Gå til innhold

Misbrukt medisiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har misbrukt medisiner ( sovemedisin ) ved hjelp av mer enn jeg skal og noen overdoser i håp om å bli hjulpet . Ingen vil hjelpe meg av de nærmeste og tørr ikke si dette til lege. Skal prøve å la være å bruke medisin på denne måten , men håpløsheten drevet meg inn i det . Bør jeg kutte hele medisineringen ? Tenkt at terskler har sunket og det går galt om jeg fortsetter . Hva gjør leger med misbruk? Straffer de meg? 

Anonymkode: 2a533...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skriver det i kjernejournalen din så ingen leger noen gang skriver det ut til deg igjen. Får du mer eller mindre lyst til å fortelle lege nå som du vet det?

Anonymkode: 0b083...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken mer eller mindre , er et problem jeg kjenner avhengighet samtidig med at jeg « vet» de kan bringe meg ut til stupet raskt og « gæli».

Anonymkode: 2a533...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har misbrukt medisiner ( sovemedisin ) ved hjelp av mer enn jeg skal og noen overdoser i håp om å bli hjulpet . Ingen vil hjelpe meg av de nærmeste og tørr ikke si dette til lege. Skal prøve å la være å bruke medisin på denne måten , men håpløsheten drevet meg inn i det . Bør jeg kutte hele medisineringen ? Tenkt at terskler har sunket og det går galt om jeg fortsetter . Hva gjør leger med misbruk? Straffer de meg? 

Anonymkode: 2a533...5d9

I en sånn situasjon er det beste å unngå tilgang på slike medisiner. Legen vil bli langt mer restriktiv med utskrivning, og forhåpentligvis vil hen ønske å hjelpe deg med andre strategier. Den beste veien til å få hjelp er å være ærlig. Som regel setter legene pris på det, fordi de faktisk da får en reell kjangse til å hjelpe deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har misbrukt medisiner ( sovemedisin ) ved hjelp av mer enn jeg skal og noen overdoser i håp om å bli hjulpet . Ingen vil hjelpe meg av de nærmeste og tørr ikke si dette til lege. Skal prøve å la være å bruke medisin på denne måten , men håpløsheten drevet meg inn i det . Bør jeg kutte hele medisineringen ? Tenkt at terskler har sunket og det går galt om jeg fortsetter . Hva gjør leger med misbruk? Straffer de meg? 

Anonymkode: 2a533...5d9

Holder på slik selv så jeg har ingen råd. Vil bare at du skal vite at du ikke er alene om å gjøre dette hvis det kan være noen trøst

Anonymkode: 7948b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pragmatikeren

Vær ærlig med legen din, så kan du få hjelp til en nedtrappingsplan. Klart det kan medføre større restriksjoner på videre forordninger av vanedannende medisiner, men det er nok lurt uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...