Gå til innhold

Antidepressiva hjelp!!!


Helpme999

Anbefalte innlegg

Hei

jeg stod på wellbutrin, anafranil og lyrica for noen mnd siden.

måtte slutte da jeg nå må stå fast på parlagin forte.

diagnose alvorlig angst kroppslig og blitt alvorlig depresjon

 

etter kuttet på anafranil så sliter jeg sånn m mareritt om natten uthodelige. Har testet m kun wellbutrin og lyrica.

nå står mine valg mellom aurorix og brintelix. Prøvd aurorix en stund, kraftig angst og ødem.

aner ikke hva jeg skal gjøre nå!

forstått at d er kun aurorix og brintellix som ikke stopper parlagin forte?

prøvde å søke råd hos psyk men fikk ikke noe svar og følte han ble litt sur på meg for jeg syntes dette er vanskelig valg å ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Du må ikke bruke Wellbutrin mot angst. Det skal kun brukes ved depresjoner som gir «negative symptomer» altså mangel på noe. Mangel på glede, mangel på energi, mangel på initiativ, osv.

Zoloft har også minimal påvirkning på Paralgin Forte og Tramadol, og kan ha god effekt på angst. Det samme gjelder små doser av de gammeldagse antipsykotika, f.eks Fluanxol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎10‎.‎2019 den 14.01, Helpme999 skrev:

Hei

jeg stod på wellbutrin, anafranil og lyrica for noen mnd siden.

måtte slutte da jeg nå må stå fast på parlagin forte.

diagnose alvorlig angst kroppslig og blitt alvorlig depresjon

 

etter kuttet på anafranil så sliter jeg sånn m mareritt om natten uthodelige. Har testet m kun wellbutrin og lyrica.

nå står mine valg mellom aurorix og brintelix. Prøvd aurorix en stund, kraftig angst og ødem.

aner ikke hva jeg skal gjøre nå!

forstått at d er kun aurorix og brintellix som ikke stopper parlagin forte?

prøvde å søke råd hos psyk men fikk ikke noe svar og følte han ble litt sur på meg for jeg syntes dette er vanskelig valg å ta. 

Er du sikker på at du har mer smertelindrende effekt av paralgin forte enn av 1 g paracetamol? Ofte forsvinner mereffekten etter noen ukers bruk av pf. Det er også en risiko for at det ikke er den smertelindrende effekten av kodein du søker, men at du ønsker kodein til angstdemping. I så fall er ikke bruken av pf hensiktsmessig. 

Anonymkode: 6df44...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du har mer smertelindrende effekt av paralgin forte enn av 1 g paracetamol? Ofte forsvinner mereffekten etter noen ukers bruk av pf. Det er også en risiko for at det ikke er den smertelindrende effekten av kodein du søker, men at du ønsker kodein til angstdemping. I så fall er ikke bruken av pf hensiktsmessig. 

Anonymkode: 6df44...3b3

Nei! Gir ingen angstdemping, har ulike sykdommer og skader som gjør d. 

Trenger ikke slike idiotiske kommentarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 16.05, issomethingwrong skrev:

Hei.

Du må ikke bruke Wellbutrin mot angst. Det skal kun brukes ved depresjoner som gir «negative symptomer» altså mangel på noe. Mangel på glede, mangel på energi, mangel på initiativ, osv.

Zoloft har også minimal påvirkning på Paralgin Forte og Tramadol, og kan ha god effekt på angst. Det samme gjelder små doser av de gammeldagse antipsykotika, f.eks Fluanxol.

Tåler ikke zoloft

Er d kun brintellix og aurorix som ikke på virker og?

Vet du noe om hvorfor man får mareritt i månedsvis etter slutt på anafranil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...