Gå til innhold

Å blande drøm med virkelighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drømmer så realistisk for tiden, og går flere ganger i surr om ting har skjedd på ekte eller om jeg har drømt. Det er små ubetydelige ting, men det gjør meg forvirret. Har sett en del på en tv-serie i det siste, og drømmer også om personer derfra. I dag ble jeg litt i tvil om jeg kanskje er hovedpersonen i denne serien. Merker jeg blir mer anspent og på vakt, og synes det skjer mye rart rundt meg. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan sjekke om ting er reelle eller drømmer. 

Anonymkode: e7824...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drømmer så realistisk for tiden, og går flere ganger i surr om ting har skjedd på ekte eller om jeg har drømt. Det er små ubetydelige ting, men det gjør meg forvirret. Har sett en del på en tv-serie i det siste, og drømmer også om personer derfra. I dag ble jeg litt i tvil om jeg kanskje er hovedpersonen i denne serien. Merker jeg blir mer anspent og på vakt, og synes det skjer mye rart rundt meg. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan sjekke om ting er reelle eller drømmer. 

Anonymkode: e7824...f51

Jeg har det på samme vis og det blir forsterket ved begynnende sykdomsepisoder. Mitt råd til deg er at du skjermer deg fra inntrykk i en periode. I stedet for å se på TV så gjør noe lettvint som du liker i stedet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen sykdom da, muligens PTSD kanskje. Orker ingenting for tiden, så TV er noe av det eneste jeg orker. 

Anonymkode: e7824...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drømmer så realistisk for tiden, og går flere ganger i surr om ting har skjedd på ekte eller om jeg har drømt. Det er små ubetydelige ting, men det gjør meg forvirret. Har sett en del på en tv-serie i det siste, og drømmer også om personer derfra. I dag ble jeg litt i tvil om jeg kanskje er hovedpersonen i denne serien. Merker jeg blir mer anspent og på vakt, og synes det skjer mye rart rundt meg. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan sjekke om ting er reelle eller drømmer. 

Anonymkode: e7824...f51

Tror det er vanlig når man ser mye på serier og filmer, får det selv...drømmer om at jeg er i serier og kan tro det er virkelig. Og en natt drømte jeg at min mor døde, da gikk jeg rundt og var redd for det lenge. Jeg har en tendens til å tro at det jeg tenker på kommer til å hende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drømmer så realistisk for tiden, og går flere ganger i surr om ting har skjedd på ekte eller om jeg har drømt. Det er små ubetydelige ting, men det gjør meg forvirret. Har sett en del på en tv-serie i det siste, og drømmer også om personer derfra. I dag ble jeg litt i tvil om jeg kanskje er hovedpersonen i denne serien. Merker jeg blir mer anspent og på vakt, og synes det skjer mye rart rundt meg. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan sjekke om ting er reelle eller drømmer. 

Anonymkode: e7824...f51

Man kan klype seg i armen og kjenner man klypet, så er man våken og drømmer ikke. Og man kan spørre venner og familiemedlem om det du lurer på har skjedd eller om det bare var drøm. Det gjør nemlig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, kupton skrev:

Bare det alene kan være et tegn på sykdom.

Ja, jeg er jo på en måte syk da. Har hatt utmattelse i flere mnd og er sykmeldt. Det har ikke vært noe psykisk egentlig, bortsett fra at legen lurer på om jeg har PTSD pga traumer osv. 

Anonymkode: e7824...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jensemann
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er jo på en måte syk da. Har hatt utmattelse i flere mnd og er sykmeldt. Det har ikke vært noe psykisk egentlig, bortsett fra at legen lurer på om jeg har PTSD pga traumer osv. 

Anonymkode: e7824...f51

*Utmattelse* kan gjerne være depresjon. Har du tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jensemann skrev:

*Utmattelse* kan gjerne være depresjon. Har du tenkt på det?

Ja, jeg har jo forsåvidt en depresjon også. Legen mente det. Har stått på antidepressiva i et par måneder nå. 

Anonymkode: e7824...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har jo forsåvidt en depresjon også. Legen mente det. Har stått på antidepressiva i et par måneder nå. 

Anonymkode: e7824...f51

Men syk er du ikke? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Men syk er du ikke? 🙂

Jeg liker ikke å kalle meg syk, vil prøve å være positiv. Men ikke så lett når jeg føler alt og alle er imot meg. 

Anonymkode: e7824...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk veldig livaktige drømmer på antidepressiva (SSRI), noe som er en kjent bivirkning. Det KAN være en mulig årsak, jen ta kontakt med legen din om dette plager deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, FjellOgDalar skrev:

Jeg fikk veldig livaktige drømmer på antidepressiva (SSRI), noe som er en kjent bivirkning. Det KAN være en mulig årsak, jen ta kontakt med legen din om dette plager deg. 

Ja, jeg tror det kan være bivirkninger. Men vil ikke ta en annen type heller, for har prøvd to andre tidligere med kjipe bivirkninger. Gikk det over hos deg? Er det noe å gjøre med det? 

Anonymkode: e7824...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen gjorde det ikke det, men jeg syntes det var bedre enn masse angst jeg slet med på den tida. Det hendte jeg spurte mennesker jeg omgir meg mye med om ting faktisk hadde skjedd eller ei. Sytes og det var til hjelp å skrive ned noen kjappe stikkord så snart jeg var ute av senga. Da fikk jeg som regel en viss oversikt, men det var en litt slitsom bivirkning. Drømmer pleier jo gjerne å være så absurde at man skjønner at det er nettopp drømmer. Etter en tid sluttet jeg på det, og da ble drømmene mine ganske raskt mer absurde igjen. Grunnen til at jeg sluttet var at jeg etter hvert taklet angsten min bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...