Gå til innhold

Hvorfor tåler jeg det ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er midt i en mobbesak. Barnet mitt har blitt mobbet av et annet barn, psykisk og fysisk. De ansatte der det har foregått nekter for at det har vært mobbing. Hadde da et møte med foreldrene til den som mobber, samt ansatte, og det var regelrett en lynsjing av meg og min ektefelle. Rett og slett. Vi var visst løgnere, dårlige foreldre, barnet vårt var en løgner - det var ikke måte på hvor onde mennesker vi var som tok barnet vårt på alvor. 

Selv om det står skrevet at det er offerets oppfatning av hva som er krenkende adferd som skal legges til grunn. Man kan ikke lyve på seg sår på ryggen, og mange av episodene har jeg eller min ektefelle også sett med egne øyne. Vi snakker om skikkelig mobbing. 

Men jeg takler dette dårlig, jeg sover dårlig, jeg får angst og depresjon, jeg er hyperstresset, og nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg må søke profesjonell hjelp med å takle stresset og takle følelsene mine. Jeg sliter med stress (posttraumatisk) fra før av, og dette merker jeg at ikke gjør meg godt på noen som helst måte. Alle jeg snakker med, alt fra psykologer til sekretærer på legekontoret sier at jeg skal drite i dem, og ikke la dem ødelegge for meg. Ikke la dem knekke meg. Men det er så fryktelig mye lettere sagt enn gjort! 

Jeg vet at de har rett, jeg vet det så inderlig godt, men likevel kan jeg ikke noe for det, det går bare så inn på meg. Hvorfor er jeg ikke laget av stål? Og hvordan kan jeg bli sterkere så jeg kan kjempe kampen og stå imot dem? 

Jeg kjenner dessverre også at jeg hater de andre foreldrene nå, etter hvordan de har oppført seg. Jeg spyr litt i munnen min bare jeg hører snakk om dem. Heldigvis har jeg ikke engang sett dem etter det her, og jeg unngår dem på alle måter så godt jeg greier det. 

Men jeg? Jeg må jo bli sterkere! Men hvordan! Hva er oppskriften? Skal snakke med en psykolog idag og er nesten redd for å legge ut om hvor jævlig dette her er for meg.

Anonymkode: 5f379...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er en naturlig måte du reagerer på, barnaer jo det kjæreste vi har og dere blir behandlet feil. Det er jo dere som trenger støtte og forståelse,barnet deres lyger jo ikke og fortjener å bli tatt på alvor. Opplevde det samme selv,ungene ble mobbet men lærer ,sosiallærer og rektor nektet på det for det var jo zero der. Likevel var det mobbing og de fikk ikke bukt med det, visste ikke hva de skulle gjøre. Jeg ble sett på som en gal mor siden jeg slet psykisk.men det var jo rart dette rettet på seg da vi flyttet da. Men BV fant jo ut at det var mobbing på den skolen og syns skolen håndterte det dårlig, så vi hadde jo støtte fra dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg ser du ikke har fått særlig med svar på dette innlegget. Dette kan være fordi du utelater å skrive

1. Hva går mobbingen ut på ?

2. Hvorfor mener de ansatte at det ikke har foregått mobbing ? De må ha gitt deg en forklaring som du unnlater å skrive noe om her. 

3. Hvorfor mener de ansatte at at både barnet deres og dere foreldre er løgnere ? Her må dere ha fått en forklaring som du ikke tar med i historien. 

Du virker noe dramatiserende i måten du skriver på og det kan godt hende at dette er dramatisk og at både barnet ditt og dere foreldre blir urettferdig behandlet, men jeg får følelsen av at det finnes en historie til som vi ikke kjenner til. 

Derfor blir innlegget ditt vanskelig å ta stilling til dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jensemann
32 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg ser du ikke har fått særlig med svar på dette innlegget. Dette kan være fordi du utelater å skrive

1. Hva går mobbingen ut på ?

2. Hvorfor mener de ansatte at det ikke har foregått mobbing ? De må ha gitt deg en forklaring som du unnlater å skrive noe om her. 

3. Hvorfor mener de ansatte at at både barnet deres og dere foreldre er løgnere ? Her må dere ha fått en forklaring som du ikke tar med i historien. 

Du virker noe dramatiserende i måten du skriver på og det kan godt hende at dette er dramatisk og at både barnet ditt og dere foreldre blir urettferdig behandlet, men jeg får følelsen av at det finnes en historie til som vi ikke kjenner til. 

Derfor blir innlegget ditt vanskelig å ta stilling til dessverre.

Slik er det jo alltid. Ingen kan skrive eksakt hva ting dreier seg om uten å stå i fare for å røpe seg selv og ved det bli gjenkjent. Derfor er ikke slike forum så godt egnet til å søke hjelp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, jensemann skrev:

Slik er det jo alltid. Ingen kan skrive eksakt hva ting dreier seg om uten å stå i fare for å røpe seg selv og ved det bli gjenkjent. Derfor er ikke slike forum så godt egnet til å søke hjelp i.

Det har du rett i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...