Gå til innhold

Hva skyldes alle angstlidelsene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg synes det er en forferdelig irriterende ting å høre om. Jeg irriterer meg ikke over de som har angst, for de kan ikke noe for det, og jeg er ikke fri fra det selv heller. Og mye angst tror jeg blir "tillært" fra foreldre. 
For det er noe jeg føler "alle" har! Folk snakker om folk, og sier "hun har lidd av angst i mange år" , "hun har noen angstlidelser". 
Eller folk man treffer, "jeg har angstlidelse". Hvor går grensen for å få diagnosen på angst? Er det rett og slett arvelig eller er det traumer og oppveksten som gjør det?
Jeg synes både mamma og bestemor har angst. Men dette innrømmer ikke mamma selv. Men hun kan ikke se skrekkfilmer, hun kan ikke være alene hjemme i huset lenger uten å være redd, hun har blitt mer redd for å kjøre, hun liker ikke å være borte fra hjemmet sitt i flere dager, hun tør ikke å gå der hun ser en bulldog (i bånd) , hun får ikke sove om hun ikke får melding om at jeg er inne for kvelden. Dette må være slitsomt og er noe jeg selv er redd for å få når jeg blir eldre.
Jeg er mer redd for å binde meg til ting. Jeg er redd for fremtiden, men jeg går ikke rundt og er redd helet tiden. Men hva skal liksom til for å få diagnosen angst? Føler at hele jævla norges befolkning har det, eller er det bare det at vi liker å sykeliggjøre alt?

Anonymkode: 43b90...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det er veldig mye angst for tiden. Og jeg tror ikke det er bare fordi vi snakker mer om det enn før. 

Anonymkode: 5e063...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det er veldig mye angst for tiden. Og jeg tror ikke det er bare fordi vi snakker mer om det enn før. 

Anonymkode: 5e063...634

Så du er enig ja. For jeg synes det er "angst, angst , angst"!!!!! 
Og folk avlyser avtaler mye mer enn før og.... det er helsikkes irriterende. Folk vil helst være hjemme. 

Anonymkode: 43b90...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du er enig ja. For jeg synes det er "angst, angst , angst"!!!!! 
Og folk avlyser avtaler mye mer enn før og.... det er helsikkes irriterende. Folk vil helst være hjemme. 

Anonymkode: 43b90...bc2

La dem nå være hjemme og forskanse seg. Det er Survival og the Fittest som gjelder enda. De med slik angst at de ikke tør å gå ut eller å sosialisere seg, vil dø ut. 

Anonymkode: 02ee1...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du er enig ja. For jeg synes det er "angst, angst , angst"!!!!! 
Og folk avlyser avtaler mye mer enn før og.... det er helsikkes irriterende. Folk vil helst være hjemme. 

Anonymkode: 43b90...bc2

Jeg er for å være helt ærlig dritt lei av all angsten rundt omkring. Synes faktisk folk skal gi den litt mindre rom noen ganger og utfordre den. Nå får jeg sikkert mange på nakken, men jeg må bare opplyse om at jeg har ikke vært angstfri hele livet jeg heller. 

Anonymkode: 5e063...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for å være helt ærlig dritt lei av all angsten rundt omkring. Synes faktisk folk skal gi den litt mindre rom noen ganger og utfordre den. Nå får jeg sikkert mange på nakken, men jeg må bare opplyse om at jeg har ikke vært angstfri hele livet jeg heller. 

Anonymkode: 5e063...634

jeg ser også at mange skal forsvare de med angst. Du kan egentlig ikke kritisere dem uten at noen kommer "du vet ikke hva det vil si å ha angst!!!!" "la folk være i fred og finn deg noen kule venner som ikke har angst. som mest sannsnylig vil rote deg opp i noe!!!!" noe sånt noe. 

Jeg blir sliten av å omgås folk med angst, for de smitter jo nesten dritten over på en. 

Anonymkode: 43b90...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verden har forandret seg, mens genene våre er de samme

løsningen på dette blir dermed enten å forandre samfunnet tilbake slik det var da genene dine ble laget (si farvel til internett og strøm etc...) eller så må vi vente til at genene våre blir bedre tilpasset den moderne verden gjennom evolusjonen (dette vil ta titusener eller hundretusener eller til og med millioner av år)

evt så kan en jukse med genmodifisering av mennesker, tror de driver litt med det i kina for tiden bak lukkede dører, i vesten er ikke slikt lov, men det blir jo et etisk dilemma, er det bedre å la mennesker med utilpassede gener lide i hundretusener av år, isteden for å fikse genene i litt kjappere tempo. Det er nok ikke så svart/hvitt som vi i vesten liker å tro, at genmodifisering nødvendigvis er ille

Anonymkode: a7886...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden har forandret seg, mens genene våre er de samme

løsningen på dette blir dermed enten å forandre samfunnet tilbake slik det var da genene dine ble laget (si farvel til internett og strøm etc...) eller så må vi vente til at genene våre blir bedre tilpasset den moderne verden gjennom evolusjonen (dette vil ta titusener eller hundretusener eller til og med millioner av år)

evt så kan en jukse med genmodifisering av mennesker, tror de driver litt med det i kina for tiden bak lukkede dører, i vesten er ikke slikt lov, men det blir jo et etisk dilemma, er det bedre å la mennesker med utilpassede gener lide i hundretusener av år, isteden for å fikse genene i litt kjappere tempo. Det er nok ikke så svart/hvitt som vi i vesten liker å tro, at genmodifisering nødvendigvis er ille

Anonymkode: a7886...8de

Jammen naturen er så treig! Hvorfor er vi så dårlig tilpasset alt? hvorfor får vi angst av internett?

Anonymkode: 43b90...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La dem nå være hjemme og forskanse seg. Det er Survival og the Fittest som gjelder enda. De med slik angst at de ikke tør å gå ut eller å sosialisere seg, vil dø ut. 

Anonymkode: 02ee1...eb6

Vil de? dette blir vel de som overlever? som holder seg inne i trygge omgivelser?

Anonymkode: 43b90...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil de? dette blir vel de som overlever? som holder seg inne i trygge omgivelser?

Anonymkode: 43b90...bc2

Ja, det vil de. Fordi de ikke formerer seg. De er for engstelige og deprimerte til å gå ut og sosialisere, få seg kjæreste og familie. Så derfor dør de ut fordi de ikke bringer de syke angst og depresjonsgenene sine videre. Hadde det enda vært sånn ved alle sykdommer. ...!

Anonymkode: 02ee1...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen naturen er så treig! Hvorfor er vi så dårlig tilpasset alt? hvorfor får vi angst av internett?

Anonymkode: 43b90...bc2

Fordi vi ikke er designet til å ta inn så mye informasjon konstant døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, slabbedask skrev:

Fordi vi ikke er designet til å ta inn så mye informasjon konstant døgnet rundt.

Hvorfor er vi da designet til å finne opp alt dette?

Anonymkode: 43b90...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angst kan komme av ganske mange årsaker. Foreks opplevelser fra hendelser i livet, eller at andre påvirker til å skremme... Angst kan komme av fryktelig mange ulike årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når angst blir diagnostisert som sykdom, har den blitt så overveldende den ødelegger for daglig fungering. Angst man klarer å leve med vil ikke sortere under et sykdomsbegrep - selv om den er like irrasjonell. Mange av oss har fobier uten at det ødelegger i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gargamel skrev:

Vi er ikke designet.

Det er noe som alltid har blitt diskutert, og det vil alltid finnes meninger for og imot ang det. Din mening tilhører bare en side av saken. 

Anonymkode: 02ee1...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som alltid har blitt diskutert, og det vil alltid finnes meninger for og imot ang det. Din mening tilhører bare en side av saken. 

Anonymkode: 02ee1...eb6

Når jeg skrev designet mente jeg "designet" av evolusjonen.

Så sånn var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, slabbedask skrev:

Når jeg skrev designet mente jeg "designet" av evolusjonen.

Så sånn var det.

Så du mener at vi ikke er designet av evolusjonen? 

Anonymkode: 02ee1...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...