Gå til innhold

Psykose? Kupton..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg var i en midlertidig psykose på lørdag. 

På fredag drakk jeg ei hel flaske bacardi. I tillegg tok jeg en alvorlig overdose på piller. Var livløs da jeg ble funnet. Ble pumpet, fikk vival mot kramper og væske intravenøst. Det var så alvorlig at jeg hadde dødd uten hjelp. 

Våknet etter hvert og var svært forvirret. Hadde også sterke fysiske smerter så jeg klarte ikke sette meg opp i senga ved hjelp av to sykepleiere en gang. Fikk derfor Paralgin Forte. Når jeg snakket så var det fullstendig usammenhengende. Ordene stokket seg, jeg sa ett ord når jeg egentlig mente et helt annet et. Sykepleierne forstod over hodet ikke hva jeg sa for noe. Og jeg ble så frustrert av å ikke gjøre meg forstått. Prøvde å rette på det babbelet jeg hørte kom ut av munnen min, men det var like mye tull som kom ut da også. Skrev med et par venner også i løpet av denne tiden. De skjønte ikke bæret og det gjør ikke jeg heller når jeg leser nå hva jeg skrev. Hver gang jeg lukket øynene mine var det som at jeg glemte hvor jeg var. Jeg peivet med armene fordi jeg trodde jeg gjorde noe helt annet enn å ligge i sykehusseng. For eksempel gjorde jeg bevegelsene som om jeg skulle ta meg en snus. Jeg pratet også i halvsøvne hele tiden. Alt var bare tull og svada og jeg glemte hele tiden hvor jeg var og hvilken dag det var. Var fullstendig på bærtur. Dette gav seg ikke ordentlig før jeg hadde fått en til natt søvn. 

Var jeg i en kort psykose eller? Eller en slags rusutløst tilstand med kraftig delirium? Det var en ganske spesiell opplevelse, men jeg har lest journal fra sykehuset og sykepleierne som hadde med meg å gjøre har ikke skrevet noe om sinnstilstanden min. Kun om den fysiske problematikken. Jeg så forresten skikkelser også som ikke var der. Kan jeg ha fått en permanent hjerneskade? Føler meg normal igjen nå da. 

Anonymkode: 2045e...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme skjedde med meg etter en OD. Skjønte ingenting. Det gikk over, har ikke gjort noen varig skade. 

Var nok ikke psykose, fordi jeg skjønte selv at jeg var helt ute å kjøre. Bare kraftig delirium. 

Anonymkode: 666e5...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble alkoholforgiftet en gang og hadde det bl.a slik. I tillegg var jeg livredd og jeg mistet kontrollen på blæra. 

Anonymkode: e8907...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme skjedde med meg etter en OD. Skjønte ingenting. Det gikk over, har ikke gjort noen varig skade. 

Var nok ikke psykose, fordi jeg skjønte selv at jeg var helt ute å kjøre. Bare kraftig delirium. 

Anonymkode: 666e5...670

Ja er vel kanskje der det ligger. At jeg skjønte jeg helt kokt i hodet. 

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble alkoholforgiftet en gang og hadde det bl.a slik. I tillegg var jeg livredd og jeg mistet kontrollen på blæra. 

Anonymkode: e8907...00c

Da er det vel vanlig å reagere slik ja. Jeg mistet ikke kontroll på blæren, men siden de ikke fikk meg opp av senga så måtte de sette inn kateter. 

35 minutter siden, kupton skrev:

En kaller ikke dette for psykose. Du hadde en forvirringstilstand pga en alvorlig selvpåført forgiftning.

Okei. Ja det var jo såpass forbigående så du har nok rett. Det hele var bare en merkelig opplevelse. Også ble det kanskje verre siden jeg fikk sterke smertestillende. 

Anonymkode: 2045e...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...