Gå til innhold

Adhd medisin som ikke gir angst


kallepunt

Anbefalte innlegg

Hei

jeg prøver nå Aduvanz fordi Ritalin , conzerta og andre «gamle» Adhd medisiner har gitt meg angst og uro. Jeg vil helst ikke ta en beroligende tablett for å behandle bivirkninger av en annen tablett. 
Opplever samme bivirkning med Aduvanz. 
Noen andre som opplever dette? 
Noen som vet forskjellen på Elevanse og Aduvanz? 
Og hva er Attentin? 
Jeg fikk diagnosen som 45 åring for 7 år siden har prøvd  å venne meg til denne «klo» som setter seg i kroppen ca en time etter at jeg har tatt medisinen,men det er ikke greit,føles ikke greit. Jeg blir trist og lei meg. Så da pauser jeg en lang stund for så å prøve igjen. Føler jeg blir sliten av å stadig prøve ut nye så derfor spør jeg her om noen har opplevd det samme. Jeg elsker roen i hodet mitt når jeg bruker Aduvanze, elsker det å kunne få gjort en og en ting ferdig istedenfor min bommulshjerne som ikke klarer å ta tak i ting av seg selv uten medisiner.

NOEN SOM MEG HER? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du gitt det lang nok tid? Går du på for stor dose? Noen trenger laang innkjøring. 

Elevanse og Aduvanz er det samme, men sistnevnte er depotmedisin. 

Attentin er deksamfetamin og har så og si samme virkning som Elevanse og Aduvanz (lisdeksamfetamin). De to siste er et prodrug. Kort fortalt omdanner kroppen lisdeksamfetamin til deksamfetsmin. 

Har du prøvd strattera? Det er ikke sentralstimulerende slik som de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært igjennom ritalin, strattera, elvanse og attentin. Strattera har jeg ingen effekt av, de andre får jeg mye angst når det går ut av kroppen. Syns det er trist, for har god effekt av noen av dem..

Anonymkode: 9326b...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...