Gå til innhold

Gruer meg til jobb og følelsen av å føle meg dum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sjef over meg som har vært veldig plagsom i alle år. Vedkommende gikk så langt tidligere at hun spurte om jeg var dum i hodet. Hun har latterliggjort ellet forsøkt å latterliggjøre meg på en dum måte foran kollegaer osv. Jeg sa ifra til hovedsjef om det. Det bedret seg litt. Men kun for en liten periode. Har måtte snakke til henne flere ganger.

Jeg har jobbet noen få timer med henne denne uken og jeg gruer meg til hver gang. Hun kritiserer meg for alt hun kan klare å finne på. Mye av det er helt urimelige ting som hun finner på. Men jeg klarte å motbevise noe av det med å forklare at det ikke stemte. Det er små bagateller som et lite smårusk langt nedi i en sprekk på en disk / ting som ikke er blitt gjort fordi jeg slutter tidlig iblant og etter det så kommer det kunder. Og da kan jeg ikke rydde opp etter ting og tang etter disse kundene. Men jeg får kjeften. 

Hun forteller meg at jeg bør tenke bedre og lengre og at jeg bør bli flinkere til det. Hun forteller også at jeg bør bli hurtigere å jobbe. Men samtidig så får jeg beskjed at jeg ikke må jobbe hurtig og tenke bedre. Hun sier også imot seg selv i det hun sier. Sier en ting om en annen. 

Hadde du ignorert denne behandlingen? Jeg forstår ikke helt hva hun er ute etter? 

Anonymkode: 78ba1...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har andre arbeidsgivere vært kritiske mot deg? 

Anonymkode: c0c3e...f1a

Nei. Jeg har ikke opplevd arbeidsgivere som kritiske. 

Anonymkode: 78ba1...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun forteller meg at jeg bør tenke bedre og lengre og at jeg bør bli flinkere til det. Hun forteller også at jeg bør bli hurtigere å jobbe. Men samtidig så får jeg beskjed at jeg ikke må jobbe hurtig og tenke bedre. Hun sier også imot seg selv i det hun sier. Sier en ting om en annen. 

Hadde du ignorert denne behandlingen? Jeg forstår ikke helt hva hun er ute etter? 

Anonymkode: 78ba1...5d8

Hva om du sier til henne noe sånt som:"Du vet godt at dette er bare tull, hva er det egentlig du har sånn i mot meg? Hvorfor oppfører du deg sånn?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lillemus skrev:

Hva om du sier til henne noe sånt som:"Du vet godt at dette er bare tull, hva er det egentlig du har sånn i mot meg? Hvorfor oppfører du deg sånn?"

Ja hun virker til å være veldig imot meg. Jeg har begynt å notere ned alt hun kritiserer meg for. 

Andre kollegaer har sagt at de ser at hun er ute etter å finne feil hos meg. Og at hun går rundt og leter overalt. Pluss gir meg skylden for feil som andre har begått. Er skikkelig lei det. Jeg har jobbet litt på en annen avdeling iblant (hun er ikke sjef der) og der fungerer det helt fint. Jeg har fått ros der for å være veldig flink i jobben min. 

Anonymkode: 78ba1...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hun virker til å være veldig imot meg. Jeg har begynt å notere ned alt hun kritiserer meg for. 

Andre kollegaer har sagt at de ser at hun er ute etter å finne feil hos meg. Og at hun går rundt og leter overalt. Pluss gir meg skylden for feil som andre har begått. Er skikkelig lei det. Jeg har jobbet litt på en annen avdeling iblant (hun er ikke sjef der) og der fungerer det helt fint. Jeg har fått ros der for å være veldig flink i jobben min. 

Anonymkode: 78ba1...5d8

hva med å gjøre det lillemus skriver ?

Anonymkode: c6927...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hun virker til å være veldig imot meg. Jeg har begynt å notere ned alt hun kritiserer meg for. 

Andre kollegaer har sagt at de ser at hun er ute etter å finne feil hos meg. Og at hun går rundt og leter overalt. Pluss gir meg skylden for feil som andre har begått. Er skikkelig lei det. Jeg har jobbet litt på en annen avdeling iblant (hun er ikke sjef der) og der fungerer det helt fint. Jeg har fått ros der for å være veldig flink i jobben min. 

Anonymkode: 78ba1...5d8

Ja, men har DU prøvd å konfrontere henne med det? Forhold deg helt rolig, ikke gjør det foran kunder (selvfølgelig!) og spør henne alvorlig og rolig rett ut hva hun har så mye i mot deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva med å gjøre det lillemus skriver ?

Anonymkode: c6927...585

Jeg har forsøkt det mange ganger før uten at det nyttet. Hun bare fortsetter. Jeg har begynt å forsøke å ignorere det hun sier. Men hun plager meg så veldig at jeg har begynt å notere ned hva hun sier. 

Anonymkode: 78ba1...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja, men har DU prøvd å konfrontere henne med det? Forhold deg helt rolig, ikke gjør det foran kunder (selvfølgelig!) og spør henne alvorlig og rolig rett ut hva hun har så mye i mot deg for.

Jeg har spurt. Har også bedt henne prate til meg på en mer respektfull måte men hun skjerpet seg litt med at hun ikke bruker ordet dum i hodet men hun har fortsatt. 

Anonymkode: 78ba1...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...