Gå til innhold

Tvangslidelse kan være noe herk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan påvirker din tvangslidelse hverdagen din?

Har hatt tvangslidelse så lenge jegkan huske. Er 25 år nå. Tok noen år før jeg fikk diagnosen men..

Har mye tvangshandlinger 24 timer i døgnet hver eneste dag, ganske energikrevende og utmattende. Men lært meg å måtte leve med det.

Anonymkode: d5575...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tvangstanker er noe dritt. Jeg har de som ledd i en annen sykdom. Det er skikkelig plagsomt.

Anonymkode: 94efb...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2019 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Hvordan påvirker din tvangslidelse hverdagen din?

Har hatt tvangslidelse så lenge jegkan huske. Er 25 år nå. Tok noen år før jeg fikk diagnosen men..

Har mye tvangshandlinger 24 timer i døgnet hver eneste dag, ganske energikrevende og utmattende. Men lært meg å måtte leve med det.

Anonymkode: d5575...b57

Jeg hadde OCD noen år. Så ille at jeg ikke fungerte i jobb. Fikk god hjelp av er OCD-team og eksponering( pluss antidepressiva) . Det hjalp å få veldig god undervisning om hvordan OCDen fungerer og påvirker meg. Jeg hadde lært meg selv feile måter å leve med det. Det var også godt å få forståelse for hvor stort lidelsestrykk  OCD kan ha. Følte en del bagatelliserte min tvang og gjorde meg skamfull over tankene og handlingene mine. Det er veldig vanskelig å forstå smerten og ubehaget i dette uten å ha opplevd det. Min tvang var så alvorlig at det ble som å leve i en konstant katastrofe. I dag er jeg veldig mye bedre. Be om hjelp og våg å ta tak i dette. Du vil få det såå mye bedre. 

Anonymkode: 1f0c9...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2019 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Hvordan påvirker din tvangslidelse hverdagen din?

Har hatt tvangslidelse så lenge jegkan huske. Er 25 år nå. Tok noen år før jeg fikk diagnosen men..

Har mye tvangshandlinger 24 timer i døgnet hver eneste dag, ganske energikrevende og utmattende. Men lært meg å måtte leve med det.

Anonymkode: d5575...b57

når du sover og? 

Anonymkode: a4ab0...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...