Gå til innhold

Klarer ikke slappe av, gruer meg til natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I kveld er jeg helt desperat. Jeg klarer ikke slappe av på noen som helst måte og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Gruer meg til å legge meg og gruer meg til å våkne. Vil bare flykte langt vekk fra meg selv, men det er jo fysisk umulig. Noen som opplever det samme, evt har noen tips? Jeg prøver å holde meg opptatt, men det hjelper lite.. Er bare så fortvilet akkurat nå og har det så vondt inni meg. Tenker bare på hvor forferdelig jeg er som menneske og at jeg ikke fortjener å ha det bra.  

Anonymkode: 07678...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I kveld er jeg helt desperat. Jeg klarer ikke slappe av på noen som helst måte og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Gruer meg til å legge meg og gruer meg til å våkne. Vil bare flykte langt vekk fra meg selv, men det er jo fysisk umulig. Noen som opplever det samme, evt har noen tips? Jeg prøver å holde meg opptatt, men det hjelper lite.. Er bare så fortvilet akkurat nå og har det så vondt inni meg. Tenker bare på hvor forferdelig jeg er som menneske og at jeg ikke fortjener å ha det bra.  

Anonymkode: 07678...0cb

Hvorfor fortjener du ikke å ha det bra?  Har du noe medisin du kan ta for å få sove? Det hjelper å sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor fortjener du ikke å ha det bra?  Har du noe medisin du kan ta for å få sove? Det hjelper å sove. 

Har ikke det dessverre. Jeg fortjener ikke å ha det bra pga ting min fortid som jeg har gjort og tenker så mye på at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Får heldigvis hjelp. Men typisk at sånne ting forverres litt når det nøstes opp i. Jeg vet denne følelsen vil gå over. Kanskje ikke i kveld, men.. Skal prøve å sove etterhvert hvis jeg klarer å få roet meg ned på noen måte. Tusen takk for svar! 

Anonymkode: 07678...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke det dessverre. Jeg fortjener ikke å ha det bra pga ting min fortid som jeg har gjort og tenker så mye på at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Får heldigvis hjelp. Men typisk at sånne ting forverres litt når det nøstes opp i. Jeg vet denne følelsen vil gå over. Kanskje ikke i kveld, men.. Skal prøve å sove etterhvert hvis jeg klarer å få roet meg ned på noen måte. Tusen takk for svar! 

Anonymkode: 07678...0cb

Å. Alle har en fortid,det må du huske. Alle har vi gjort ting vi kanskje amgrer på,mennesker er litt like sånn. Men det som teller nå er hvordan vi oppfører oss nå. Synd du ikke har noe å roe deg på da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant. Skal prøve å tenke på det. Ja, det er veldig dumt kjenner jeg, men det går seg nok til med tiden:) Får bare prøve å være tålmodig. 

Anonymkode: 07678...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I kveld er jeg helt desperat. Jeg klarer ikke slappe av på noen som helst måte og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Gruer meg til å legge meg og gruer meg til å våkne. Vil bare flykte langt vekk fra meg selv, men det er jo fysisk umulig. Noen som opplever det samme, evt har noen tips? Jeg prøver å holde meg opptatt, men det hjelper lite.. Er bare så fortvilet akkurat nå og har det så vondt inni meg. Tenker bare på hvor forferdelig jeg er som menneske og at jeg ikke fortjener å ha det bra.  

Anonymkode: 07678...0cb

Dette høres vondt ut. Akkurat nå i kveld ville jeg satt på en lett/lite krevende serie, noe som kan distrahere deg litt. Det du også kan forsøke er å sette ord på uroen din. Hva er du redd for, hva er det som gjør at du stresser/er bekymret/urolig - jobb med å få tak i hva som setter i gang tankekverna. Følg tankene dine helt ut. Når du setter ord på uroen din (hva bekymrer du deg for, hvorfor bekymrer du deg for dette, + forsøk å skisser en løsning på problemet) gjør du den også mer konkret og noe mer håndterbar. Jeg har i tillegg stor tro på forebyggende arbeid i forb. med angst/uro. Det fungerer ikke nødvendigvis allverdens her og nå men kan gjøre stor forskjell på sikt. Slik som å redusere koffein og sukker på kveldstid, ha gode søvnrutiner, være i aktivitet og bli dratt ut av eget hode - slik som gjennom å gjøre noe sammen med andre. Håper kvelden din blir overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, XbellaX skrev:

Dette høres vondt ut. Akkurat nå i kveld ville jeg satt på en lett/lite krevende serie, noe som kan distrahere deg litt. Det du også kan forsøke er å sette ord på uroen din. Hva er du redd for, hva er det som gjør at du stresser/er bekymret/urolig - jobb med å få tak i hva som setter i gang tankekverna. Følg tankene dine helt ut. Når du setter ord på uroen din (hva bekymrer du deg for, hvorfor bekymrer du deg for dette, + forsøk å skisser en løsning på problemet) gjør du den også mer konkret og noe mer håndterbar. Jeg har i tillegg stor tro på forebyggende arbeid i forb. med angst/uro. Det fungerer ikke nødvendigvis allverdens her og nå men kan gjøre stor forskjell på sikt. Slik som å redusere koffein og sukker på kveldstid, ha gode søvnrutiner, være i aktivitet og bli dratt ut av eget hode - slik som gjennom å gjøre noe sammen med andre. Håper kvelden din blir overkommelig.

Tusen takk for svar og tips!:) Fikk skrevet litt før jeg la meg, også strikket jeg litt. Klarte heldigvis å sovne til slutt:)

Anonymkode: 07678...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

I kveld er jeg helt desperat. Jeg klarer ikke slappe av på noen som helst måte og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Gruer meg til å legge meg og gruer meg til å våkne. Vil bare flykte langt vekk fra meg selv, men det er jo fysisk umulig. Noen som opplever det samme, evt har noen tips? Jeg prøver å holde meg opptatt, men det hjelper lite.. Er bare så fortvilet akkurat nå og har det så vondt inni meg. Tenker bare på hvor forferdelig jeg er som menneske og at jeg ikke fortjener å ha det bra.  

Anonymkode: 07678...0cb

Noe av det desidert viktigste du kan gjøre er å ikke legge deg i sengen før du faktisk er så trøtt at du vil sovne i løpet av 5-20 minutter.

Sengen er til for søvn (og sex), ikke for bekymringer, tankekjør og sjelegranskning. Dette hører hjemme i sofaen, på turstien og på dass. Og da helst flere timer før leggetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...