Gå til innhold

Brukerstyrte plasser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det egentlig rom for det? I dobbel forstand. 

Det skjæres jo ned på sengeplasser overalt. På DPS hvor jeg bor er sengeplassene nå redusert fra åtte til seks. Er ikke det litt rart da at noen kan ha brukerstyrt plass? Det må jo bety at de alltid må ha en seng ledig, og det hadde betydd bare fem plasser her til de akutte som kommer inn gjennom andre kanaler. 

Anonymkode: 084ce...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det egentlig rom for det? I dobbel forstand. 

Det skjæres jo ned på sengeplasser overalt. På DPS hvor jeg bor er sengeplassene nå redusert fra åtte til seks. Er ikke det litt rart da at noen kan ha brukerstyrt plass? Det må jo bety at de alltid må ha en seng ledig, og det hadde betydd bare fem plasser her til de akutte som kommer inn gjennom andre kanaler. 

Anonymkode: 084ce...c32

De sparer kanskje på det i det lange løp. Kan kanskje forebygge lengre innleggelser og tvangsinnleggelser.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukerstyrt plass og her på dps har de kuttet det ned til bare en seng. De har også kuttet ned i antall pasienter som får det. Jeg får det altså for å unngå like mange akuttinnleggelser. Selv om jeg til tider trenger det også. Det koster mer å ha meg akuttinnlagt så kanskje det er derfor. Evt. Er det fordi de mener det skal hjelpe meg, men historikken min har vist at brukerstyrt plass ikke har hatt så mye hjelp for meg. For jeg trenger mer oppfølging når jeg legges inn enn hva man kan få på brukerstyrt. Men nå vil de jeg skal prøve brukerstyrt plass før jeg akuttinnlegges så da må jeg det da. Selv om det ikke har hjulpet tidligere. 

Anonymkode: a2273...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukerstyrt plass,før jeg fikk det gikk jeg lenge og ble alvorlig syk før det ble innleggelse ofte akutt og lange innleggelser uker eller måneder. Nå har jeg ikke hatt en ordinær innleggelse på 5 år. Bruker brukerstyrt plass ca to ganger i året, alså ti dager i løpet av et år.

Så både undersøkelser som er gjort og meg selv som eksempel, brukerstyrt plass sparer liggedøgn i psykiatrien.  Pluss at det sparer pasienter for å bli sykere før de får hjelp, å det er bra.

At det er for få senger i psykiatrien er det våre politikere som ønsker. 

Anonymkode: bb9f1...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...