Gå til innhold

Anoreksi og oppkast ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har jeg anoreksi eller bulimi ? 

Jeg spiser lite, veldig lite, men kaster opp det lille jeg spiser. Har jeg anoreksi fortsatt eller har jeg fått bulimi ? 

Jeg og legen er uenig, jeg mener at jeg ikke er anorektiker, men bulimiker, mens han mener at siden jeg er undervektig + ikke har overspisings episoder så faller min sykdom under kategorien anoreksi. Hvem tror dere har rett hær ? Jeg kaster jo opp i tillegg til å spise lite. 

Anonymkode: b8ace...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din lege har helt rett. Bulimi er mer enn å kaste opp.

 

 

Symptomer på bulimi

De to viktigste symptomene på bulimi er overspising og «rensing». Overspising er å spise mye mat på én gang, vanligvis i skjul. Noen tilbringer hele dagen med å bestemme hva man skal spise, hvor man kan få tak i maten og hvordan man spiser den uten å bli oppdaget. 

Trangen til å overspise kan komme etter en krangel, etter en dårlig dag, eller bare fordi du er sulten mot slutten av dagen.

Etter overspising vil de fleste som har bulimi kaste opp. Andre tar avføringsmidler. Noen prøver å stoppe vektøkningen ved å trene for mye eller gå på veldig strenge dietter.

For mange overtar overspising og påfølgende «rensing» store deler av livet. 

 

Anonymkode: 59d01...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...