Gå til innhold

Noen som har sendt melding til fastlegen via helsenorge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å fortelle fastlegen noe jeg ikke klarer å si i en time. Vurderer å sende melding gjennom helsenorge, men har ikke gjort det før. Er det noen som vet om det er begrensning på tekstlengde når du velger skriv ny melding? Er det lett å forstå hvordan jeg sender melding, eller kan jeg lett knote det til?

Er det innafor å skrive melding der, eller bør jeg heller prøve å skrive et brev og sende i posten? 

Anonymkode: be103...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger å fortelle fastlegen noe jeg ikke klarer å si i en time. Vurderer å sende melding gjennom helsenorge, men har ikke gjort det før. Er det noen som vet om det er begrensning på tekstlengde når du velger skriv ny melding? Er det lett å forstå hvordan jeg sender melding, eller kan jeg lett knote det til?

Er det innafor å skrive melding der, eller bør jeg heller prøve å skrive et brev og sende i posten? 

Anonymkode: be103...a4e

det er kontorpers. som får denne. skriv brev heller

Anonymkode: ef16a...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er kontorpers. som får denne. skriv brev heller

Anonymkode: ef16a...ac8

Er det kontorpersonalet som får det når du skriver melding og? Jeg trodde de bare fikk det når du valgte kontakt legekontoret. Trodde meldinger gikk direkte til fastlegen, men kan jo ta feil. Takk for svar!

Anonymkode: be103...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det kontorpersonalet som får det når du skriver melding og? Jeg trodde de bare fikk det når du valgte kontakt legekontoret. Trodde meldinger gikk direkte til fastlegen, men kan jo ta feil. Takk for svar!

Anonymkode: be103...a4e

Jeg trodde også at melding på e-konsultasjon gikk rett til fastlegen. Rart hvis det skal gå via kontorpersonale. Mener å huske at det er en annen plass der en skriver melding som kontorpersonale ser (og da mener jeg det står noe om det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger å fortelle fastlegen noe jeg ikke klarer å si i en time. Vurderer å sende melding gjennom helsenorge, men har ikke gjort det før. Er det noen som vet om det er begrensning på tekstlengde når du velger skriv ny melding? Er det lett å forstå hvordan jeg sender melding, eller kan jeg lett knote det til?

Er det innafor å skrive melding der, eller bør jeg heller prøve å skrive et brev og sende i posten? 

Anonymkode: be103...a4e

Sjekk hva slags tjenester din fastlege tilbyr når det gjelder kontakt via nett. Noen fastleger tilbyr e-konsultasjon. Da har du ganske god plass til å skrive det til fastlegen som du ønsker å formidle og du vil få svar. Koster vanlig egenandel. 

Les om de ulike formene for kontakt her: https://helsenorge.no/kontakt-fastlegen/kom-i-kontakt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Sjekk hva slags tjenester din fastlege tilbyr når det gjelder kontakt via nett. Noen fastleger tilbyr e-konsultasjon. Da har du ganske god plass til å skrive det til fastlegen som du ønsker å formidle og du vil få svar. Koster vanlig egenandel. 

Les om de ulike formene for kontakt her: https://helsenorge.no/kontakt-fastlegen/kom-i-kontakt

 

Takk! Fastlegen tilbyr e-konsultasjon. Kanskje skrive noe til henne der, istedenfor å velge melding. Er bare litt redd for å gjøre det mer alvorlig ved å velge e-konsultasjon enn melding siden det mer er noe til info. Samtidig så klarer jeg ikke møte til time sånn det er nå og må få gitt noe informasjon. Egenandel gjør ingenting. 

Anonymkode: be103...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Fastlegen tilbyr e-konsultasjon. Kanskje skrive noe til henne der, istedenfor å velge melding. Er bare litt redd for å gjøre det mer alvorlig ved å velge e-konsultasjon enn melding siden det mer er noe til info. Samtidig så klarer jeg ikke møte til time sånn det er nå og må få gitt noe informasjon. Egenandel gjør ingenting. 

Anonymkode: be103...a4e

Bruk e-konsultasjon. Det er en grei måte å få sagt noe direkte til legen. Det blir ikke mer alvorlig av den grunn, - det er litt som at av og til er man innom fastlegen til noe som bare tar tre minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt e-kontulsasjon et par ganger. Jeg får ofte ikke til å si det jeg skal si, så syntes det er mye bedre å skrive og bruke akkurat så lang tid jeg vil på å skrive det. Det er begrensninger på antall tegn, men går sikkert an å sende flere meldinger. Det er kanskje egenandel pr. melding da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Løk skrev:

Jeg har brukt e-kontulsasjon et par ganger. Jeg får ofte ikke til å si det jeg skal si, så syntes det er mye bedre å skrive og bruke akkurat så lang tid jeg vil på å skrive det. Det er begrensninger på antall tegn, men går sikkert an å sende flere meldinger. Det er kanskje egenandel pr. melding da. 

Ja, enig i at det er lettere å skrive enn å si vanskelige ting i en time. Hvor lang tid tar det vanligvis før du får svar? Jeg har ikke fått sendt enda, litt redd for at ekonsultasjoner har lang ventetid på svar. 

Anonymkode: be103...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, enig i at det er lettere å skrive enn å si vanskelige ting i en time. Hvor lang tid tar det vanligvis før du får svar? Jeg har ikke fått sendt enda, litt redd for at ekonsultasjoner har lang ventetid på svar. 

Anonymkode: be103...a4e

Det kommer an på hvor mye legen har å gjøre. Min fastlege svarer som regel i løpet av et døgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvor kan man sende melding til lege på helsenorge?

Etter at du har logget inn, så kan du se hvilke nettbaserte tjenester akkurat din fastlege tilbyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, frosken skrev:

Det kommer an på hvor mye legen har å gjøre. Min fastlege svarer som regel i løpet av et døgn. 

Takk for at du tålmodig svarer meg i denne tråden. Merker at jeg leter etter grunner til å ikke sende melding. Trodde jeg var klar, men nå er jeg ikke helt det allikevel. Blir lei av meg selv, tenker egentlig at jeg heller bør bytte fastlege enn å forklare så mye for hun jeg har nå. Fornuften sier at det er irrasjonelt og handler mer om at jeg synes det er skummelt å ha en fastlege som vet for mye. 

Anonymkode: be103...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, frosken skrev:

Etter at du har logget inn, så kan du se hvilke nettbaserte tjenester akkurat din fastlege tilbyr. 

Takk. Får se da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege bruker appen "pasientsky". Bruker ikke alle fastleger det nå? Da logger jeg inn med pinkode også kan jeg bestille time, velge e-konsultasjon, sende melding til klinikken etc. Uten å logge inn på helse Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glitter skrev:

Min fastlege bruker appen "pasientsky".

Utrolig morsomt navn :D 
(Ja, jeg vet hva "skyen" er i IT-sammenheng, men jeg får også assossiasjoner til det å sky / styre unna pasienter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Glitter skrev:

Min fastlege bruker appen "pasientsky". Bruker ikke alle fastleger det nå? Da logger jeg inn med pinkode også kan jeg bestille time, velge e-konsultasjon, sende melding til klinikken etc. Uten å logge inn på helse Norge. 

Og min bruker "PasientPost". :) Men der ligger kun prøvesvar og meldinger han sender meg, jeg kan ikke kontakte ham via PasientPost, men legekontoret bruker Helserespons hvor jeg kan sende meldinger, usikker på hva dette koster da jeg aldri har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...