Gå til innhold

Når det hos fastlegen står at de kun får ta opp en ting pr. konsultasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere helt forskjellige symtomer kan ha en sammenheng. Vil ikke da fastlegen kunne miste mye viktig informasjon til å kunne stille rett diagnose?

Anonymkode: 501e2...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss. Jaggu glad min er interessert i hele meg og har forståelse for at ting henger sammen. Stort sett har jeg tilogmed dobbelttimer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen på dette er at en sier noe om hva en vil ta opp når en bestiller time, for å kunne beregne hvor lang tid en trenger. Det er best både for legekontor og pasienter at legen klarer å holde den oppsatte timeplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere helt forskjellige symtomer kan ha en sammenheng. Vil ikke da fastlegen kunne miste mye viktig informasjon til å kunne stille rett diagnose?

Anonymkode: 501e2...e5b

Dette med et problem pr konsultasjon, handler om hvor mye tid legen har satt av til konsultasjonen. Dersom du starter timen din med å si at i dag trenger jeg å drøfte A, B og C med legen, og dette er mulig å gjøre innenfor tidsrammen på 15 minutter, så vil i alle fall min lege synes det er ok. Dersom du derimot først bruker 15 minutter på en problemstilling og så ønsker å ta opp flere ting, så vil legen ofte måtte sette opp en ny time til dette for ikke å bli forsinket resten av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere helt forskjellige symtomer kan ha en sammenheng. Vil ikke da fastlegen kunne miste mye viktig informasjon til å kunne stille rett diagnose?

Anonymkode: 501e2...e5b

Det er helt vanlig, dvs hos min forrige fastlege var det 2 ting,hva det er hos min nye er jeg usikker ¨på, men dersom du har 3 symptomer på det samme så vil nå jeg si at det er en ting da. Man nevner jo ikke bare det ene symptomet dersom man har flere som man selv tror henger sammen?

Om man har flere adskilte ting kan man bestille dobbeltime, det gjorde jeg sist. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege er nesten alltid forsinket, men det synes jeg ikke gjør noe, for det viser at han tar seg tid til pasientene. Når jeg har vært hos han, så spør han alltid om det var noe annet jeg ville ta opp. Selv synes jeg det er flaut å være den som gjør legen mye forsinket,  så jeg pleier å si nei. Men det er godt at han spør. Nå er jeg hos legen 1 gang  i måneden for en samtale  (det var legen som i utgangspunktet ønsket dette) så det blir jo litt annerledes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Min forrige fastlege som dessverre har sluttet, spurte altid om det var noe mer jeg ville ta opp. Samme lege ser jeg står på legelisten med en erfaring om en som ville ta opp flere ting, men fikk beskjed om kun 1 tema. Da tenker jeg det hadde noe med hvor lang tid man brukte på 1ste tema. En legetime skal vel ikke vare lengre enn 20 minutter. Jeg brukte sjeldent fulle 20 minutter. For det meste gikk det på 5-10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...