller påsken for den saks skyld. Og folk kjøper seg klær, kaster dem hvis de bare er lei av klærne. Kjøper nytt, kaster det de hadde, kjøper nytt. Bruk og kast, hele tiden!

Og måten folk snakker om allergikere på, som om de lyver. Som om allergi ikke finnes. "Shaming", heter det. Og måten folk snakker om overvektige på, selvsagt kan det være skadelig - men la nå det være DEN PERSONEN sitt valg, da? Å spise mat? Døyve smerten på den måten? Det har jo ikke du noe med!

Eller folk som er uføre.. Mange snakker dritt om dem! Ondskap!

Eller barn, så mange som hater barn!? Barn som egentlig bare er uskyldige (frem til en viss alder!)!?

Eller skoleledelser og rektorer, lærere, inspektører, SFO-ansatte, BARNEHAGEansatte som lar mobbing foregå fordi det er SLITSOMT å ta tak i det? Ondskap! :(:(:(

Eller folk som kjøper seg dyr, og lar dem stå alene i små bur! :(
Hva med de som omtrent dreper andre bare fordi de spiser kjøtt? Mange kjøttetere støtter jo dyrevelferd. Eller omvendt; kjøttetere som HATER veganere bare fordi de ikke spiser kjøtt...

Eller menn som hater kvinner! Eller kvinner som hater menn! Kjønnskrigen! Som foregår. 

Og noen påstår også at samfunnet prøver å sette barna opp mot foreldrene? Det kan faktisk virke sånn!!
Hva i huleste er det for et samfunn vi lever i, folkens? Vil vi ha det sånn som dette her?

Og hva med alle ungdommene som sender nakenbilder av seg selv til andre? HVORFOR gjør de det? Hvorfor får de muligheten? :(

Folk som bare går rundt og gjør slemme ting, hater andre, dømmer andre, eller ikke dømmer andre og lar andre FÅ drive med ondskap fordi de ikke anser det som ondskap. Alt er bare forskrudd, hele verden er som en eller annen syk Tim Burton-film! 

Du har mye bra, folk som hjelper andre, som prøver å gjøre de riktige tingene, som hjelper dyr, som er snille og fine mennesker. Men de blir på en måte bare overkjørt av alle de andre.

Og det er ikke en dritt vi kan gjøre med dette her? Noen latterliggjør andre hvis de nevner noe av det. Hysj, du er latterlig. Jeg skal le av deg for å få deg til å holde kjeft. Det er mobbing, det og.

Anonymkode: bf222...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Misanthrope? I don't hate my fellow man, even when he's tiresome and surly and tries to cheat at poker. I figure that's just a human material, and him that finds in it cause for anger and dismay is just a fool for expecting better."

-Buster Scruggs, ( fra en film av Cohen-brødrene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange også i dag fortoner nok verden seg som bare ond, vond og de har det bare " jævli". Så dessverre. Både hjemme og ute tror jeg. Enkelte tror at her må det handles. Jeg vet ikke. Håper bare ungdommen prøver å  ta godt vare på seg selv og hverandre.

Selv føler jeg bare kvalme fra tidlig morgen og orker ikke stort. Men håper selvfølgelig at alt skal bli bedre men tror ikke man trenger å regne med alt fremover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Karma@ skrev:

For mange også i dag fortoner nok verden seg som bare ond, vond og de har det bare "jævli". Så dessverre. Både hjemme og ute tror jeg.

Noen av de som føler at de har det bare forferdelig her hjemme, burde prøve et opphold "ute". Så kanskje de ville få litt perspektiv på hvordan livet kunne ha vært.

Jeg påstår ikke at alle har det bra her, men synes mange klager over ting som tyder på at vi har fått dekket en svært stor del av behovene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.9.2019 den 19.40, jensemann skrev:

TS er definitivt en misantrop.

Det var da en voldsom påstand. 

Anonymkode: bf222...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke misantrop, jeg hater ikke mennesker. Det er nettopp derfor jeg skiller mellom godhet og ondskap.

Jeg vil at alle mennesker skal være snille mot hverandre, og ha det bra. Problemet er bare at samfunnet og endel mennesker misforstår hva "snill" er. De har mistet oversikten over hva som er rett, og hva som er galt! 

 

Anonymkode: bf222...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jensemann
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke misantrop, jeg hater ikke mennesker. Det er nettopp derfor jeg skiller mellom godhet og ondskap.

Jeg vil at alle mennesker skal være snille mot hverandre, og ha det bra. Problemet er bare at samfunnet og endel mennesker misforstår hva "snill" er. De har mistet oversikten over hva som er rett, og hva som er galt! 

 

Anonymkode: bf222...f61

Du er kanskje ingen misantrop, men det virker i hver fall som om du har et særdeles negativt syn på mennesker. Du sier blant annet : "De har mistet oversikten over hva som er rett og galt!" Det tror ikke jeg. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...