Gå til innhold

Hvordan få sove i natt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skjer for mye på samme tid. Blitt for mye for meg nå. Tårene bare renner, og jeg har det så vondt. Hvordan skal jeg få sove i natt? 

Anonymkode: 33ada...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer for mye på samme tid. Blitt for mye for meg nå. Tårene bare renner, og jeg har det så vondt. Hvordan skal jeg få sove i natt? 

Anonymkode: 33ada...ac6

Det som er litt bra å vite når det gjelder gråt og fortvilelse, er at det vil roe seg igjen. Ingen gråter evig, i løpet av noen timer faller du sannsynligvis til ro. Ta deg en dusj, legg deg i sengen og se om du kanskje sovner til slutt. 

God natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, frosken skrev:

Det som er litt bra å vite når det gjelder gråt og fortvilelse, er at det vil roe seg igjen. Ingen gråter evig, i løpet av noen timer faller du sannsynligvis til ro. Ta deg en dusj, legg deg i sengen og se om du kanskje sovner til slutt. 

God natt:-)

Jeg mistet nylig noen som betydde mye for meg. I kveld innså jeg hvor lite jeg har vært hos hen, og fordi jeg valgte å gjøre noe annet så var jeg ikke hos hen den siste dagen før hen døde. I kveld kom alle tårene jeg har holdt inne. 

Jeg og min fam er i en meget hardt presset økonomisk situasjon. Vi har også 200 kr som vi skal leve av i en uke nå, en fam på 4. Det blir pga endring i skattekort også knalltøft resten av året, vi må leve på 5000 hver mnd resten av året. En kreditor mener t o m at vi skal bruke livsoppholdet på å betale dem, de er ikke mennesker. 

En av mine nærmeste er alvorlg syk, er inn og ut av sykehus. Jeg må styre et dødsbo, og jeg må nå reise langt for å ordne ting ifm dette. 

Jeg er i full jobb men har to fridager som jeg har sett frem til som nå også blir ødelagt fordi jeg tydeligvis ikke fortjener å ha det bra. Det er flere som er sinte på meg. Og jeg har et søsken som har gjort meg vondt. 

I kveld gjenopplevde jeg noe som slo meg rett i bakken, da rant det over for meg. 

Ting som har betydd mye for meg er nå ødelagt, og som jeg ikke vil tilbake til. 

Lista er lenger. Hvor mye skal et menneske tåle? Er det jeg som er svake? 

 

 

Anonymkode: 33ada...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en søvnløs natt. Jeg kjenner meg selv såpass godt. Takk for svar, frosken, og for at du bryr deg, trengte det i denne situasjonen  🙂

Anonymkode: 33ada...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig tung og vond periode. Jeg håper du har noen du kan snakke med om det du går gjennom?

Det som ofte hjelper meg en del er å skrive. Bare få ut alt det som er i hodet. Du kan jo kanskje prøve å se om det kan hjelpe for deg? Jeg synes ofte det er litt lettere når alt står svart på hvitt, og at det hjelper på den måten at jeg ikke trenger å ha alle tankene surrende rundt i hodet hele tiden for jeg vet at jeg har dem på papir. Det blir det litt mer håndfast og lettere å få oversikt over alt og hva man tenker og føler. 

Av og til synes jeg også det kan hjelpe å prøve fokusere på noe annet, kanskje høre på musikk eller en podcast mens jeg ligger i sengen. Også har jeg notatboken liggende på nattbordet om jeg skulle komme på noe mer jeg føler jeg må skrive ned. 

Anonymkode: b8c15...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får litt søvn i natt. Det er faktisk tillatt å bruke egenmelding en dag eller to hvis en er helt utkjørt. Ville også ha kontaktet Nav og bedt om nødhjelp hvis økonomien er helt på felgen. Nav er bedre enn sitt rykte, og kan også hjelpe deg med vanskelige kreditorer, og få til en ordning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for varme og omtanke ❤️ Noen ganger er det bare det man trenger. 

Anonymkode: 33ada...ac6

Håper du fikk sove litt! 
 

Det høres ut som du har mye å tenke på og da går det ofte ut over søvnen. Neste gang kan du prøvd bekymringsutsettelse, dvs nekte deg selv å gå inn i tankene, men si at du kan få tenke på det neste dag mellom 17 og 17.20 feks. Jeg tror jeg også hadde fulgt Stikkelsbær sitt råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i full jobb men har to fridager som jeg har sett frem til som nå også blir ødelagt fordi jeg tydeligvis ikke fortjener å ha det bra.

Ikke grav deg ned i destruktive tanker når du får fri (ja, jeg vet det er lett for meg å si...), men bruk noe av tiden disse dagene til å få unna praktiske ting - med dødsboet eller noe annet. Så kan du slappe av med veldig god samvittighet etterpå.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min fam er i en meget hardt presset økonomisk situasjon.

Ang. økonomien: Arver du noe av dødsboet, så er det utrolig hva man kan få solgt (på for eksempel Finn.no). Ofte er det motsatt av det man tror vil være attraktivt: Ting man tror er søppel, er etterspurt, mens det man tror skal være lettsolgt, vil ingen ha. Jeg vet selvsagt at du ikke har lov til å forsyne deg fritt hvis du ikke er enearving, men ha samleverdien i bakhodet når krimskrams-delen av boet fordeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons. Litt omtanke var det jeg trengte i dette tilfellet. Jeg fikk sove. Takker også for råd ifm boet. 

Anonymkode: 33ada...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...