Gå til innhold

Psykiatrisk medisin som ligner mdma?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det en lovlig medisin som kan gi effekt som mdma? Eller et snev av samme effekt og som kan skrives ut mot psykisk lidelse. 

Anonymkode: c0e31...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MDMA har en nokså unik virkemåte. 

Problemet med denne er at den ikke er en langsiktig løsning. MDMA tømmer nervecellene for serotonin og tvinger alt ut i synapsene. Når det har skjedd, er cellen tom og det tar tid å gjenopprette den normale mengden igjen. Derfor får man ofte en depressiv reaksjon i etterkant.

Det finnes mange serotonerge legemidler, men disse har en annen virkemåte og det tar ofte lang tid før man får effekt. I starten får man iblant motsatt effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg veldig lite om dette. Men jeg snakket med ei dame som tok mdma en gang i måneden. Det var da visstnok bra og ufarlig og holdt serotoninnivået på et passe høyt nivå. Er det noe i det? 

Anonymkode: fa290...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan jeg veldig lite om dette. Men jeg snakket med ei dame som tok mdma en gang i måneden. Det var da visstnok bra og ufarlig og holdt serotoninnivået på et passe høyt nivå. Er det noe i det? 

Anonymkode: fa290...15c

Det er mye vi har blitt løyet til om i flere tiår av myndighetene som ikke viser seg å være livsfarlig likevel. MDMA er et av disse stoffene.

Anonymkode: 5a3ef...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mye vi har blitt løyet til om i flere tiår av myndighetene som ikke viser seg å være livsfarlig likevel. MDMA er et av disse stoffene.

Anonymkode: 5a3ef...e4a

Og hvem er du som svarer? Jeg kjøper ikke slike svar uten videre. Jeg ønsker et seriøst, vitenskapelig svar. 

Anonymkode: fa290...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MDMA er sannsynligvis ikke så veldig skadelig for kroppen foruten at man kan få skade (fibrose) på hjerteklaffene av mye serotonin i blodet over lang tid.

Derimot kan det ha dramatisk påvirkning på hjernen i form av depresjoner i etterkant av bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye vi har blitt løyet til om i flere tiår av myndighetene som ikke viser seg å være livsfarlig likevel. MDMA er et av disse stoffene.

Anonymkode: 5a3ef...e4a

Vet du at MDMA er det samme som Extacy, og er narkotika? 

Anonymkode: 940ac...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Derimot kan det ha dramatisk påvirkning på hjernen i form av depresjoner i etterkant av bruk.

Ikke bare depresjoner, men også psykoser. Det er alvorlig.

Anonymkode: 940ac...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at MDMA er det samme som Extacy, og er narkotika? 

Anonymkode: 940ac...997

Vet du at veldig mange lovlige medisiner er også er klassifisert narkotika? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kroniker'n skrev:

Vet du at veldig mange lovlige medisiner er også er klassifisert narkotika? 

Ja, men ikke at ungdom ruser seg bevisst på det på rave parties .. Ikke har det kommet på nyhetene heller. 

Anonymkode: 940ac...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men ikke at ungdom ruser seg bevisst på det på rave parties .. Ikke har det kommet på nyhetene heller. 

Anonymkode: 940ac...997

Amfetamin er da et ganske allmenn kjent narkotika som også unge ruser seg på bevist. ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...