Gå til innhold

Hva er ditt beste råd mot angst og uro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sobrilmisbruker og prøver å redusere dosen og etterhvert slutte. Men lurer på hva som er ditt beste råd mot angst og uro som ikke innebærer medisiner eller løping i skogen (Har operert kneet).

Takk. 🙂 

Anonymkode: 320fd...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sobrilmisbruker og prøver å redusere dosen og etterhvert slutte. Men lurer på hva som er ditt beste råd mot angst og uro som ikke innebærer medisiner eller løping i skogen (Har operert kneet).

Takk. 🙂 

Anonymkode: 320fd...296

Legge seg ned å høre på musikk hjelper noen ganger her,og puste dypt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Legge seg ned å høre på musikk hjelper noen ganger her,og puste dypt. 

Veldig godt råd, stjernestøv!!

Anonymkode: 320fd...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sobrilmisbruker og prøver å redusere dosen og etterhvert slutte. Men lurer på hva som er ditt beste råd mot angst og uro som ikke innebærer medisiner eller løping i skogen (Har operert kneet).

Takk. 🙂 

Anonymkode: 320fd...296

Høre på lydbok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, frosken skrev:

Høre på lydbok. 

Supert råd!! Hvordan komme igang? (Er ikke så teknisk av meg... ) Det har jeg virkelig lyst til å prøve!!

Hilsen TS.

Anonymkode: 320fd...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et varmt bad/ lang dusj med lavendel såpe eller lavendel olje. Pakk deg godt inn i en varm morgenkåpe og ta med deg lydboken til sengs.

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke med folk hjelper meg. Vanlig sosial omgang funker som bare det. 

 

Å snakke med fagperson, eller en annen psykisk helsearbeider er også balsam for sjelen.

 

Jeg var på herregruppe i dag på det lokale lavterskel tilbudet, og vi snakket og hadde det koselig, det hjalp meg iallefal der og da.

Anonymkode: 788ae...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å si jogging, men så leste jeg det om kneet ditt. Men for meg hjelper i grunnen all fysisk aktivitet, det være seg en styrkeøkt hjemme på gulvet som ikke belaster skadede kroppsdeler eller aller best; yoga. Det som også hjelper er jo å kunne definere følelsen som ligger bak uroen for så å forsøke å dele denne med noen, men jeg velger som regel enkleste løsning som for meg er fysisk aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å snakke med folk hjelper meg. Vanlig sosial omgang funker som bare det. 

 

Å snakke med fagperson, eller en annen psykisk helsearbeider er også balsam for sjelen.

 

Jeg var på herregruppe i dag på det lokale lavterskel tilbudet, og vi snakket og hadde det koselig, det hjalp meg iallefal der og da.

Anonymkode: 788ae...066

Høres bra og fornuftig ut. Godt for deg!! Jeg har dessverre nesten ikke venner og de jeg har er nesten alltid opptatt med sitt. Har heller ingen tilbud innen helsevesenet..

Anonymkode: 320fd...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maiaia skrev:

Skulle til å si jogging, men så leste jeg det om kneet ditt. Men for meg hjelper i grunnen all fysisk aktivitet, det være seg en styrkeøkt hjemme på gulvet som ikke belaster skadede kroppsdeler eller aller best; yoga. Det som også hjelper er jo å kunne definere følelsen som ligger bak uroen for så å forsøke å dele denne med noen, men jeg velger som regel enkleste løsning som for meg er fysisk aktivitet. 

Bra for deg!! Skal ta opp den tråden når jeg er frisk i kneet igjen.

Anonymkode: 320fd...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres bra og fornuftig ut. Godt for deg!! Jeg har dessverre nesten ikke venner og de jeg har er nesten alltid opptatt med sitt. Har heller ingen tilbud innen helsevesenet..

Anonymkode: 320fd...296

Kanskje du burde få tilbud innen helsevesenet da, iallefal lavterskel. Hvis du sliter med angst Evnt andre ting. :)

Anonymkode: 788ae...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, XbellaX skrev:

Et varmt bad/ lang dusj med lavendel såpe eller lavendel olje. Pakk deg godt inn i en varm morgenkåpe og ta med deg lydboken til sengs.

Deilig!! Takk for råd.

Anonymkode: 320fd...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å se på TV/film fungerer godt for meg. DER OG DA..

Ellers har jeg funnet frem en retrokonsoll der jeg kan spille Supernintendo-spill :D Så gode, gamle Donkey Kong holder meg i tøylene. Alt med måte selvsagt. Men det er relativt altoppslukende og fungerer godt som en brannslukker.

Det som også fungerer for meg (blir kanskje vanskelig for deg) er å dra på hytta. RØMME fra hverdagen, rømme fra all plikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...