Gå til innhold

Sitter igjen alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen vil ha kontakt med meg mer, de fleste har kutta meg ut, mannen min tar aldri initiativ til å være intim og jeg har alltid slitt med å være redd for å bli avvist. Vet jo at mannen elsker meg men synes jeg er masete da jeg trenger mye bekreftelser. Han er den eneste jeg har, ingen venner og ingen familie å regne med, går i behandling men  behandler vil ikke at jeg skal prate om forholdet i terapi, hun henviser til samlivsterapi, men mannen vil ikke det.

har ofte selvmordstanker, sliter med mange traumer og får kun støttesamtaler. Har ikke økonomi til noe, lite gleder i livet, vet ikke hva jeg skal gjøre. Ser ingen fremtid. Traumene tok fra meg evnen til et normalt familieliv, har ikke barn og har mista evnen til å jobbe og er ufør. Sliter med selvhat, og at jeg fortjener å ha det vondt. 

Anonymkode: 0034e...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan kan du få det litt bedre da ? har du noen tanker?

Anonymkode: a1a9a...e2d

Skal få prøve ut å jobbe litt, i samarbeid med nav, men er så redd for panikkanfall på jobb. Og kanskje begynne å trene, er overvektig. Men det tar veldig lang tid å snu ting, stor forskjell på teori og praksis, det verste problemet er når jeg blir avvist, men da hjelper det vel ikke sitte hjemme, problemet er at jeg er så utmattet hele tiden. 

Anonymkode: 0034e...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal få prøve ut å jobbe litt, i samarbeid med nav, men er så redd for panikkanfall på jobb. Og kanskje begynne å trene, er overvektig. Men det tar veldig lang tid å snu ting, stor forskjell på teori og praksis, det verste problemet er når jeg blir avvist, men da hjelper det vel ikke sitte hjemme, problemet er at jeg er så utmattet hele tiden. 

Anonymkode: 0034e...c4f

Du er i en situasjon  som er så og si helt lik min! Jeg har det på samme måte som du beskriver og det største problemet for meg er at jeg blir fullstendig utmattet for den minste ting og ved stress og utmattelse får jeg angst og panikkanfall som gjør meg livredd og derfor tør jeg heller ikke å gjøre noe særlig, være sosial osv. Kjempefrustrerende dette.

Anonymkode: 04c2e...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første tanken som slo meg da jeg leste det triste innlegget ditt var: Bål.

Over alt finnes det turplasser i naturen der en kan lage bål. På dagtid i uken er disse lite besøkt. Det koster lite/ingenting å dra dit. Kaffen blir ikke dyrere om en heller den over på termos og tar den med seg. Noen vedpinner koster heller ikke mye. Bare det å ha et mål for dagen, komme seg ut noen timer, gå noen meter, tenne et bål, se på flammene, drikke kaffe, kanskje grille en pølse, la tankene vandre fritt, kanskje se noen dyr og i hvert fall noen fugler, alt dette er bra for helsen - både den psykiske og den somatiske. Prøv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, kupton skrev:

Den første tanken som slo meg da jeg leste det triste innlegget ditt var: Bål.

Over alt finnes det turplasser i naturen der en kan lage bål. På dagtid i uken er disse lite besøkt. Det koster lite/ingenting å dra dit. Kaffen blir ikke dyrere om en heller den over på termos og tar den med seg. Noen vedpinner koster heller ikke mye. Bare det å ha et mål for dagen, komme seg ut noen timer, gå noen meter, tenne et bål, se på flammene, drikke kaffe, kanskje grille en pølse, la tankene vandre fritt, kanskje se noen dyr og i hvert fall noen fugler, alt dette er bra for helsen - både den psykiske og den somatiske. Prøv 🙂

Du og bål......

Anonymkode: b5289...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kupton skrev:

Den første tanken som slo meg da jeg leste det triste innlegget ditt var: Bål.

Over alt finnes det turplasser i naturen der en kan lage bål. På dagtid i uken er disse lite besøkt. Det koster lite/ingenting å dra dit. Kaffen blir ikke dyrere om en heller den over på termos og tar den med seg. Noen vedpinner koster heller ikke mye. Bare det å ha et mål for dagen, komme seg ut noen timer, gå noen meter, tenne et bål, se på flammene, drikke kaffe, kanskje grille en pølse, la tankene vandre fritt, kanskje se noen dyr og i hvert fall noen fugler, alt dette er bra for helsen - både den psykiske og den somatiske. Prøv 🙂

Jeg liker at du fremmer slike konkrete strategier. Ikke fordi jeg tenker at løsningen passer for alle, men fordi alle kan gjøre noe nytt - gå en litt annen vei enn de har gjort så langt. Nye erfaringer kan bli overraskende positive etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bål, faktisk. Det kom nok fra en introvert. 

Anonymkode: 06672...b76

Hvorfor er du så slem?

Anonymkode: 49ff2...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så slem?

Anonymkode: 49ff2...2d2

Slem? Jeg konstaterer at en introvert ville synes det var topp å sitte alene ved et bål og la tankene vandre når nesten alle har forlatt en, man har ikke barn og ikke jobb.

 Jeg derimot, ville hatt behov for å umiddelbart prøve å oppsøke nye mennesker. Evt kunne jeg sitte rundt bålet hvis jeg hadde med meg en gjeng. Og det er fordi jeg sikkert er mer ekstrovert enn Kupton. 

Anonymkode: 06672...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kupton skrev:

Den første tanken som slo meg da jeg leste det triste innlegget ditt var: Bål.

Over alt finnes det turplasser i naturen der en kan lage bål. På dagtid i uken er disse lite besøkt. Det koster lite/ingenting å dra dit. Kaffen blir ikke dyrere om en heller den over på termos og tar den med seg. Noen vedpinner koster heller ikke mye. Bare det å ha et mål for dagen, komme seg ut noen timer, gå noen meter, tenne et bål, se på flammene, drikke kaffe, kanskje grille en pølse, la tankene vandre fritt, kanskje se noen dyr og i hvert fall noen fugler, alt dette er bra for helsen - både den psykiske og den somatiske. Prøv 🙂

Veldig bra for den somatiske helsen min å sitte foran et røykfylt bål. Jeg som ikke engang kan fyre med peis inne.

Anonymkode: c9d50...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig bra for den somatiske helsen min å sitte foran et røykfylt bål. Jeg som ikke engang kan fyre med peis inne.

Anonymkode: c9d50...d07

Prøv å flytte deg til den sida der vinden kommer fra :-)

Ellers var svaret ikke til deg, men til TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra for den somatiske helsen min å sitte foran et røykfylt bål. Jeg som ikke engang kan fyre med peis inne.

Anonymkode: c9d50...d07

Du må se løsninger og ikke problemer😊

Anonymkode: fecf2...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2019 den 14.48, AnonymBruker skrev:

det er jo bra, men sosialt da ? 

Anonymkode: a1a9a...e2d

Aner ikke, selvfølelsen er på bånn, og er overmedisinert, overvektig, har vond rygg, og livet mitt er verdiløst. Hva har vel jeg å tilby andre. 

Anonymkode: 0034e...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, kupton skrev:

Den første tanken som slo meg da jeg leste det triste innlegget ditt var: Bål.

Over alt finnes det turplasser i naturen der en kan lage bål. På dagtid i uken er disse lite besøkt. Det koster lite/ingenting å dra dit. Kaffen blir ikke dyrere om en heller den over på termos og tar den med seg. Noen vedpinner koster heller ikke mye. Bare det å ha et mål for dagen, komme seg ut noen timer, gå noen meter, tenne et bål, se på flammene, drikke kaffe, kanskje grille en pølse, la tankene vandre fritt, kanskje se noen dyr og i hvert fall noen fugler, alt dette er bra for helsen - både den psykiske og den somatiske. Prøv 🙂

Det er bare det at jeg klarer knapt å komme meg fremover når det er flatt, sliter veldig med ryggen og utmattelse og overvekt og blir sliten av alle medisinene jeg står på. 

Anonymkode: 0034e...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke, selvfølelsen er på bånn, og er overmedisinert, overvektig, har vond rygg, og livet mitt er verdiløst. Hva har vel jeg å tilby andre. 

Anonymkode: 0034e...c4f

hva slags egenskaper har du lyst til å ha i en venn ? er disse noe du kan jobbe med å utvikle selv ?

Anonymkode: a1a9a...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, kupton skrev:

Den første tanken som slo meg da jeg leste det triste innlegget ditt var: Bål.

Over alt finnes det turplasser i naturen der en kan lage bål. På dagtid i uken er disse lite besøkt. Det koster lite/ingenting å dra dit. Kaffen blir ikke dyrere om en heller den over på termos og tar den med seg. Noen vedpinner koster heller ikke mye. Bare det å ha et mål for dagen, komme seg ut noen timer, gå noen meter, tenne et bål, se på flammene, drikke kaffe, kanskje grille en pølse, la tankene vandre fritt, kanskje se noen dyr og i hvert fall noen fugler, alt dette er bra for helsen - både den psykiske og den somatiske. Prøv 🙂

Men jeg er veldig glad i naturen, dyr, og den friske lufta, og har så innmari lyst å kunne gå i fjellet. 

Anonymkode: 0034e...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva slags egenskaper har du lyst til å ha i en venn ? er disse noe du kan jobbe med å utvikle selv ?

Anonymkode: a1a9a...e2d

Tja, en venn må være ekte venn, være reflektert å prate med, ha humor og ha tid til å finne på ting, ikke bare 3 ganger i året. Krever ikke mye av venner, men disse tingene er viktige for meg. 

Anonymkode: 0034e...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare det at jeg klarer knapt å komme meg fremover når det er flatt, sliter veldig med ryggen og utmattelse og overvekt og blir sliten av alle medisinene jeg står på. 

Anonymkode: 0034e...c4f

Da er det fint å trene på det. Det trenger ikke være mange hundre meter å gå for å komme til et fint sted i naturen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...