Gå til innhold

Hvordan dokumentere det ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ta bussen til skolen denne morgenen, men busssjåføren stoppet ikke og kjørte forbi! 

Jeg prøvde å vinke til han flere ganger til ingen nytte! Hvordan få fraværet mitt dokumentert ? 

Anonymkode: 00e82...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir nok vanskelig hvis grunnen er at sjåføren ikke så deg og dere ikke var flere som ble frakjørt på samme holdeplass.

Hvis bussen var for full til at han kunne ta på flere passasjerer, kan det være en teoretisk mulighet for at de logger det, f.eks. melder fra til selskapet sentralt. Men det er ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ta bussen til skolen denne morgenen, men busssjåføren stoppet ikke og kjørte forbi! 

Jeg prøvde å vinke til han flere ganger til ingen nytte! Hvordan få fraværet mitt dokumentert ? 

Anonymkode: 00e82...45a

Da var du på skolen med neste buss? Du må jo snakke med læreren din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, cilie skrev:

Da var du på skolen med neste buss? Du må jo snakke med læreren din. 

Jeg sa ifra til læreren, men tror nok at jeg fikk ugyldig fravær, ja jeg kom meg på skolen til slutt

Anonymkode: 00e82...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ifra til læreren, men tror nok at jeg fikk ugyldig fravær, ja jeg kom meg på skolen til slutt

Anonymkode: 00e82...45a

Da går vel ikke over 10 % pga en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Da går vel ikke over 10 % pga en gang. 

Om man bor litt utenfor de store byene går ikke bussen hvert 10. min nødvendigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, cilie skrev:

Da går vel ikke over 10 % pga en gang. 

 

19 minutter siden, Lillemus skrev:

Om man bor litt utenfor de store byene går ikke bussen hvert 10. min nødvendigvis...

10%-regelen har ikke noe med hvor sent man kommer å gjøre, men med hvor mye fravær man har totalt i det aktuelle faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

 

10%-regelen har ikke noe med hvor sent man kommer å gjøre, men med hvor mye fravær man har totalt i det aktuelle faget.

Ja, men om neste buss kom 10 min senere kom hun kanskje ikke så sent og fikk mindre fravær,om neste buss kom en time etter ble fraværet straks mer merkbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en slik setting blir det uansett ord mot ord, og lærer gjør egentlig rett ved å skrive fravær. Mistet du feks et totimersfag, vil du ha over 5% fravær og få varsel. Det er ikke farlig, da det bare er å dokumentere ytterligere fravær. Går fraværet over 10% kan det også søkes om utvidelse i spesielle tilfeller. Jeg tviler på at noen vil nekte å gi en elev - «som har alt på stell» - karakter pga et enkelttilfelle med en buss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...