Gå til innhold

Urolig i natt.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Har tatt både seroquel, truxal ,lyrica og vival,nå har jeg ikke flere lyrica. Og jeg som byttet på sengene og alt så får jeg ikke sove, kan det være fordi det kom en ny energi i sengen. Denne uken er det jo på tredje uken og jeg får ikke xeplion før fjerde uken. Vet ikke hva det serumet fra forigge uke viste,men det var jo bare på andre uken. Er litt frustrert nå,det er så bale å ikke få sove også. I dag har jeg hatt poser under øynene...røde, var sønnen som la merke til et. Kan det ha noe med medisinen jeg tar å gjøre? Er usikker på det, mener jeg hadde sånne når jeg var liten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene. Tror ikke jeg har sovet en sammenhengende natt til mandag på 10 år, minst. Og jeg sov under 4 timer natt til i går. Sukk. Og nå merker jeg hvor utrolig selvopptatt jeg ble her😂 Vet jo at det beste er å ikke gå så mye inn i dette, men det er ikke lett når man ligger der og vrir seg😭. Det er i hvert fall vanlig å bli sliten og få et slitent drag i ansiktet når vi sover for lite, så hvorvidt medisinene dine også spiller inn, vet jeg ikke. Håper du har fått sove noe da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cilie skrev:

Du er ikke alene. Tror ikke jeg har sovet en sammenhengende natt til mandag på 10 år, minst. Og jeg sov under 4 timer natt til i går. Sukk. Og nå merker jeg hvor utrolig selvopptatt jeg ble her😂 Vet jo at det beste er å ikke gå så mye inn i dette, men det er ikke lett når man ligger der og vrir seg😭. Det er i hvert fall vanlig å bli sliten og få et slitent drag i ansiktet når vi sover for lite, så hvorvidt medisinene dine også spiller inn, vet jeg ikke. Håper du har fått sove noe da. 

Jeg sovnet til slutt. Du sliter du også ja med å sove,det er ikke greit. Skulle vært en vidunerpille for det,men det er det jo ikke. Bale å ligge i sengen å vri seg  mange timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt når en ikke får sove. Her på avdelinga med 12 stk så er det mange som er oppe 100 ganger på natta. Jeg våkner lett her inne, hører pasientene som ikke får sove, urolige å frustrerte.

Håper du får en god natt søvn i natt. Ta deg en liten lur på dagen.❤

Anonymkode: 4f065...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke godt når en ikke får sove. Her på avdelinga med 12 stk så er det mange som er oppe 100 ganger på natta. Jeg våkner lett her inne, hører pasientene som ikke får sove, urolige å frustrerte.

Håper du får en god natt søvn i natt. Ta deg en liten lur på dagen.❤

Anonymkode: 4f065...8ee

Ja det er nok liv på avdelingen,der er det mange som er oppe. 

Takk ❤️ Jeg sover aldri på dagen, men kommer nok til å ligge på sofaen med musikk i ørene å slappe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er nok liv på avdelingen,der er det mange som er oppe. 

Takk ❤️ Jeg sover aldri på dagen, men kommer nok til å ligge på sofaen med musikk i ørene å slappe av. 

Høres ut som en god ide.😊 Når røykedøra er stengt mellom 00 og 06 så får mabge panikk... Tro meg, da skulle jeg gjerne hatt hørselsværn.❤ Huff.

 

Anonymkode: 4f065...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en god ide.😊 Når røykedøra er stengt mellom 00 og 06 så får mabge panikk... Tro meg, da skulle jeg gjerne hatt hørselsværn.❤ Huff.

 

Anonymkode: 4f065...8ee

Du får bruke ørepropper :) Ikke greit å ikke få røyke nei,det har jeg alltid fått lov til...de låser bare opp døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg får sove godt i natt, i morgen er det trening. Angrer litt på at jeg meldte meg på, nå er selvtilliten på bunn og jeg knasker sjokolade. I hate me!! Feit og ekkel. Hva er vitsen med å trene da? Men det er vel bra for blodsirkulasjonen? Nå har jeg planer om å lage ostekake og stappe i meg.

Jeg tror medisinen spiller inn også, at jeg er så sulten hele tiden. Klarer jo ikke motså jeg nå, vet ikke hva som hendte. Faen ta meg! Mislykkes i det meste. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Angrer litt på at jeg meldte meg på, nå er selvtilliten på bunn og jeg knasker sjokolade. I hate me!! Feit og ekkel. Hva er vitsen med å trene da? Men det er vel bra for blodsirkulasjonen? Nå har jeg planer om å lage ostekake og stappe i meg.

Du vet sikkert innerst inne at trening / aktivitet er bra for kroppen, uansett hvor mye den veier? Slanke folk trener også - og ikke bare for å unngå å legge på seg. Bevegelse reduserer bl.a. risikoen for smerter som kan skape angst fordi de ikke har noen tydelig årsak, som du har fortalt om her.

Å planlegge å lage kake uten noen spesiell anledning synes jeg virker litt selvsaboterende. Stapp heller i deg noe proteinrikt som gjør at du føler deg mett en stund. Personlig elsker jeg mager cottage cheese, for å holde oss til ost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, laban skrev:

Du vet sikkert innerst inne at trening / aktivitet er bra for kroppen, uansett hvor mye den veier? Slanke folk trener også - og ikke bare for å unngå å legge på seg. Bevegelse reduserer bl.a. risikoen for smerter som kan skape angst fordi de ikke har noen tydelig årsak, som du har fortalt om her.

Å planlegge å lage kake uten noen spesiell anledning synes jeg virker litt selvsaboterende. Stapp heller i deg noe proteinrikt som gjør at du føler deg mett en stund. Personlig elsker jeg mager cottage cheese, for å holde oss til ost ;)

Ja får fortsette å trene for det er jo bra for kroppen,og jeg har jo masse smerter i kroppen. Gikk på butikken nå og fikk plutselig vondt i nakken, sikkert noen som har gått der med vond nakke. 

Kaka skal jeg lage nå, nam! Det går bare utover meg selv denne sabotasjen,kommer til å angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får fortsette å trene for det er jo bra for kroppen,og jeg har jo masse smerter i kroppen. Gikk på butikken nå og fikk plutselig vondt i nakken, sikkert noen som har gått der med vond nakke. 

Kaka skal jeg lage nå, nam! Det går bare utover meg selv denne sabotasjen,kommer til å angre.

Er det så lurt?

Ikke klag etterpå at du får opp i vekt.

Anonymkode: 39164...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Du vet sikkert innerst inne at trening / aktivitet er bra for kroppen, uansett hvor mye den veier? Slanke folk trener også - og ikke bare for å unngå å legge på seg. Bevegelse reduserer bl.a. risikoen for smerter som kan skape angst fordi de ikke har noen tydelig årsak, som du har fortalt om her.

Å planlegge å lage kake uten noen spesiell anledning synes jeg virker litt selvsaboterende. Stapp heller i deg noe proteinrikt som gjør at du føler deg mett en stund. Personlig elsker jeg mager cottage cheese, for å holde oss til ost ;)

Cottage cheese med jordbær er jo kjempe godt. Og tar en i litt havregryn og litt melk, så blir det like godt, men enda mer mettende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får fortsette å trene for det er jo bra for kroppen,og jeg har jo masse smerter i kroppen. Gikk på butikken nå og fikk plutselig vondt i nakken, sikkert noen som har gått der med vond nakke. 

Kaka skal jeg lage nå, nam! Det går bare utover meg selv denne sabotasjen,kommer til å angre.

Selv får jeg lyst på sunn mat når jeg har trent. Kanskje du har vært anspent? Da kan en lett få vondt i nakken.

Hvis du velger å lage kake og å spise den, så spis med god samvittighet.  Ingenting blir bedre av å øke den dårlige samvittigheten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så lurt?

Ikke klag etterpå at du får opp i vekt.

Anonymkode: 39164...267

Nei det er ikke lurt, skal ikke klage. Men er mislykket nok som det er allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, emilie321 skrev:

Selv får jeg lyst på sunn mat når jeg har trent. Kanskje du har vært anspent? Da kan en lett få vondt i nakken.

Hvis du velger å lage kake og å spise den, så spis med god samvittighet.  Ingenting blir bedre av å øke den dårlige samvittigheten.  

Ok. Ja skulle ønske jeg og fikk lyst på sunn mat. Jeg er nok veldig anspent hele tiden,så kan være derfor. 

Har lagd kaka nå, den står i kjøleskapet...fikk bare så inderlig lyst på ostekake. Må innrømme jeg ga litt faen når jeg så hva jeg hadde gått opp i helgen, men er fremdeles på nittitallet da. Over hundre skal jeg ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får fortsette å trene for det er jo bra for kroppen,og jeg har jo masse smerter i kroppen. Gikk på butikken nå og fikk plutselig vondt i nakken, sikkert noen som har gått der med vond nakke. 

Kaka skal jeg lage nå, nam! Det går bare utover meg selv denne sabotasjen,kommer til å angre.

Kutt ut nå - det er ikke fordi noen med vond nakke har gått forbi deg på butikken. Tror du virkelig på det selv? Helt innerst inne?

Ser du på Skal vi danse? Nå sist røyk jo Trine Haltvik ut og det hun sa om formen sin var interessant synes jeg - hun er jo gammel håndballspiller og har fått juling så det holder opp gjennom årene og da hun begynte i Skal vi danse for noen mnd siden (de starter treningen litt før sesongen starter) var hun helt ødelagt i knærne og hadde så vonde skuldre at hun ikke klarte å strekke armen opp og ta ned noe fra hylla på kjøkkenet. Nå hadde hun ikke vondt i det hele tatt! Og det er fordi hun har vært i aktivitet, daglig og brukt kroppen sin godt. Om man sier at "Nei, dette gjorde vondt ja!" og setter seg ned så blir det i alle fall ikke bedre!

Kake nå igjen? Du husker hva som skjedde sist, med den sjokoladekaka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja skulle ønske jeg og fikk lyst på sunn mat. Jeg er nok veldig anspent hele tiden,så kan være derfor. 

Har lagd kaka nå, den står i kjøleskapet...fikk bare så inderlig lyst på ostekake. Må innrømme jeg ga litt faen når jeg så hva jeg hadde gått opp i helgen, men er fremdeles på nittitallet da. Over hundre skal jeg ikke. 

 

Kan du fryse ned kaka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Kutt ut nå - det er ikke fordi noen med vond nakke har gått forbi deg på butikken. Tror du virkelig på det selv? Helt innerst inne?

Ser du på Skal vi danse? Nå sist røyk jo Trine Haltvik ut og det hun sa om formen sin var interessant synes jeg - hun er jo gammel håndballspiller og har fått juling så det holder opp gjennom årene og da hun begynte i Skal vi danse for noen mnd siden (de starter treningen litt før sesongen starter) var hun helt ødelagt i knærne og hadde så vonde skuldre at hun ikke klarte å strekke armen opp og ta ned noe fra hylla på kjøkkenet. Nå hadde hun ikke vondt i det hele tatt! Og det er fordi hun har vært i aktivitet, daglig og brukt kroppen sin godt. Om man sier at "Nei, dette gjorde vondt ja!" og setter seg ned så blir det i alle fall ikke bedre!

Kake nå igjen? Du husker hva som skjedde sist, med den sjokoladekaka...

Ja det er det jeg tror innerst inne at jeg fikk det av noen andre, jeg er som en svamp og tiltrekker meg alt mulig. 

Har ikke sett på det, men fint hun ikke har vondt lenger da. Jeg går jo på trening tirsdag og torsdag, skal fortsette med det. Og tur med sykepleieren går jeg og. 

Ja måtte bare ha ostekake, det er jo så godt. Men skal prøve å ikke skjeie ut på andre måter da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Kan du fryse ned kaka? 

Jeg vet ikke om man kan fryse ostekake. Kunne jo ha tatt den med ned til foreldrene mine da, eller innvitert dem. Men min mor klarer jo nesten ikke å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...