Gå til innhold

Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva feiler det folk som ofte sletter brukeren sin og lager ny for så å slette igjen og lage ny, osb. ?

Anonymkode: a93e7...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor forblir noen umodne? Hvorfor vokser de ikke opp mentalt liksom? Hva kan være grunnen?

Anonymkode: a93e7...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia med å annonsere att man slutter, for så å komme tilbake 2 dager etter med nytt nick.... 

Anonymkode: e4f28...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke greia med å annonsere att man slutter, for så å komme tilbake 2 dager etter med nytt nick.... 

Anonymkode: e4f28...101

Det føles kanskje rett der og da å forlate dol, og så anger man seg når følelsene har stilnet, jmf Kuptons svar. 

Anonymkode: 7fa8b...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forblir noen umodne? Hvorfor vokser de ikke opp mentalt liksom? Hva kan være grunnen?

Anonymkode: a93e7...e42

Man må ville endring selv, tenker jeg. 

Anonymkode: 7fa8b...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det føles kanskje rett der og da å forlate dol, og så anger man seg når følelsene har stilnet, jmf Kuptons svar. 

Anonymkode: 7fa8b...1d3

Jo, men hva er poenget med å annonsere det? Jeg har tatt mange pauser fra DOL, helt uten å annonsere det.

Anonymkode: e4f28...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men hva er poenget med å annonsere det? Jeg har tatt mange pauser fra DOL, helt uten å annonsere det.

Anonymkode: e4f28...101

Kanskje fordi man føler seg knyttet til noen andre brukere?

Anonymkode: 7fa8b...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må noen opprette tråder om hvorfor andre brukere endrer brukernavn? 

Hvorfor spør de ikke brukeren direkte i en melding hvis de lurer på dette? 

Hvorfor forblir de umodne? Hvorfor vokser de ikke opp mentalt liksom? Hva kan være grunnen?

Anonymkode: 923fd...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha observert umodenhet i alle slags mennesker. Er ikke alle litt umodne eller barnslige på enkelte områder? 

Anonymkode: 440c9...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må noen opprette tråder om hvorfor andre brukere endrer brukernavn? 

Hvorfor spør de ikke brukeren direkte i en melding hvis de lurer på dette? 

Hvorfor forblir de umodne? Hvorfor vokser de ikke opp mentalt liksom? Hva kan være grunnen?

Anonymkode: 923fd...bee

Hvorfor skriver du det samme som meg nederst her? 

Anonymkode: a93e7...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forblir noen umodne? Hvorfor vokser de ikke opp mentalt liksom? Hva kan være grunnen?

Anonymkode: a93e7...e42

Som de fleste andre personlighetstrekk skyldes det en kombinasjon av gener og oppvekstmiljø. Det aller viktigste vi kan lære våre barn er å utsette behovstilfredsstillelse i dag dersom det medfører en fordel i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener å ha observert umodenhet i alle slags mennesker. Er ikke alle litt umodne eller barnslige på enkelte områder? 

Anonymkode: 440c9...baf

Alle har nok noen umodne trekk, men antall trekk og grad av umodenhet varierer enormt. Derfor ser en også at det er svært ulikt hvordan de går med folk i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, kupton skrev:

Som de fleste andre personlighetstrekk skyldes det en kombinasjon av gener og oppvekstmiljø. Det aller viktigste vi kan lære våre barn er å utsette behovstilfredsstillelse i dag dersom det medfører en fordel i morgen.

Mener du barn av curling-foreldre ? Slik at avkommet blir bortskjemte drittunger ?

Anonymkode: a93e7...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du barn av curling-foreldre ? Slik at avkommet blir bortskjemte drittunger ?

Anonymkode: a93e7...e42

Curlingforeldre er noe ganske nytt og kan nok påvirke barna negativt. Men fenomenet med umodenhet har eksistert lenge. Det er nok slik at barn lærer mer av det foreldre gjør enn av det de sier. Som med mange andre ting går (dessverre) gener og miljø hånd i hånd. Umodne foreldre overfører både gener for umodenhet og en adferd som stimulerer til det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kupton skrev:

Som de fleste andre personlighetstrekk skyldes det en kombinasjon av gener og oppvekstmiljø. Det aller viktigste vi kan lære våre barn er å utsette behovstilfredsstillelse i dag dersom det medfører en fordel i morgen.

Det var godt sagt. Nettopp det å utsette har hjulpet meg mye med alt fra rus, selvskading og verre ting..Klarer det ikke alltid, men bedre enn før hvor jeg hele tiden var impulsiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jensemann
10 timer siden, kupton skrev:

Umodne foreldre overfører både gener for umodenhet og en adferd som stimulerer til det samme.

At det overføres gener er et ugjenkallelig faktum, men adferd kan like gjerne avlæres som å stimulere videre det uheldige.

Det er veldig mange eksempler på at barn som blir utsatt for (alle typer) overgrep, selv velger å avstå fra å videreføre slik adferd ovenfor egne barn. Skolegang og mer opplysthet har blant annet bidratt i positiv retning, og det er ikke lenger like sannsynlig at uheldig adferd bringes videre til neste generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...