Gå til innhold

Økt lyst på alkohol.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å drikke oftere. Før drakk jeg aldri. Nå drikker jeg 2 ganger i uke ca. Så jeg kjenner det godt. Det er pga effekten jeg drikker ikke smaken. Bør jeg kutte ut dette? Merker jeg ser veldig frem til de dagene jeg skal drikke, for alkoholen tar angsten skikkelig bra, så lenge det ikke tipper over, for da blir det verre. Vet att rus kanskje er dumt MTP att jeg har schizofreni. Bør jeg kutte alkohol helt? Psykiateren jeg går til for medisinvurdering sier å drikke for å dempe angst er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Nei, jeg vet nok, jeg burde slutte mens leken er god. Det har ikke pågått så lenge.

Har du noen erfaringer, eller tanker rundt dette?

Anonymkode: 4110c...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer veldig an på i hvilke settinger og situasjoner du drikker. Å drikke alkohol to ganger i uken er ikke bekymringsfullt i seg selv, men:

Hvis du drikker på fest, eller tar noen øl med kompiser eller venninner fredag og lørdag for å ha det gøy, er det vesentlig mindre bekymringsfullt enn hvis du f.eks sitter alene hjemme og prøver å behandle en angst eller depresjon med å drikke. Alkohol skal ikke under noen omstendighet brukes for å «behandle» noe, for det fungerer ikke. Da blir man bare verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det kommer veldig an på i hvilke settinger og situasjoner du drikker. Å drikke alkohol to ganger i uken er ikke bekymringsfullt i seg selv, men:

Hvis du drikker på fest, eller tar noen øl med kompiser eller venninner fredag og lørdag for å ha det gøy, er det vesentlig mindre bekymringsfullt enn hvis du f.eks sitter alene hjemme og prøver å behandle en angst eller depresjon med å drikke. Alkohol skal ikke under noen omstendighet brukes for å «behandle» noe, for det fungerer ikke. Da blir man bare verre.

Det er nok en flukt fra angsten. Men det problematiske er att jeg har lyst på alkohol hele tiden for jeg føler meg så bra når jeg drikker. Jeg får likesågodt slutte med det tror jeg.

Anonymkode: 4110c...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok en flukt fra angsten. Men det problematiske er att jeg har lyst på alkohol hele tiden for jeg føler meg så bra når jeg drikker. Jeg får likesågodt slutte med det tror jeg.

Anonymkode: 4110c...c0e

Ja, da ville jeg sluttet å drikke med det formålet. Heller ta et glass med venner hvis du vil, og hold deg til det.

Alternativet er at du utvikler et problem og må slutte med all drikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ja, da ville jeg sluttet å drikke med det formålet. Heller ta et glass med venner hvis du vil, og hold deg til det.

Alternativet er at du utvikler et problem og må slutte med all drikking.

Hehe, nei, venner har jeg ikke. Sånt er det lite av med min "lidelse". Så ja jeg drikker mutters alene.

Anonymkode: 4110c...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å drikke oftere. Før drakk jeg aldri. Nå drikker jeg 2 ganger i uke ca. Så jeg kjenner det godt. Det er pga effekten jeg drikker ikke smaken. Bør jeg kutte ut dette? Merker jeg ser veldig frem til de dagene jeg skal drikke, for alkoholen tar angsten skikkelig bra, så lenge det ikke tipper over, for da blir det verre. Vet att rus kanskje er dumt MTP att jeg har schizofreni. Bør jeg kutte alkohol helt? Psykiateren jeg går til for medisinvurdering sier å drikke for å dempe angst er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Nei, jeg vet nok, jeg burde slutte mens leken er god. Det har ikke pågått så lenge.

Har du noen erfaringer, eller tanker rundt dette?

Anonymkode: 4110c...c0e

Du er ikke alene om å ruse deg for å dempe angst. Det er det svært mange som gjør. Du må nesten velge selv om ulempene veier opp for fordelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort dette. Er ikke schizofren, men har også hatt mye angst og stress, og alkoholen demper dette også hos meg. 
Jeg snek i skapene etter folk hadde lagd seg, jeg bodde også hos en som pendlet og vi 2 drakk sprit og juice om kveldene....jeg fortsatte etter han hadde lagt seg og så at flasken ble tommere og tommere, så jeg fylte på med vann 😛 Men våknet veldig ille dagen etterpå selvsagt....

Anonymkode: 78bb5...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...