Gå til innhold

Julemarked i København?


emilie321

Anbefalte innlegg

Har søkt litt på nett å sett noen bilder, det ser så fint ut.  Er det noen som har vært på julemarked i København og tivoli?  Er det så spesiell stemning som det virker som? Er det verdt å dra ditt?

Har fått så lyst til å ta med datteren dit en tur i desember. Vet ikke om jeg har laget urealistiske bilder i hode, men det virker litt mer julete enn jeg er vant med her. Har også begynt å få lyst til å lage meg noen gode minner fra jul og dette kan være en start. Har ikke lyst til å grue meg til jul lengre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, emilie321 skrev:

Har søkt litt på nett å sett noen bilder, det ser så fint ut.  Er det noen som har vært på julemarked i København og tivoli?  Er det så spesiell stemning som det virker som? Er det verdt å dra ditt?

Har fått så lyst til å ta med datteren dit en tur i desember. Vet ikke om jeg har laget urealistiske bilder i hode, men det virker litt mer julete enn jeg er vant med her. Har også begynt å få lyst til å lage meg noen gode minner fra jul og dette kan være en start. Har ikke lyst til å grue meg til jul lengre. 

 

Jeg vet heller ikke om du har urealistiske forventninger, men det er fint der. Jeg var der med kona før jul i fjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg vet heller ikke om du har urealistiske forventninger, men det er fint der. Jeg var der med kona før jul i fjor. 

Takk for svar😊

Det er jo egentlig bare noen bilder jeg har sett på nett, men det virket så koselig. Har heller aldri vært på et ordentlig julemarked. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Er det noen som har vært på julemarked i København og tivoli? 

Jeg har vært der, men det er en god del år siden. Tivoli er generelt koselig, det er fint pyntet i vintermørket - og alle forlystelsene er åpne. Før stengetid var det fyrverkeri (i hvert fall enkelte dager i sin tid). 

Et alternativ er å ta Kielferga og tog til Lübeck, der er det også et berømt julemarked. Man kan evt. fly hjem fra Hamburg. Jeg har gjort den rundturen flere ganger, men ikke om vinteren, så jeg har ikke vært på markedet der. 

Liseberg i Göteborg har laget en kopi av Tivoli-markedet. Det omreisende markedet som skulle til Odense med kunstsnø etc.,  synes jeg ikke virket så fristende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, laban skrev:

Jeg har vært der, men det er en god del år siden. Tivoli er generelt koselig, det er fint pyntet i vintermørket - og alle forlystelsene er åpne. Før stengetid var det fyrverkeri (i hvert fall enkelte dager i sin tid). 

Et alternativ er å ta Kielferga og tog til Lübeck, der er det også et berømt julemarked. Man kan evt. fly hjem fra Hamburg. Jeg har gjort den rundturen flere ganger, men ikke om vinteren, så jeg har ikke vært på markedet der. 

Liseberg i Göteborg har laget en kopi av Tivoli-markedet. Det omreisende markedet som skulle til Odense med kunstsnø etc.,  synes jeg ikke virket så fristende.

 

Takk for svar😊

Lübeck har jeg hørt en del om tidligere, så kanskje jeg burde se litt på det også. 

Gøteborg liker jeg ikke spesielt godt. Det er dessuten et mareritt å kjøre der. Kunne selvfølgelig ta tog da.

Nå trives jeg veldig godt i København,  det er en hyggelig by. Av en eller annen grunn så har jeg lyst til å dra tilbake til København. Uansett så må datteren få være med å bestemme.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, emilie321 skrev:

Takk for svar😊

Lübeck har jeg hørt en del om tidligere, så kanskje jeg burde se litt på det også. 

Gøteborg liker jeg ikke spesielt godt. Det er dessuten et mareritt å kjøre der. Kunne selvfølgelig ta tog da.

Nå trives jeg veldig godt i København,  det er en hyggelig by. Av en eller annen grunn så har jeg lyst til å dra tilbake til København. Uansett så må datteren få være med å bestemme.  

 

Jeg hører at mange sier at København er en trivelig by. Har selv lyst å ta en tur der om ikke så altfor lenge med familie.  Jeg har aldri vært i København. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thebutterfly skrev:

Jeg hører at mange sier at København er en trivelig by. Har selv lyst å ta en tur der om ikke så altfor lenge med familie.  Jeg har aldri vært i København. 

Ja, København er en trivelig by. Var der sist sommeren for 2 år siden (eller er det 3 år siden? Årene går så fort) Har bare vært der sommer og høst,  men aldri vinterstid. Sist lå vi på et billig, men meget bra hotell, ikke så langt unna tivoliet. Drar vi til jul, så må det iallefall bli en overnatting. Tenkte da å ta danskebåten fram og tilbake.  Etter denne sommeren (og forsåvidt høsten) hadde jeg trengt en hyggelig tur med datteren min. Og både noe å se fram til og se tilbake på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for noen år siden og hadde det superkoselig. Egentlig er ikke jeg så gira på dette med jul, men på Tivoli var det veldig stemningsfullt. Også er det jo massevis å få kjøpt i bodene rundt om. Vel verdt turen. 

Køben er også ellers en fin by å feriere i.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg var der for noen år siden og hadde det superkoselig. Egentlig er ikke jeg så gira på dette med jul, men på Tivoli var det veldig stemningsfullt. Også er det jo massevis å få kjøpt i bodene rundt om. Vel verdt turen. 

Køben er også ellers en fin by å feriere i.  

Takk for svar😊

Jeg er heller ikke spesielt gira på jul, men det har jeg tenkt til å forandre. Er lei av å grue meg til en høytid som de fleste gleder seg til. Det som var, er jo ikke mer, så da er det jo bare tull å grue seg. Så i år har jeg tenkt å samle på gode opplevelser så jeg kanskje kan få et annet syn på jula. Har tenkt til å gjøre en del forskjellige ting som jeg ikke har gjort tidligere, bl.a det å reise bort en førjuls helg. Se juleting på en litt annen måte og å samle på gode opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...