Gå til innhold

Schizofreni?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det tegn på at en person utvikler schizofreni om en blå jakke på en rødhåret person på bussen betyr man må ha kreft i øyet, komfortable sko i svart betyr «hvil i fred» så man knapt tørr gå i dem, man ser syner når man våkner av demoner eller skumle menn, har hørt stemmer vekke deg skremmende, veldig skremmende og man blir redd «hallusinasjonene» som man også har følt fysisk skal prøve drepe deg? At de fra den andre siden vil gjøre av med deg? Dette hos bipolar person vedvarer etter hypomanien/manien er over. Moren min trodde hun hadde schizofreni i 15 år før hun fikk en mani og litium og diagnose manisk depressiv istedet 

 

Men peker ikke dette i retning schizoaffektiv? 

 

Venner har spurt om jeg er schizofren for de syns jeg har vrangforestillinger og at en mani var veldig atypisk. Før den brøt ut med masse energi lå jeg bare på sofaen opptatt i tankene i 2 mnd. Greide ikke spise eller sove knapt Burde diagnose diskuteres med en behandler? Føler meg ikke bipolar lenger

Anonymkode: 3ca27...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...