Gå til innhold

Kupton- Sobril.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke sovet på et par netter pga mani. Jeg tok 30 mg sobri kl 20, men er ikke trøtt. Kan jeg ta 20 mg til senere i kveld/mot natten? Altså 50 mg tilsammen.

Anonymkode: 2c009...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av oss blir litt skeptiske når det relativt ofte kommer spørsmål fra AB (ikke fast nick) som påstår å ha mani (de aller fleste med mani er innlagt) og som kun har Sobril å ta. Hvorfor har du ikke annen og bedre medisin (antipsykotika), og hvorfor har du ikke diskutert med psykiateren din hvordan du evt skal dosere Sobril ved neste mani?

Generelt kan sies at for en somatisk frisk person som ikke har tatt andre dempende medisiner eller alkohol, vi engangsdosering med Sobril være ufarlig.

På mandag ringer du psykiateren din og ber om medisineringsråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

Noen av oss blir litt skeptiske når det relativt ofte kommer spørsmål fra AB (ikke fast nick) som påstår å ha mani (de aller fleste med mani er innlagt) og som kun har Sobril å ta. Hvorfor har du ikke annen og bedre medisin (antipsykotika), og hvorfor har du ikke diskutert med psykiateren din hvordan du evt skal dosere Sobril ved neste mani?

Generelt kan sies at for en somatisk frisk person som ikke har tatt andre dempende medisiner eller alkohol, vi engangsdosering med Sobril være ufarlig.

På mandag ringer du psykiateren din og ber om medisineringsråd.

Hvis vedkommende virkelig er manisk er det helt innafor å ringe legevakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria

Ved mani får jeg ikke sove særlig uansett, ikke en gang med nozinan. Våknet etter 3 timer med verste hangover og trodde avd prøvde avlive meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Noen av oss blir litt skeptiske når det relativt ofte kommer spørsmål fra AB (ikke fast nick) som påstår å ha mani (de aller fleste med mani er innlagt) og som kun har Sobril å ta. Hvorfor har du ikke annen og bedre medisin (antipsykotika), og hvorfor har du ikke diskutert med psykiateren din hvordan du evt skal dosere Sobril ved neste mani?

Generelt kan sies at for en somatisk frisk person som ikke har tatt andre dempende medisiner eller alkohol, vi engangsdosering med Sobril være ufarlig.

På mandag ringer du psykiateren din og ber om medisineringsråd.

Skjønner skepsisen, men jeg er ingen "dopmisbruker". Og det var også feil av meg å skrive at jeg er manisk, jeg er hypoman. Har bipolar 2. Går til psykiater 1 ganger i måneden og torsdag og fredag var han på høstferie og derfor utilgjengelig. Bruker AP i små doser og har tidligere fått beskjed om å øke ved hypomani og oppstemthet. Det har jeg gjort, men tar noe tid før virkningen setter i. Har fått instruks hvor mye sobril jeg kan ta, men det har jeg rett og slett glemt i all søvnløshet og uro... Har tatt tidligere i kveld 30 mg og tar nå 20 mg til og håper dette i tillegg til AP i større doser vil hjelpe meg. Har time hos psykiater torsdag 17 og regner med jeg klarer meg selv til da. 

Anonymkode: 2c009...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt forsøkt å få framskyndet timen med psykiater når du går slik uten å få sove. Nok søvn er bud nr.1 for å unngå forverring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...